![]() |
Ultrabook med "Retina"-upplösning dyker upp i första halvåret 2013
Högre upplösning står på menyn när Acer, Asus, Samsung och LG mobiliserar inför datormässan CES 2013 i Las Vegas.
Läs artikeln |
Men när får vi trogna användare av stationära datorer bättre skärmar?
|
Nice! Hoppas på att Apple släpper en 13" Air med Retina :D
|
Citat:
Skickades från m.sweclockers.com |
Det är på tiden!
|
Citat:
|
''Retina'' :P
|
:P Jag undrar om dom helt enkelt inte hinner med till julen. Eller om dom väljer att lansera dem efter jul-rushen så att alla som får bärbara till jul måste uppgradera sig efter ett halvår.
|
Reasonable Resolution
|
Citat:
|
Citat:
Jag vill ha en ny skärm men tänker inte köpa ännu en 1920 x 1080/1200. 2560 x 1440 minst för min del. Speciellt när en iPad har en upplösning på 2048x1536 i en 9,7" panel. Förstår inte hur en skärm med högre upplösning och hyfsade färger kan vara dyrare än exempelvis en mobil med 1920x1080. Måste vara dyrare att klämma in fler pixlar på en mindre yta. |
Är faktiskt nöjd med 1920 x 1080 på min 23 tummare, är jag ensam om att tycka detta eller?
iaf trevligt att se högre upplösningar i laptops hoppas att intels hd graphics orkar med det bara :p |
Citat:
Kör 2560x1440 och en 1920x1080 som andra skärm, blir dagligen störd på hur lite man får in på 1920x1080 :( |
Citat:
Tänker skaffa en 22" 1080p nästa gång, troligen BenQ. Verkar vara ett bra märke. Bryr mig inte jätte mycket om upplösningen på stationära skärmar eftersom man sitter längre ifrån med 1080 är ju minimum för alla skärmar över 17" tycker jag. |
Citat:
Högre pixeldensitet ger skarpare bilder, texter, mjukare diagonala linjer och kruvor är också en förbättring. Men aspekter såsom färgåtergivning, betraktningsvinklar, bakgrundsljusgenomblödning, svärta o.dyl påverkas inte utav endast en ökad pixeldensitet. Så beror på vad man ska använda skärmen till. Ska man arbeta med bilder för tryck så är korrekt färgåtergivning det absolut viktigaste, arbetar man med wireframe CAD så är mjuka kurvor guld värt. |
Citat:
|
Citat:
|
Beställning: 4K-upplösning, IPS, inte för aggressiv Anti-Glare Coating, 120Hz och låg ms. Nej vänta vi sätter den i en Ultrabook där den verkligen kommer till sin rätt. Fyfan...
|
Citat:
|
Citat:
|
är inte "retina" ett yttryck bara inom apple?! vad gör den då i en swec artikel om pc? (Ja, det är okej att rätta mig om jag har fel!)
onT: sitter på en 27" 1080p skärm... hade ju vart fint med 4k upplösning på min skärm dock :( |
Citat:
|
Citat:
Kollat inst. i menyn på skärmen med men inget funkar. Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=459320 Där är den, exakt samma. |
Citat:
|
Citat:
|
Den enda anledningen att skaffa högre upplösning är att man får plats med mer på skrivbordet. Bildkvaliteten blir inte bättre bara för att man uppgraderar från 1920x1080 till 2560x1440. Ni som säger att bilden blir "skarpare" har ju helt fel... En pixel på 0,3x0,3 mm är exakt lika skarp som en med måtten 0,1x0,1 mm.
|
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa äntligen :)
|
Det låter ju skitbra, men vi får fortfarande inte bra upplösning på våra stora skärmar :( Det driver någonting frammåt i alla fall!
|
Citat:
|
Citat:
Du kommer att få många citat att läsa ikväll :) |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44. |