SweClockers-träff och mässa på Dreamhack Winter 2012

Permalänk
Melding Plague

SweClockers-träff och mässa på Dreamhack Winter 2012

Allt från datorbutiker till hårdvarujättar och laserhinder trängs om uppmärksamheten på Dreamhack Winter 2012. Dessutom fastnar ett hundratal glada medlemmar på bild under årets SweClockers-träff.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stökigt värre

Skulle inte säga nej till "Unique Computer Station" på DHS13

http://www.sweclockers.com/galleri/10393-unique-computer-stat...

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Haha han med eyefinity, like a pro.

Permalänk

Mycket trevligt!
Jag hoppas att ni kommer på Dreamhack Summer 2013!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skibbetyskott:

Haha han med eyefinity, like a pro.

haha aaa... omg

Permalänk
Medlem

Det är jag som har Nvidia Surround där och jag spelar battleforge på bilden

Permalänk
Medlem

Satan va Func's mus såg trevlig ut! Blir helt klart ett köp om priset ligger runt 500 :-!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Shelldor:

Det är jag som har Nvidia Surround där och jag spelar battleforge på bilden
Har förövrigt med mig ett Cosmos 2

Kul att du såg bilden, det var första gången jag gick förbi och det blev den bästa. Kikade förbi ett par gånger till men de blev lite sämre. Det gav dock bra effekt med din skärmsläckare (matrix) i stående läge. Tack för en bra fotomöjlighet.

Vad driver du skärmarna med för grafikkort? Samma som i signaturen?

Jag hoppas du har varit inne i Multiskärmsforumet och lagt upp foto på din rigg!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kul att du såg bilden, det var första gången jag gick förbi och det blev den bästa. Kikade förbi ett par gånger till men de blev lite sämre. Det gav dock bra effekt med din skärmsläckare (matrix) i stående läge. Tack för en bra fotomöjlighet.

Vad driver du skärmarna med för grafikkort?

Jag hoppas du har varit inne i Multiskärmsforumet och lagt upp foto på din rigg!

Jag driver skärmarna med samma som i min signatur tog med hela datorn var tungt men helt klart värt det
Jag har bara lagt upp ett galleri faktiskt men ska nog lägga upp en bild där också fast med det på dh då

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Shelldor:

Jag driver skärmarna med samma som i min signatur tog med hela datorn var tungt men helt klart värt det
Jag har bara lagt upp ett galleri faktiskt men ska nog lägga upp en bild där också fast med det på dh då

Åhå, jag tyckte det flöt på bra för dig så funderade på om det var en SLI lösning. Kul att se! Jag är ju entusiast själv för multiskärmsspelande.

Ha det kul!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

ghaaa my eyes randig skjorta!!!

Permalänk
Medlem

Säkert en rolig event, men stökiga 24-timmar om dygnet-prylar har aldrig varit min grejj. Kul med repotage därifrån i alla fall!

Och Emil, den där skjortan på film alltså...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Åhå, jag tyckte det flöt på bra för dig så funderade på om det var en SLI lösning. Kul att se! Jag är ju entusiast själv för multiskärmsspelande.

Ha det kul!

Ha det bra själv

Permalänk
99:e percentilen

Verkar som ett riktigt höjdar-DH. Nu är det minsann dags att få tummen ur och dra dit någon gång. (Aldrig varit där.) Värt att åka på DHS13 med 7970?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

hahaha episk kommentar av support snubben! "En gång fick vi i en mac och då var det hammarn som gällde"

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Avstängd

ser faktist trevligt ut ändå! fast det är för mycket folk för min smak

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Verkar som ett riktigt höjdar-DH. Nu är det minsann dags att få tummen ur och dra dit någon gång. (Aldrig varit där.) Värt att åka på DHS13 med 7970?

Åk på DHW istället. Anton sa att det var runt 31 grader men på sommaren kan det vara 40 grader där.. usch..

Permalänk
Medlem

Func tittar vist på svenska möss. Musen ser ju ut som en lite moddad QPAD 5K!

Kul att om någon kommer med MAC så skall den slås sönder. Rätta takter!

Permalänk
Relik 📜

Skjortjävel.. Randig är den, och dessutom gick det hål bara sådär! Tacka vet jag urtvättade t-shirts..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Verkar ha varit roligt! Synd att man inte kunde åka denna gången, men DHS13 kommer nog funka, kanske ta med en AC eller kylanläggning till datorn? Sätta in datorn i ett minikylskåp av modell större med öppen dörr? Aldrig tänkt på hur varmt det kan vara där inne ^^, men är nog ganska lökigt

Jäkligt snygg eyefinity hörna Shelldor hade också

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Superlight:

Åk på DHW istället. Anton sa att det var runt 31 grader men på sommaren kan det vara 40 grader där.. usch..

Ja, jag tänkte det, med 11 000 datorer och ännu fler gamers i samma rum. Men det lär väl ha kommit både nya grafikkort och processorer och allt annat innan DHW?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Func Musen såg skön ut, och verkar lovande, ergonomi gillas, kanske blir att byta ut min gammla SS Ikari som man haft i ca 5år.

Permalänk
Medlem

Det var mycket trevligt! Min kompis fick till en riktigt vacker min, hitta originalet!

Permalänk
Hedersmedlem

Den viktigaste frågan: Vad kostade en Billys?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

sprang bort till func direkt efter videon dock fanns den inte framme för att kika o klämma på det var bara för sweclockers.
tycker den ser riktigt grym ut på videon iaf, ser ut som det jag letar efter!
den killen jag pratade med sa 12 december som lanseringsdatum på bla webhallen.
även deras musmatta som är med i videon verkar trevlig

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jävla schysst smile jag hade i slutet av filmen Oerhört lycklig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shelldor:

Det är jag som har Nvidia Surround där och jag spelar battleforge på bilden

Jäkla snyggt upplägg. Man lägger märke till det när man passerar. Och fanken vad skärmar du har hemma hos dig med!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jonas & Emil, kommer ni vara där även imorgon, söndag? Dreamhack kunde jag inte ge mer fan i men det vore kul att komma förbi och klämma lite på er om ni ändå är i krokarna.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jäkla snyggt upplägg. Man lägger märke till det när man passerar. Och fanken vad skärmar du har hemma hos dig med!

xD har ju blivit intervjuad 2 gånger (samt smygfotad/filmad massor med gånger) och är ju ganska roligt med de som inte ens vet att det går att ha mer än en skärm som går förbi och ser ut som fågelholkar.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Den viktigaste frågan: Vad kostade en Billys?

Hutlösa 30 riksdaler tog de för EN (1) Billys pan-pizza.