Nvidia släpper Geforce Drivers 310.61 Beta – bundlar Assassins Creed III med Kepler

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 310.61 Beta – bundlar Assassins Creed III med Kepler

Den som spelar Hitman Absolution, Planetside 2 eller Black Ops 2 kan se fram emot en ny drivrutin från Nvidia. Samtidigt tillkännages en ny spelbundling – men bara hos utvalda återförsäljare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Downloadar!

En liten fråga!

Om det visar sig att ett spel får 26% förbättrad prestanda i ett kort, får man vid SLI användning högre elr lika mycket förbättring?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Downloadar!

En liten fråga!

Om det visar sig att ett spel får 26% förbättrad prestanda i ett kort, får man vid SLI användning högre elr lika mycket förbättring?

kan inte mycket om sånt här men skulle chansa på ungefär 35% totalt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Aha, men om man redan har köpt korten då? Får man ingen AC3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Aha, men om man redan har köpt korten då? Får man ingen AC3?

Antagligen inte.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Aha, men om man redan har köpt korten då? Får man ingen AC3?

Precis så tror jag det är, har du redan köpt lär du inte få, men om du lyckas få säg till så ska jag med försöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Om det visar sig att ett spel får 26% förbättrad prestanda i ett kort, får man vid SLI användning högre elr lika mycket förbättring?

Procent talen gäller endast vid vissa explicita konfigurationer. I och med diminishing returns i spel, så får du dock räkna med mindre prestanda skillnad i SLI konfigurationer. (Vänte tid hamnar mer på processor & RAM)

Om det inte finns förbättringar för SLI ochså, i vilket fall både mer och mindre kan gälla.

Permalänk

Bara jag som har problem i Black ops 2 på andra banan singelplayer. Krashar till desktop hela tiden precis i början...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd

Herregud, 40-50fps i AC3 med 680? Och ändå ser det likadant ut som AC2/Brotherhood/Revelations grafiskt.
(Vet om att det står .54 men bilden är tagen från länken)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Ha tänker ju inte gå på den igen!

Drivrutinen crashar BF3 och eftersom jag ska spela BF3 och Hitman så är jag i en svår sits nu. :/

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Aha, men om man redan har köpt korten då? Får man ingen AC3?

Fick mitt gtx 680 från inet precis den dagen då inet gick ut med att man får AC3 med kepler
Så då ångrade man sig lite att man inte väntade någon extra dag

Permalänk

Väntar fortfarande på sli profiler till ac3, ligger på ca 25-35 fps ute i skogen, det är värre än Arma II ...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Är AC III värt att tanka eller behöver man ha spelat AC 1 och AC 2 först? Min kod ligger bara i hyllan när jag fick mitt 660.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Är AC III värt att tanka eller behöver man ha spelat AC 1 och AC 2 först? Min kod ligger bara i hyllan när jag fick mitt 660.

Ställde själv frågan för ett tag sedan, då jag bara har lirat tvåan och "alla" tyckte att jag skulle lira trean direkt när den kommer istället. Finns ju Brotherhood o Revelations också (egentliga trean o fyran eller hur man nu ser på det).

Tvåan är dock ett av mina favoritspel måste jag säga, trodde inte att det skulle vara så bra. Ettan är ganska så värdelös imho.
Finns ett annat alternativ också, o det är att kolla på recaps på youtuben där storyn sammanfattas, på så sätt så missar du iaf inget viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/nv...

Herregud, 40-50fps i AC3 med 680? Och ändå ser det likadant ut som AC2/Brotherhood/Revelations grafiskt.
(Vet om att det står .54 men bilden är tagen från länken)

Med tanke på att AC3 har lite extra pc godis som DX11 och tesselation så gissar jag på att det ser lite bättre ut än föregående AC spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Med tanke på att AC3 har lite extra pc godis som DX11 och tesselation så gissar jag på att det ser lite bättre ut än föregående AC spel.

Vad innebär DX11 förutom tesseleringen då?
Tesselering lär inte göra särskilt mycket, då det troligtvis inte används på något annat än på karaktärer, och det kan man isf stänga av då man oftast inte märker sådant ändå när man spelar. Kanske i nån icke-CGI cutscene eller så, men annars inte.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraftcore:

Fick mitt gtx 680 från inet precis den dagen då inet gick ut med att man får AC3 med kepler
Så då ångrade man sig lite att man inte väntade någon extra dag

Gjorde jag med men jag mailade dom så fick jag en kod

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Någon som vet om drivrutinen fungerar med bf3 nu? de förra beta har krachat hela tiden

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Med tanke på att AC3 har lite extra pc godis som DX11 och tesselation så gissar jag på att det ser lite bättre ut än föregående AC spel.

Ja, men det kommer väl inte bli "uppenbarelser" direkt.

meh, jag köpte Crysis 2 vilket har tesselering och det var så dåligt gjort på den fronten. Assassins creed säljer på story och rörelsefriheten, men ärligt talat undrar jag om Ubisoft kunde ha gjort det bättre. Jag är inget fan av "CoD" säljmodellen att göra nya spel som kör samma motor på över 5 spel i rad.

Problemet är inte motorn. Problemet är att bolag som EA och Ubisoft slänger mer pengar på marknadsföring och storyutveckling och mindre på att vara originella, imho.

Assassins creed var fränt när det första kom iaf.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

aja hoppas dom fixade felet i förra betan fick fan bluescreen av förra lite då och då...

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/nv...

Herregud, 40-50fps i AC3 med 680? Och ändå ser det likadant ut som AC2/Brotherhood/Revelations grafiskt.
(Vet om att det står .54 men bilden är tagen från länken)

Fast det där diagrammet är väl inte med de här nya drivers, 310.61?
EDIT: såg att de här nya inte förbättrade AC 3

Permalänk
Medlem

Har precis mailat komplett för att se om jag kan få en kopia av spelet då jag köpte ett GTX660 för nästan exakt en månad sedan!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Gjorde jag med men jag mailade dom så fick jag en kod

Tror ni man kan göra så om man haft sitt 670 några månader?

Permalänk
Medlem

Installerade dessa och nu kraschar mitt bf3 efter en kvarts spelande.

Ominstallerar senaste WHQL nu i stället.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vad innebär DX11 förutom tesseleringen då?
Tesselering lär inte göra särskilt mycket, då det troligtvis inte används på något annat än på karaktärer, och det kan man isf stänga av då man oftast inte märker sådant ändå när man spelar. Kanske i nån icke-CGI cutscene eller så, men annars inte.

Jag vet inte mer mot föregående versioner men det kommer även vara dubbelt, och även fyrdubbelt så hög upplösning på texturer mot konsolerna http://www.pcgamer.com/2012/11/16/assassins-creed-3-pc/ .

Det är alltså inte en ren port över vilket är kul. Gameplay > grafik men lite extra grafik klagar man inte påö

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Tror ni man kan göra så om man haft sitt 670 några månader?

Skulle tro det är lite tveksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Ja, men det kommer väl inte bli "uppenbarelser" direkt.

meh, jag köpte Crysis 2 vilket har tesselering och det var så dåligt gjort på den fronten. Assassins creed säljer på story och rörelsefriheten, men ärligt talat undrar jag om Ubisoft kunde ha gjort det bättre. Jag är inget fan av "CoD" säljmodellen att göra nya spel som kör samma motor på över 5 spel i rad.

Problemet är inte motorn. Problemet är att bolag som EA och Ubisoft slänger mer pengar på marknadsföring och storyutveckling och mindre på att vara originella, imho.

Assassins creed var fränt när det första kom iaf.

Det är ingen "CoD" säljmodell att använda samma motor på 5 spel, det kallas hållbar affärsmodell. Se på Unreal engine 3 som kommit på väldigt många spel som exempel. Man kan inte byta motor hela tiden, det kostar för mycket. Däremot kan man uppdatera motorn och lägga in nya funktioner för att hålla den fräsch.

Jag håller med om att Assassins creed börjar bli lite same old nu. Jag tycker dock att Ubisoft släpper mycket mer innovativa spel än EA och vågar pröva lite annorlunda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaW D Coy:

aja hoppas dom fixade felet i förra betan fick fan bluescreen av förra lite då och då...

och du e säker att de va drivrutinen som orsakade bluescreen??

Skrivet av davyp3:

Installerade dessa och nu kraschar mitt bf3 efter en kvarts spelande.

Ominstallerar senaste WHQL nu i stället.

När bf3 crashar vad står det för orsak?. Kommer de upp att drivrutinen slutat fungera`? elr står det bara i battlelog att spelet crashat?.
tänkte så man kan säkerställa om de e jusst drivrutinerna. för det har varit lika tok med medal of honor och bf3 sista dagarna med crasher, oftast crashar flera st på servern samtidigt. o.s.v

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Släpp fulla versionen nu snälla vill inte ha Beta de bara blir grafikfel hela tiden >.<

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste BETA drivrutinen innan denna som kom ut för några dagar sen, behöver jag installera denna för AC3 och Hitman?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH