Webhallen börjar bygga gamingdatorer

Permalänk
Melding Plague

Webhallen börjar bygga gamingdatorer

Hemelektronikkedjan Webhallen inleder en satsning på egenkomponerade datorer med standardkomponenter, samtliga med en tydlig gamingprofil.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj! Inga snikmodeller där inte! Det enda jag hakade upp mig på var nog instegsmodellen med GTX660 utan "ti".

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Känns inte som datorn för 43k kommer sälja som smör precis.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Avstängd

Har Webbhallen egna laptops?
Det är lite coolt...

Permalänk
Avstängd

Onödigt med licens för Start8 när det finns Classic Shell som är samma sak men gratis.

Kan man bara få dom med Windows 8?
Kan man inte få dom utan operativ system?
Eller med Red Hat eller Ubuntu istället?

Permalänk

Nån mer än jag som reagerade på att det endast fanns nVidia kort i alla datorer?
What's up with that?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Hur kan dom ha missat AMD?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av light44:

Känns inte som datorn för 43k kommer sälja som smör precis.

Känns inte som Webhallen räknar med det heller.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Känns inte som datorn för 43k kommer sälja som smör precis.

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10721

cdon har förresten en dator med GTX 690 sli som kostar bara 25k

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Hur kan dom ha missat AMD?

Jag har fått uppfattningen av att det finns fler nvidia och intel fanboys, alltså en större målgrupp.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Laptopsen ser väldigt trevliga ut. Synd att de är tegelstenar (även 11 tummaren är väldigt stor).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Oj! Inga snikmodeller där inte! Det enda jag hakade upp mig på var nog instegsmodellen med GTX660 utan "ti".

Det skiljer ju ändå 1000 kronor från billigate vanliga till TI ...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

På den stationära sidan erbjuds sex modeller med priser mellan 9 990 och 42 990 kronor, samtliga med gemensamma nämnare som fyrkäring processor från Intel

De 2 dyrare modellerna har väl ändå 6 kärning prolle

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Trevligt trevligt, även om det kanske inte är billigare än ett rent custom bygge, så är det trevligt för sånna som kanske inte kan/har tid till att bygga ihop sig en dator, bra mycket bättre än OEM burkar, HP, Dell etc.

Ser ut som Clevo laptops... Kanske ser fel dock (inte för att det är något fel på Clevo, bara en observation )

Permalänk
Medlem

Dem va dyra... Och när behövs 690 sli? Det funkar väll inte i nått spel alls?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jävla synd att alla dessa paket skall envisas med en alldeles förstor vikt på processor och underdimensionerad budget på grafikkort.

i7 3770k med ett GTX670?
Bättre att ha i5 3570k och ett GTX680.
i5 3450 och 660ti skulle passa bättre på instegsmodellen om man absolut inte kan bygga själv.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Nice de såg bra ut de stationära tycker jag

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är inte deras 11.6" en Clevo X-128B som PC-konsulten har?

Väljer man istället 16GB ram och en 120GB Intel 520 ssd är Webhallen fortfarande några hundringar dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Onödigt med licens för Start8 när det finns Classic Shell som är samma sak men gratis.

Kan man bara få dom med Windows 8?
Kan man inte få dom utan operativ system?
Eller med Red Hat eller Ubuntu istället?

vem köper en gamingdator med linux? ingen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tävling på D12-0406 snart kanske?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Wow, 2 bärbara med grafikkort från AMD.
Vet webhallen inte om att AMDs grafikkort till stationära
datorer också är bra?

EDIT: inte ens en enda stationär med FX-8350 heller...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

vem köper en gamingdator med linux? ingen

Det är ett program som ger tillbaka startmenyn i wondows 8, inte en linux dist

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Det är ett program som ger tillbaka startmenyn i wondows 8, inte en linux dist

jag svarade på ett inlägg om varför de inte säljs med linux ect, inte startmenyn

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Schysst! Kan vara bra att förmedla vidare till polare som älskar att spela men hatar att bygga.(puckon;) )

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Sötast
Skrivet av aptjack:

Det är ett program som ger tillbaka startmenyn i wondows 8, inte en linux dist

Windows 8, Red Hat edition?
Windows 8, Ubuntu ultimate startmenu?

Permalänk
Medlem

Tycker att prisskillnaderna var alldeles för dyra. modellen efter insteget borde fortfarande lira vidare på 3570k då du inte behöver en 3770k för "gaming". Inets Taurus alternativ lockar mig mer även om jag hellre bygger själv.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Känns inte som datorn för 43k kommer sälja som smör precis.

http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-LEGEN-KRAKENV2

~93000 kronor

Permalänk
Medlem

Det låter lite som att de siktar på publiken som är kräsna, de som är insatta. De säger ju att de har komponenter som en entusiast-byggare skulle välja. Min fråga är då; bygger inte den publiken sina datorer själva? Är det inte bättre att sikta in sig på de som vill spela men inte är superinsatta, och inte har lika höga krav? Då kunde de få fram flera billigare modeller också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jävla synd att alla dessa paket skall envisas med en alldeles förstor vikt på processor och underdimensionerad budget på grafikkort.

i7 3770k med ett GTX670?
Bättre att ha i5 3570k och ett GTX680.
i5 3450 och 660ti skulle passa bättre på instegsmodellen om man absolut inte kan bygga själv.

Jag säger precis tvärtom, varför en massa överdimensionerade grafikkort? Finns många som har behov av stark processor men inte spelar spel och alltså skulle kunna klara sig med integrerade grafiken i processorn. Nej, bygga själv är enda alternativet för mig. Alla dessa gamingdatorer, helt värdelöst om man inte är en gamer. Även om man inte "kan bygga dator själv" (vilket jag kan i och för sig) så tror jag det skulle finnas behov av "desktop barebones", alltså prestandadatorer som kommer färdigkonfigurerade men utan grafikkort. Vem som helst kan väl pluppa i ett grafikkort själv om man skulle vilja det?

Det skulle även tillfredställa gamern som naturligtvis alltid är missnöjd med förvalt grafikkort och själv vill sätta i exakt det han/hon vill ha.

Permalänk
Medlem

now thats redonkeleys!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul