![]() |
|
Club 3D släpper Radeon HD Royal Knight – grafikkortspaket för Crossfire
För den som vill köra flera grafikkort i tandem släpper Club 3D nya Crossfire-paket, som ska ge ett lägre totalpris än fristående grafikkort.
Läs artikeln |
varför har ingen tänkt på detta tidigare? Genialt, helt enkelt.
|
Mycket bra idé, synd att man redan har kort...
|
Funderade faktiskt på varför den här typen av paket inte finns, så dyker de upp helt plötsligt.
|
Som Picard säger, varför har ingen tänkt på detta? Det är ju kalasbra, man borde tjäna mer om man köper mer! Ska bli intressant att se prissättningen!
|
Lanserar det inte till ett överdrivet pris så kan detta bli en hit.
|
Citat:
Trevligt, trevligt. Sen kan man ju undra hur mycket billigare CF-paketen är. Och om det är jämfört med Club 3Ds egna fristående kort, kan finnas andra tillverkare vars fristående kort är billigare. Å andra sidan kanske fler tillverkare hoppar på det här :) |
Bra om det visar sig att faktiskt blir billigare än att köpa 2 kort var för sig.
Annars så spelar det ju ingen roll, därav att ingen bryr sig att sälja 2 kort tillsammans. På tok för lite minne på modellerna, löjligt! 3GB för 78xx modellerna och 2GB för 77xx hade varit mer attraktivt. |
Nu har jag inte läst mer än det lilla som står men om man då är två som vill ha ett kort var, då är ju det här också ett bra alternativ.
|
Detta har funnit/finns redan sen tidigare. Så det är inte helt nytt som en del tror.
|
Citat:
|
najs, men varför inte 7900 serien? 7700 är väl rätt ointressant där ett single 7870 är bättre
Skickades från m.sweclockers.com |
Citat:
Att sen också särskilja sig från mängden kort som säljs var för sig hade varit bra PR också. |
Man kommer formodligen spara nagon hundralapp, dock kanns val inte Club3d som den basta tillverkaren? Hoppas fler hoppar pa taget, om det finns vinst att gora dvs.
|
Citat:
Har själv ägt ett par grafikkort från Colour Power / Club3D under det sena 90-talet. |
Citat:
Mer än 2GB är väl främst för entusiaster som säkerligen köper CF i 79xx serien endå? |
Hm.. De flesta köper väl ändå ett kort först, och ett kort till när det blir billigare i slutet på en serie.
Det brukar bli billigare då. mitt första 5850 kostade runt 2700:- och det 4:e under tusenlappen :) Köpte ett par HIS HD6970 för 1500:- /st i slutet på den perioden oxå. Men det är väl ingen ide att köra CF på två klena kort även om det blir bara lite billigare en ett kraftigare kort. Som sagt vi får väl se vad priset blir :) |
|
På kortet i bilden står det Royal King inte Royal Knight.
Hursomhelst, puckat namn. |
Citat:
OC3D har testat detta och det är snabbare än ett GTX680OC se länk: http://www.youtube.com/watch?v=UcKWz...&feature=g-u-u fullt test: http://www.overclock3d.net/reviews/g..._king_review/1 |
Citat:
http://www.sweclockers.com/forum/52-...l#post12761425 För övrigt så blir det lite trassligt att slänga in 3 GB på en 256-bit minnesbuss då du tappar en del prestanda. GTX 660 Ti har till exempel lite problem med sina 2 GB på en 192-bit buss. |
Det har väl funnits sådana här paket tidigare men problemet har ju varit att det inte blivit billigare.
|
Inget fel på Club3D, hade tidigare ett Riva TNT2 från Power Color. Bra grejer, utan strul :)
Skickades från m.sweclockers.com |
Citat:
Men nostalgi åsido, kul att de börjar knåpa ihop sådana här paket. Kommer nog dock aldrig köra med 2 grafikkort. |
Underbart att Club 3D är tillbaka på marknaden! :lol:
|
Helvete, vad fult det där tjocka kortet är.
|
Skulle aldrig köpa ett grafikkort med mitt monterad standardfläkt som sprider ut värmen i chassit och som ej kan monteras vertikalt...
|
Citat:
Sparar dem till retro byggen och felsökningskort :) |
Jag vet inte... Får man verkligen mer prestanda per krona med de här korten om de bara är något billigare än vanligt? Ett bra kort istället för två billigare låter för mig något rimligare eftersom man slipper oroa sig för ojämn bilduppdatering (eller har problemen med ati's micro stutter minskat senaste tiden?). Dessutom är stödet för flera grafikkort inte en självklarhet i alla spel.
Jag sitter själv med ett hd7850 och kommer kanske skaffa ett till men hade inte skaffat två av dessa kort samtidigt. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:58. |
|