SweClockers på Dreamhack Winter 2012

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på Dreamhack Winter 2012

Redaktionen packar väskorna och tar tåget till Elmia i Jönköping, där årets upplaga av Dreamhack Winter går av stapeln. Här är den första videorapporten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan bara älska hur emil uttalar hon och lol.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Ah ni gick förbi ni min rad, synd att jag inte såg er då.

Permalänk
Medlem

Då ses vi imorn då!

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Sprang nästan in i Jonas här i D-hallen. Var nära att hälsa på honom som vore han bekant, men insåg sedan att youtube bara är enkelriktat och att han nog inte skulle känna igen mig.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde Hardstyle var dött, tänk så fel man kan ha...

Permalänk

Ni MÅSTE köra en träff på DH Summer 2013 också!
Nu önskar man bara att man var där...

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Ni vet väl vad som händer resten av året på Elmia? Sanering av allt svett.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vore sjysst om han kunde sluta smila så sjukt stelt där i vita tröjjan. Om han "nickar ice" eller röker ice kanske man ska låta vara osagt?

Permalänk
Medlem

Kul att se hur det är på plats

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Så invigningen e bara en liten ljusshow med hardstyle till? Trodde att det skulle va nått mer spektakulärt med artister o kanske nån snubbe som typ hälsade alla välkomna.

Permalänk
Medlem

Jag följer CS:GO och LoL-turneringen hemifrån. En annan gång kanske man har pengar att åka dit igen samt möjligtvis en mindre dator.

Permalänk

I er intervju snackade ni om trådad förbindelse. Finns det trådlöst nätverk också?
Kanske för de som har bärbar dator eller telefon.

Permalänk
Inaktiv

(01:02) p12 spotted. Shoot to kill.

Permalänk
Medlem

Något som slog mig är att Sverige faktiskt är bra eller kanske störst på denhär typen av event, MED dansmusik. Annars är Nederländerna kungen av danstillställningar och det har hittils vart väldigt intensivt motarbetat eftersom "dom dansar hela nätterna".

Nu kommer moral-apan fram och undrar om det är vettigare att "datorisera hela nätterna" än att dansa. Jag vill inte kasta sten på annat än politiker, polisen och myndigheter i allmänhet. Men det är kul att vi visar att Sverige faktiskt kan ett och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Så invigningen e bara en liten ljusshow med hardstyle till? Trodde att det skulle va nått mer spektakulärt med artister o kanske nån snubbe som typ hälsade alla välkomna.

Förr (när det var bättre!) var det alltid grundaren av Dreamhack som räknade ner, sen efter det en cool film och lasershow. Dom har testat att ha diverse artister men då blev det ett jäkla gnäll på att det inte blev någon lasershow så dom var tvungna att ha det senare under eventet

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

blev lite småkåt när man såg deras etherchannel länk mellan routrarna

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att ni på sweclockers kollar på Headhunterz nu!
man vill ju inte missa något sånt här : )

Visa signatur

mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quastion2:

I er intervju snackade ni om trådad förbindelse. Finns det trådlöst nätverk också?
Kanske för de som har bärbar dator eller telefon.

Fanns i alla fall förra vintern när jag var där, de hade hängt upp Cisco-AP lite varstans, som dock inte riktigt funkade tillfredsställande om man säger så, dock var det nog inget fel på AP utan mer att alla som försökte ansluta till de.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Mumsigt, synd jag inte har tid att komma och titta in på DH fasten jag bor 5-10 minuter därifrån.
Flytt och obäke på gång.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Oh yes, Dubmood är ju bara för bra och superpassande till denna video!

En nybörjarfråga om nätverket: Vet någon hur mycket av nätverket är temporärt för dreamhack-helgen? Har elmia till exempel alltid tillgång till en 40 Gbps-lina?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Jag samt två polerz kommer på träffen!! Ta med alla som är intresserade nu så det här blir tradition igen!

Permalänk
Medlem

LoL att man var en av dem som satt på Sweclockers på bilderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Oh yes, Dubmood är ju bara för bra och superpassande till denna video!

En nybörjarfråga om nätverket: Vet någon hur mycket av nätverket är temporärt för dreamhack-helgen? Har elmia till exempel alltid tillgång till en 40 Gbps-lina?

Dom borde ha det året runt ja, även om det bara används för DH... Eftersom 40gbit är standard för dreamhack, och 120gbit som dom körde en gång och la ner tyder väl på att 40gbit finns här permanent

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Dom borde ha det året runt ja, även om det bara används för DH... Eftersom 40gbit är standard för dreamhack, och 120gbit som dom körde en gång och la ner tyder väl på att 40gbit finns här permanent

120gbit länken var ett test som gjordes av telia för att testa ny utrustning, i praktiken använder dh aldrig mer än 30gbit

För de intresserade: http://dashboard.dreamhack.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Dom borde ha det året runt ja, även om det bara används för DH... Eftersom 40gbit är standard för dreamhack, och 120gbit som dom körde en gång och la ner tyder väl på att 40gbit finns här permanent

Skulle gissa att man länkar upp lite mer interface och andra routers under DH, fibrarna finns nog indraget mer eller mindre permanent. Men 10GE-interface och dessa stora routers kostar ju en del, inget man gödslar med direkt.

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Haha så ska man såklart hamna på bilden längst ner xD

Permalänk

Åhå, har alltid skattat Jonas och Emil som typ kändisar för jag har sett så mycket videofootage med dem. d:

Dock med kuddar och sovsäckar så har min stol blivit väldigt bekväm, så vi får la se.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Dom borde ha det året runt ja, även om det bara används för DH... Eftersom 40gbit är standard för dreamhack, och 120gbit som dom körde en gång och la ner tyder väl på att 40gbit finns här permanent

40 har dom av anledningen att en lina (10) ligger på reserv om nåt crashar. betvivlar starkt att Elmia använder 40 gbit. Dock använder de nog fiber nätet men kanske 2-3 gbit?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Synd att den är kl 13.
Jobbar imorgon hela jäkla dagen.
Regular job 10 till 15 å sen crew 16 till 00