Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Fade-swe
Man måste alltid anpassa kod, det gör man även i linux världen.
Gömmer sin kod för ett monopoliskt beteende? MS är ett börsnoterat företag, tro fan att de värnar som sina skapelser.
Klart man måste det, men jag antar att det är betydligt svårare/tråkigare att utveckla för Windows. Nu vet jag ju inte hur det ser ut för en Mozilla utvecklare men jag kan personligen säga att jag tycker attt programmera med python i Windows är skittråkigt och oerhört mycket svårare än tex på Linux. Men visst, jag gör inte mycket mer än bara leker med logik och diverse bibliotek, men ska jag jämföra Windows och Linux så tar det mycket mer arbeteför att undvika Errors i Windows, som är mer eller mindre operativsysstems specifika.
Fast detta är verkligen bara vad jag antar, kan ju inte veta säkert.
Men hur bra tycker du monopol är för utvecklingen då? Imo ser jag ett monopol innom teknikbranchen som en oerhörd bromskloss och även inkräktande på frihet.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Ratatosk
Firefox är gammalt som gatan och har en massa revisioner bakom sig, tvivlar på att det är bra och riktig kod som ligger där, tror snarare att det är en jäkla soppa som en massa "kockar" varit och rotat i.
För det är ju verkligen så att man bara slänger in mer kod i ett program än att underhålla den för att hänga med i utvecklingen? Hade dom gjort det hade nog programmet krashat i princip 9/10 gånger. Sedan visst, dom kanske har lyckats med en otrolig mängd "quickhacks" för att kunna impeltera nya funktioner, men det tvivlar jag på. Utav den naturen att man vet att det ändå blir probelm i slutändan.
Men det jag menar med "riktig och bra kod anpassas" är att en utvecklare som skriver en ny funktion, skriver först klart funktionen så att den funkar, men sedan måste lägga till undantag iden för olika plattformar och här blir det söligt. Windows är ju väldigt känt för att inte följa standarder!
Edit: stavfel.