Rösta fram Årets datorbutik 2012!

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram Årets datorbutik 2012!

För sjätte året i rad är det dags för SweClockers medlemmar att utse den datorhandlare som lyckats bäst under året. Nu drar omröstningen igång och denna gång är den större än någonsin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir förvånad om inte inet vinner i år igen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Cooling Stuff

grattis till Inet ^^

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Inaktiv

Skulle inte förvåna mig som sagt, om det blir Inet...anser inte alls att dom är värdiga årets datorbutik. Hemska priser i förhållande till i princip alla andra butiker som finns.

Permalänk
Medlem

Säkerligen inet som vanligt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt uplagt.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt med flera olika kategorier, Inet är ju inte alltid billigast om man säger så

Permalänk
Medlem

Första plats
Inet

Andra Plats
Webhallen

Tredje plats
Komplett

Fjärde plats
Dustinhome

Om man ska vara ärlig, detta är bara reklam åt Inet faktiskt, och varje år ser man "årets butik" på deras hemsida.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emerald:

Riktigt dåligt uplagt.

Meningslös feedback.

Nu har jag inte behövt bråka direkt med returer och så men, uppskattar ändå Komplett.se's existens.

Permalänk
Medlem

Vet ju hur mycket folk älskar Inet, men det vore roligt att se Webhallen få lite prestige för sin ledande roll som spelevenemangsarrengerare. Deras events inför releaser är väl värda ett besök.

Webhallen gör Sveavägen mer eftertraktat än Stureplan

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Komplett för deras superweekends
varje vecka

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Och grattis till Inet igen som säkert vinner med 99% av alla röster.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

Vad roligt att MrPc fanns på listan.. Det är självklart den butiken som personalen tar hand om sina kunder på bäst sätt.. Men som en standard så blir säkerligen Inet årets datorbutik!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skulle inte förvåna mig som sagt, om det blir Inet...anser inte alls att dom är värdiga årets datorbutik. Hemska priser i förhållande till i princip alla andra butiker som finns.

Har exakt samma åsikt som du vad gäller Inet. De har tappat mycket det senaste året vad gäller priser.

Min röst hamnade hos CDON. Riktigt bra priser och deras support har varit snabb när jag kontaktat den. En hel datorn levererades i delar inom 2 dagar till mig! Stort +.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Inet och Dustin anser jag är bra men Inets utbud är för litet och därför väljer jag Dustin.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

1: Webhallen, pga underbar service och möjlighet till avhämtning.
2: Cdon, pga pris och bra erbjudanden.

Inet tycker jag har alldeles för dåligt sortiment för att bli årets datorbutik och de är lite för dyra.

Permalänk
Medlem

Tog faktiskt CDON i år dom har är bra mkt billigare än vad INET är

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Oj vad förvånad jag blir om Inet vinner igen. -.-
Dom är bra, men jag fattar inte varför dom är så högt upp då dom knappast är överlägsna.

Komplett kommer högst upp för mig.

Även om Webhallen som butik är bra så kan jag inte göra annat än att rata dom efter hur dom behandlade mig när jag sökte jobb hos dom. Lovade mig i princip först jobbet sedan hörde dom aldrig av sig, inte ens ett mejl. Extremt oseriöst och barnsligt beteende.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Lagt min röst nu.

Inet har vunnit ett antal gånger, men för mig har andra varit bättre det här året.
Ska bli kul att se resultatet, men jag tror inte Inet kommer vinna med lika stor marginal som tidigare år.

Permalänk
Medlem

tog webhallen :3
när jag köpte min cpu kylare tre dagar innan julen fick den dagen innan julafton (det tycker jag är service ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inaktiv

Svårt som attan att rösta ju, jag väljer just nu mellan "vem har bäst service" mellan Cdon, Inet och Dustin.
Dustin hade jag RMA som dom skötte snyggt, inet hade bra pris, gratis frakt och snabb leverans.

Cdon hade segare leverans men bäst pris. Hur i gatan ska jag kunna diffa på det? Faller för grupptrycket o kör nog Inet som alla andra :D. Cdon får åka ut då dom har fel information på sin sida om avbetalningar.

Permalänk
Medlem

Cdon.com har bäst priser, Komplett har bäst service

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Misco är nominerad men går inte rösta på?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skäggig legend

Jag har handlat hos webhallen sen 2007 då jag bor i regionen Sthlm och passar mig ypperligt med 3 butiker i närheten. Priserna är för mig klockrena och utbudet är awesome då som sagt 3 butiker är inom räckhåll för mig. Inet har strulat till det för mig 2 gånger av de 2 gånger jag handlat hos dem på Sveavägen tyvärr. Men finns inget av det jag vill ha på Webhallen är Inet nummer två att gå till!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Valde Inet. Priserna är inte bäst där, men det är där jag fått bäst service. När jag haft datorrelaterade frågor så är det butiken där jag fått bäst svar. Inte bäst pris men ska jag köpa i butik och behöver hjälp i stockholm så går jag till Inet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Precis som alla andra är jag ganska säker på att inet vinner, men det blir intressant att se vilka som kommer tvåa och trea.

Permalänk
Medlem

Kan vi rösta fram någon annan butik än INET i år? Det är inget fel med den butiken, men det finns många andra butiker som förtjänar att bli belysta. CDON.com är ett bra exempel, lika snabb leveranstid som inet men billigare komponenter i MAJORITETEN av fallen, speciellt grafikkort jämfört med INET.

Så kan vi vara lite vettiga och ge andra butiker cred i år än INET? Vi har fattat nu att dem är bra. Nästa!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Har faktiskt handlat mest från Webhallen detta året när det gäller datorkomponenter! Kommer lägga min röst på dom!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Musikälskare

Vad är meningen? inet vinner igen som vanligt

Trevlig sida för röstning, bra jobbat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Härligt men ändå tråkigt att se att det är fler än jag som tänker exakt samma sak.
Inet står inte alls lika högt i kurs som tidigare år.
I min mening har priserna gått upp till skillnad mot konkurrenterna utan att de erbjuder i min mening något mervärde.
Det är som vanligt. Det kostar på att expandera med butiker. Något som vi som handlar via weben får betala för.
Tyvärr har Inet därför sedan ett bra tag tappat sin självklara plats för beställning av datorprodukter till mig och firman.
Luktar Skribofont mfl firmor om detta.