![]() |
MSI Afterburner uppdateras till version 2.3.0
Populära överklocknings- och övervakningsmjukvaran MSI Afterburner lanseras i ny version. Ändringsloggen visar bland annat stöd för nya grafikkort, samt möjlighet till videoinspelning med flera ljudkällor.
Läs artikeln |
dum fråga, men funkar detta på mina EVGA kort?
|
även en ny version av MSI Live Update 5 idag... samlar de alla mjukvaruppdateringar till samma dag måntro?
|
Citat:
|
Citat:
Jag har försökt allt möjligt i schemaläggaren utan att lyckas. Skickades från m.sweclockers.com |
Citat:
|
Spännande nog så fungerar MSI afterburner på mitt Riva TNT2 kort :)
|
Bra att den funkar på grafikkort oavsett tillverkare.
Tråkigt att programmet är så jävla fult. |
Bästa! :) Riktigt bra gjort av msi.
|
Citat:
Edit: det vore coolt om den kunde använda hårdvaruenkodningen i intels grafikkort, någon som vet om man kan använda det? Skickades från m.sweclockers.com |
Någon som testat nya inspelningsmetoden än? (För ljud) Så jobbigt när man försöker göra let's plays eller liknande med skypetjatter i bakgrunden...
|
Citat:
Tyvärr någon dag innan jag själv kan installera och prova... |
Citat:
Skickades från m.sweclockers.com |
jag kör version 2.2.3 som verkar vara den enda versionen som tillåter mig höja Core Voltage till 1.300V alla andra versioner går bara upp till 1.200V.
nu till min fråga: går det att låsa "reglaget" på +100mV till Core voltage? jag kör LN2 bios på mitt kort och 310.33 driver. att kortet automatiskt sänker frekvenserna vid idle är ju perfekt och så vill jag att det skall förbli. självklart trycker jag apply vid ändring :P men när man spelar då vill jag att det ska vara låst på max Core voltage, när jag tabbar ut så kan den ibland stå på 34, 76, och andra helt random siffror varför gör den så då GPU usage är 100% enligt MSI Afterburner, är det inte tänkt att Core Voltage ska maxas då GPU jobbar för fullt i 100% ? eller lever kepler sitt eget liv och vill spara ström 24/7 trots att man spelar? |
Nån som fått versionen att fungera ?
körde en uppdatering först och RTSS bara krasha så fort man starta programmet samma sak när jag tog bort det helt och gjorde en "nyinstallation" av det får inte igång det utan att RTSS krashar |
Men att de alltid skall bloata sönder bra små program...
|
Jaaaa, äntligen ett enkelt sätt att mäta µstutter. =)
Later... Hmm, undrar dock hur användbar den där mätaren är när man inte kan polla mindre än varje 100ms ? |
Citat:
Skickades från m.sweclockers.com |
Någon som har testat att spela in med VFW compression ? Får bara ljud av det och ingen bild. någon som vet hur inställningarna ska vara för VFW för att få bild o inte bara ljud?
|
Om man vill låsa upp voltage control för MSI GTX680 Lightning på afterburner 2.2.4 och framåt lägger man till följande rader i VEN_10DE... filen (ligger i \MSI Afterburner\Profiles):
[Settings] VDDC_Generic_Detection = 0 VDDC_CHL8318_Detection = 46h VDDC_CHL8318_Type = 1 CaptureDefaults=0 Tänk på att voltage reglering sker på egen risk. Edit: Kan vara värt att nämna att man måste lägga till raderna för varje kort om man har fler än ett. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
/ / Fläktkurvan i Afterburner är så go, jag tror fan jag blev kär i den när jag upptäckte den :) Vilket system kan vara utan den? |
Citat:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=358560 |
Citat:
|
Om jag påstår, att videoinspelningsdelen av detta program inte fungerar under Windows8 64bit alls.
Finns det då någon som kan vara så trevlig att bekräfta eller dementera detta påstående till mig, tack. ;) |
Någon som har prövat MSI AB's OSDs funktion med Hitman Absolution med nya versionen? Det syns inte för mig med version 2.2.5 Beta 1 och någon på NeoGAF skrev att 2.3.0 fick spelet att krascha.
Ändring: Glöm det, det fixade sig. Rapport om nya inspelningsmetoden vore varmt välkommet. |
En fråga, går det att låsa upp så man ser vad man har för core clock, voltage osv, jag installerade nyaste versionen nyss och gillar inte alls detta "+0" grejen.
|
Herregud, de har ändrat FPS-mätaren i OSD så den uppdateras helvilt som med nya FRAPS-versionerna, det är sjukt irriterande. Förut så uppdaterade den inte lika ofta och noggrannt, tror det var bara till 1FPS mellanrum, nu är det 0.1. Någon som vet hur man ändrar det här? :/
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13. |