Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Söderbäck
Det är en sak jag inte riktigt förstår. Om man donerat en fin slant får man ett skepp och en "in game" försäkring (på skeppet antar jag) på ett antal månader.
Hur fungerar den försäkringen egentligen? Kommer spelet kosta en slant per månad för att skeppet skall behållas försäkrat? Om så är fallet känns konceptet direkt något svagare. Månadskostnad för ett spel som inte är ett MMO...
Eller har jag missförstått det här med försäkringen?
Alla som pledgade innan den 19:e får livstidsförsäkring på sitt/sina skepp, hull och cargo är inte inräknat. Det innebär att om du dör in-game så har du kvar ditt basskepp, men tappar eventuella uppgraderingar och/eller last. Dessa är de enda som har kostnadsfri livstidsförsäkring. Övriga som pledgar nu, även andra skepp som du skaffar i spelet, har valet att skaffa en försäkring in-game, både för skepp, uppgraderingar och last. Försäkringen är olika dyr beroende på vilka risker du tar (färdas frekvent i osäkara system ger exempelvis dyrare försäkring) och det går att försäkra i princip allt du äger. Detta betalas
inte med riktiga pengar, utan är en mekanik helt in-game.
Är så jag har förstått det.