Sidan 4 av 5 123 4 5

Verktyg Visningsval
2012-11-20, 15:30   #91

robbankentor

Medlem

robbankentors avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2009

Älskade spelen i börja på 90 talet, men det är en ny tid nu och kanske ska man inte försöka göra nya versioner på gamla hits. brukar ofta sluta med en besvikelse.
Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Nätaggregat: Chieftec Super 750W
Tangentbord: Qpad MK 85 Mus: SteelSeries Sensei Fnatic Edition
robbankentor är uppkopplad nu
2012-11-20, 15:33   #92

Söderbäck

Hedersmedlem

Söderbäcks avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ixos Visa inlägg
Ja man får självklart väga riskerna själv, och aldrig lägga mer pengar än man kan avvara.

Dock skulle jag inte vilja kalla mig investerare bara för jag lagt pengar på kickstarter, då en investerare alltid förväntar sig utdelning och mer pengar tillbaka vid framgångsrikt projekt.
Mängden pengar man kan avvara har nog aldrig varit en direkt problematisk fråga. Framförallt när den förväntade utdelningen inte kan bli mycket mer än ett spel .
Angående ordvalet investerare så håller jag med om att det är ett skevt ord i sammanhanget. Förväntad utdelning som överstiger insättning är väl en rimlig definition här som du säger.
Det jag ville få fram är väl att det är en investering i en produkt som inte finns ännu och där bör man alltid väga riskerna.

Senast redigerad av Söderbäck 2012-11-20 klockan 15:53.
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...
Söderbäck är inte uppkopplad
2012-11-20, 16:10   #93

Chourou

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: dec 2007

trevligt. får hoppas de gör ett bra spel åt sina fans efter att ha samlat in en sådan stor summa pengar.
Chourou är inte uppkopplad
2012-11-20, 16:22   #94

alexpowerflow123

Medlem

Registrerad: sep 2011

Fan vad coolt!
alexpowerflow123 är inte uppkopplad
2012-11-20, 16:31   #95

X-Lone

Medlem

Registrerad: nov 2002

Glöm inte av att stödja ett annat gammalt härligt lir:

http://www.kickstarter.com/projects/...lite-dangerous
X-Lone är inte uppkopplad
2012-11-20, 16:49   #96

Fade-swe

Medlem

Plats: Kalmar

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av robbankentor Visa inlägg
Älskade spelen i börja på 90 talet, men det är en ny tid nu och kanske ska man inte försöka göra nya versioner på gamla hits. brukar ofta sluta med en besvikelse.
Nu är ju detta ett nytt spel, inte någon nyversion.
Desktop... i5 2500k@4.5Ghz (offset), ASUS P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz, 2x Zotac 470GTX in SLI, OS disk: Crucial M4 64Gb, Game disk: Corsair Force 120GB, Fractal Design Arc, Corsair H80, HP 2207h
HTPC... E7200, ASUS P5G41T-M LE, 4GB Corsair XMS3 1333MHz, Radeon 5450, Crucial RealSSD C300, 5TB WDGreen, OrigenAE H6
Fade-swe är inte uppkopplad
2012-11-20, 18:35   #97

ParasiteX

Medlem

ParasiteXs avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: maj 2010

Bästa saken som hänt hela året, utan tvekan. Har väntat i över 10år på att någon ska göra en vettig space sim.
Freelancer var det sista riktigt bra space simmen. Enda som släppts sen dess har varit från udda tyska och ryska utvecklare....
Tyska X-serien var iofs rätt ok.. Men hade så fruktansvärt dålig handling..

Chris Roberts har alltid lyckats leverera en top notch spel känsla, kombinerat med en spännande och cinematisk handling.

Och för att göra det hela ännu bättre. Så har även gudfadern av space sims, David Braben, hoppat in med en kickstarter. För att skapa Elite 4.
http://www.kickstarter.com/projects/...lite-dangerous
CPU: i7-2700K @ 4.7GHz, Corsair H110 MB: Sabertooth Z77 Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Radeon R9 290X, Accelero Hybrid II SSD: OCZ Agility3 60GB HDD: 7TB Totalt Case: CM Storm Stryker PSU: Corsair RM 750W Audio: Sound Blaster Z, Logitech Z-5500 OS: Win8.1 Pro
Citera mig för snabbare svar.
ParasiteX är inte uppkopplad
2012-11-20, 19:15   #98

1up

Medlem

1ups avatar

Plats: Ankh-morpork

Registrerad: maj 2012

Det ska bli riktigt kul att se detta och andra crowd-funding projekt utvecklas framöver. Trots att jag tror att det är mycket nostalgi som spökar både hos fansen och hos utvecklarna investerar jag gladeligen i både detta, wasteland 2, project eternity mfl. Sen så är det ju faktiskt inte så att alla utvecklare har dollartecken i ögonen så som "vissa" har. Dom flesta försöker nog i första hand att göra något dom är genuint stolta över, oavsett var pengarna kommer ifrån.

Ps: mata inte trollen.
Fractal Design Arc | OCZ ModXStream Series 700W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | Intel i5 2500k | Corsair H100 | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 | GTX 770 (4GB)| Samsung 840 pro 512MB + 8TB raid-0 lagrning 5900rpm (2st) | Xonar Essence STX | Audio Technica ATH-M50 ── [/Dator]
1up är inte uppkopplad
2012-11-20, 19:17   #99

murklor

Medlem

Plats: Rönnigne

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ParasiteX Visa inlägg
Bästa saken som hänt hela året, utan tvekan. Har väntat i över 10år på att någon ska göra en vettig space sim.
Freelancer var det sista riktigt bra space simmen. Enda som släppts sen dess har varit från udda tyska och ryska utvecklare....
Tyska X-serien var iofs rätt ok.. Men hade så fruktansvärt dålig handling..
Helt klart. Freelancer är fortfarande ett av dom bästa space spelen som finns, X serien kom aldrig i närheten pga komplicerade kontroller och generisk story även om den på en teknisk nivå är "bättre". Freelancer var roligt att spela.

Independance War 2 är ett annat spel jag rankar högre än Freelancer och förmodligen den bästa space simmen jag någonsin spelat. Skit i fighters, i I-War kör du ett slagskepp, lol. Rankar den högre än Tie Fighter till och med. Storyn i Wing Commander slår den dock.

Hoppas detta nya blir bra.
murklor är uppkopplad nu
2012-11-20, 19:24   #100

ParasiteX

Medlem

ParasiteXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av murklor Visa inlägg
Helt klart. Freelancer är fortfarande ett av dom bästa space spelen som finns, X serien kom aldrig i närheten pga komplicerade kontroller och generisk story även om den på en teknisk nivå är "bättre". Freelancer var roligt att spela.

Independance War 2 är ett annat spel jag rankar högre än Freelancer och förmodligen den bästa space simmen jag någonsin spelat. Skit i fighters, i I-War kör du ett slagskepp, lol. Rankar den högre än Tie Fighter till och med. Storyn i Wing Commander slår den dock.

Oh yes. I-war 2 var skit häftigt som fan. Blev lite sugen på att installera det, och lira lite igen.

Ser dock lite fram emot nästa X-spel (X-Rebirth). Då dom tydligen ska bygga om hela motorn från scratch.
Förhoppingsvis så designar dom om den klumpiga GUIn. Var enormt klumpigt att beordra runt flottor med meny och kart systemet dom hade..
CPU: i7-2700K @ 4.7GHz, Corsair H110 MB: Sabertooth Z77 Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Radeon R9 290X, Accelero Hybrid II SSD: OCZ Agility3 60GB HDD: 7TB Totalt Case: CM Storm Stryker PSU: Corsair RM 750W Audio: Sound Blaster Z, Logitech Z-5500 OS: Win8.1 Pro
2012-11-20, 19:43   #101

thundershit

Medlem

Plats: umeå

Registrerad: jun 2010

Vad för typ av spel är det som det här handlar om?

"Utvecklarna vill kombinera detta med inslag från massiva onlinespel, som storslagna och beständiga spelvärldar samt interaktion mellan mänskliga spelare."
thundershit är inte uppkopplad
2012-11-20, 19:51   #102

CorranHorn

Medlem

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av murklor Visa inlägg

I-War var/är grymt, har I-War 2 men bara testat det lite. Men inte ens idag har jag spelat ett spel som slår Elite 2, blir fortfarande grymt imponerad över spelet trots att det gått nästan 20 år=).
2012-11-20, 19:52   #103

Blackwizard

Medlem

Blackwizards avatar

Registrerad: apr 2003

Nice! Längtar redan!
2012-11-20, 19:56   #104

CorranHorn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thundershit Visa inlägg
Vad för typ av spel är det som det här handlar om?

"Utvecklarna vill kombinera detta med inslag från massiva onlinespel, som storslagna och beständiga spelvärldar samt interaktion mellan mänskliga spelare."
Antar att de menar Eve OnLine.
2012-11-20, 19:56   #105

thundershit

Medlem

Plats: umeå

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av CorranHorn Visa inlägg
Antar att de menar Eve OnLine.
Ett nytt EVE online? Really
thundershit är inte uppkopplad
2012-11-20, 20:02   #106

CorranHorn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thundershit Visa inlägg
Ett nytt EVE online? Really
Nja inte riktigt, visst kommer det nog ha en hel del likheter med det spelet men i Eve styr man inte skeppen i första person som man kommer göra i det här spelet. Har bara läst lite om Eve så jag överlåter åt någon annan som är mer insatt i det spelet att berätta om likheterna med det spelet såvida jag inte är helt ute och cyklar.

Kan rekommendera denna video för att få en viss hum om spelet http://www.youtube.com/watch?v=ezgcohK0-JU

Senast redigerad av CorranHorn 2012-11-20 klockan 20:12.
2012-11-20, 23:51   #107

Ixos

Medlem

Registrerad: jan 2011

Om jag förstått saker rätt så kommer detta spelet handla mycket mer om inlevelse i spelvärlden än vad EvE online gör.

Tänk cutscenes hur ditt skepp glider ned genom molnen till en bas på planeterna, gå runt och hämta missions genom att snacka med folk på barer, strider även man mot man ombord på rymdskepp med laservapen osv.

Allt är inte spikat ännu men skaffar man ett större rymdskepp med plats för en 4-5 personer kommer man kunna gå runt i det, ha med sig polare som hoppar in i turrets "ala battlefield" eller kanske kika in i cargo hold och se vad man fraktar samt liknande.
Ixos är inte uppkopplad
2012-11-21, 05:59   #108

Campaigner

Medlem

Campaigners avatar

Plats: Skåne

Registrerad: dec 2002

43 miljoner kronor!! o.O Jag har sett på nätet skriva bra om gamla Wing Commander o så o att de vill ha en uppföljare men trodde väl aldrig att de skulle ge SÅ mycket pengar!

Spännande tider man lever i.
2012-11-21, 08:26   #109

Ixos

Medlem

Tja, slår man ut 43 miljoner på de cirka 90000 som donerat så blir det väl i snitt 480kronor. Skoj att det är nästan precis så mycket som ett nytt spel kostar i affären
Ixos är inte uppkopplad
2012-11-21, 08:34   #110

AtreX

Medlem

AtreXs avatar

Plats: Lo0

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nikwid Visa inlägg
Jag luktar moderatorer på trolljakt när inlägg mystiskt försvinner...

För att återgå till ämnet, så är jag sjukt peppad inför Star Citizen. Det är himla tur att det kommer en alfa inom ett år, för två år hade varit olidligt att vänta. Kommer också se fram emot att följa utvecklingen från nära håll, som pledger. Det tycker jag är riktigt trevligt, att de premierar oss som betalat och faktiskt stänger ner info för resten. Bara det är ju värt en slant, att få följa en utveckling på detta sätt. Jag gillar det.

Problemet nu är väl bara att jag har så mkt överskottsenergi från hypen som måste fokuseras på något annat spel. Satt och letade igår, och sen så kom en kompis med förslaget Planetside 2, som jag inte alls hade kollat in tidigare. Döm om min lycka när det både verkar tokskoj och dessutom hade en countowntimer till släpp på mindre än 24h. Det är inte ofta man hittar ett "nytt" spel man vill lira, som dessutom släpps så snart, OCH är free2play. Det väger upp den långa väntan till Star Citizen.
Lucky you.. sitter just nu och svär så det osar på jobbet för att jag missat att bidra till crowdfundingen.. ÄLSKADE[ Freelancer och har letat länge efter en värdig uppföljare och hade gärna bidragit med några dollares för att se det bli verklighet.. Inte för att dem hade behövt mina pengar utan mer för att det hade "känts rätt".. Men men, lär väl förhoppningsvis läcka en del info under utvecklingens gång får man hoppas..
Workstation"Wilma": UT X58-T3eH8 | W3520 | 3x2Gb Reaper | HD5970 | V-Raptor + 3,4 Tb | P183 | XenServer "Lovisa": LT X38-T2R | E8500 | 8Gb OCZ Reaper | P400 | Raptor X+500Gb |Filserver "Tilda": Opteron 144 | 4Gb DDR400 | 2x80Gb@Raid1+2,6TB@Raid5 | PC-V2100 | Netbook "Ebba": NC10 | Nät: 1812 | 1801 | 881 | 871W
Ciscodiplomerad i CCNA och CCNP-Switch
AtreX är inte uppkopplad Folding
2012-11-21, 08:57   #111

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

Donerade 250 dollar. Blir säkert lite till på skins och annat till skeppen senare också.
Drömspelet för mig. Har väntat på ett sånt här spel sedan freelancer.
ozo64 är inte uppkopplad
2012-11-21, 09:01   #112

JMicke

Medlem

JMickes avatar

Plats: Norrbotten

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ixos Visa inlägg
Tja, slår man ut 43 miljoner på de cirka 90000 som donerat så blir det väl i snitt 480kronor. Skoj att det är nästan precis så mycket som ett nytt spel kostar i affären
Nu så är det väl inte 90000 personer som donerat till spelet, snarare mellan 60000 - 70000 personer, eftersom många, inkl. jag, har konton på bägge siterna som användes för insamlande.
JMicke är inte uppkopplad
2012-11-21, 09:57   #113

Ixos

Medlem

Det är möjligt. Låter mycket att nästan en på tre skulle ha dubbla konton dock.

Med runt 60-70k blir det ju i snitt ca 700 kr vilket är vad ett nytt konsol spel kostar istället
Ixos är inte uppkopplad
2012-11-21, 10:05   #114

ParasiteX

Medlem

ParasiteXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AtreX Visa inlägg
Lucky you.. sitter just nu och svär så det osar på jobbet för att jag missat att bidra till crowdfundingen.. ÄLSKADE[ Freelancer och har letat länge efter en värdig uppföljare och hade gärna bidragit med några dollares för att se det bli verklighet.. Inte för att dem hade behövt mina pengar utan mer för att det hade "känts rätt".. Men men, lär väl förhoppningsvis läcka en del info under utvecklingens gång får man hoppas..
Du ska nog fortfarande kunna pledga, då dom lämnar en liten grace period tills 26 Nov. För dom som inte kunde komma åt deras hemsida för att pledga där under kampanjen.
http://www.robertsspaceindustries.com/

EDIT Ah, tycks bara gälla dom som skapat ett konto på RSI hemsidan innan kampanjen slutade. Men det ska tydligen gå att för-köpa det efter 26 Nov med en anna pris tabell. Men prova annars skapa konto där, och se om du kan pledga.

Dom har pga av grace perioden redan lyckats passera över 6.4 miljoner nu.
2012-11-21, 10:16   #115

m0rk

Medlem

m0rks avatar

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ozo64 Visa inlägg
Donerade 250 dollar. Blir säkert lite till på skins och annat till skeppen senare också.
Drömspelet för mig. Har väntat på ett sånt här spel sedan freelancer.
Starkt jobbat
2012-11-21, 12:04   #116

CorranHorn

Medlem

Första gången jag hörde Chris prata om SC så tänkte jag med en gång Freelancer och vad han sade man skulle kunna göra i det spelet. Så jag vart ganska besviken när en hel del av detta inte fanns med i spelet och även om jag gillade det så kunde jag inte låta bli att tänka på hur mycket bättre det kunde ha varit om han fått med allt det här. SC verkar bli det spel jag hade hoppats Freelancer skulle bli och mer därtill och det jag sett gör det verkligen svårt att vänta hela 2 år innan det är klart.

Nu hoppas jag bara att även Elite blir en verklighet, har väntat så himla länge på en värdig uppföljare till det spelet.
2012-11-21, 17:11   #117

Söderbäck

Hedersmedlem

Söderbäcks avatar

Registrerad: apr 2007

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Om man donerat en fin slant får man ett skepp och en "in game" försäkring (på skeppet antar jag) på ett antal månader.
Hur fungerar den försäkringen egentligen? Kommer spelet kosta en slant per månad för att skeppet skall behållas försäkrat? Om så är fallet känns konceptet direkt något svagare. Månadskostnad för ett spel som inte är ett MMO...
Eller har jag missförstått det här med försäkringen?
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...
Söderbäck är inte uppkopplad
2012-11-21, 17:24   #118

Sonnergard

Medlem

Sonnergards avatar

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Söderbäck Visa inlägg
Det är en sak jag inte riktigt förstår. Om man donerat en fin slant får man ett skepp och en "in game" försäkring (på skeppet antar jag) på ett antal månader.
Hur fungerar den försäkringen egentligen? Kommer spelet kosta en slant per månad för att skeppet skall behållas försäkrat? Om så är fallet känns konceptet direkt något svagare. Månadskostnad för ett spel som inte är ett MMO...
Eller har jag missförstått det här med försäkringen?
Alla som pledgade innan den 19:e får livstidsförsäkring på sitt/sina skepp, hull och cargo är inte inräknat. Det innebär att om du dör in-game så har du kvar ditt basskepp, men tappar eventuella uppgraderingar och/eller last. Dessa är de enda som har kostnadsfri livstidsförsäkring. Övriga som pledgar nu, även andra skepp som du skaffar i spelet, har valet att skaffa en försäkring in-game, både för skepp, uppgraderingar och last. Försäkringen är olika dyr beroende på vilka risker du tar (färdas frekvent i osäkara system ger exempelvis dyrare försäkring) och det går att försäkra i princip allt du äger. Detta betalas inte med riktiga pengar, utan är en mekanik helt in-game.

Är så jag har förstått det.
Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: Gigabyte GTX 560 Ljud: M-Audio Delta 1010LT Lagring: OS: 120GB Intel X25-M SSD, Program: 500GB WD Black, Data: 2TB WD Black OS: W7 64-bit Skärm: Dell U2713HM
Sonnergard är inte uppkopplad
2012-11-21, 20:43   #119

Kingofmoon

Medlem

Kingofmoons avatar

Plats: Tampa Bay

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Schnitz Visa inlägg
Du tänker helrätt! Detta är framtiden!
Framtiden är alltså att folk kommer köpa grisen i säcken? Jo men tjena.

Det kan säkert vara bra för vissa saker, men de klassiska sätten att få in kapital på kommer inte dö ut pga. det här.
2012-11-22, 09:53   #120

mr_mac

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: mar 2006

Verkar utifrån alla kommentarer jag orkat läsa bara vara jag som inte är jätteupphetsad av det här spelet?

Måste säga att jag sett mer attraktiva titlar fått betydligt mindre stålar. Kanske är det för att jag ser en sjuhelvetes massa tid försvinna i nått av spelens svarta hål.... man kanske börjar bli gammal eller nått. :/
mr_mac är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb