Citat:
suck...du har angett det i din profil?
Suck...och du borde slå upp ordet "Ironi" i ett ordlexikon.
Jag är mycket väl medveten om att det står i min profil (jag har själv skrivit det), poängen var att det är så lätt att hitta information om individer även utanför facebook.
Citat:
Med det säger jag inte att just den informationen som du ger upphov till på Facebook är särskilt värdefull om du nu bara diskuterar skolämnen med dina kompisar, men en normal användare på Facebook ger dem betydligt mer matnyttig information.
Tack, du sa precis det jag ville att någon skulle säga.
Dom flesta här som är så extremt anti-facebook verkar inte inse att ingen tvingar dom att lägga upp all möjlig information om deras personliga liv, eller att skriva några blogginlägg om dagen.
Vill ni vara med i Sweclockers julkalender?
*Gör ett konto: skriv inget om er själva som ni inte vet att andra ska veta.
*Gilla Sweclockers på Facebook.
*Var med i tävlingarna, skriv era bidrag och skicka in.
OBS! Det är möjligt att Facebook (och därmed FBI, FRA, CIA, Säpo, m.fl) får tillgång till er mailadress och det namn ni uppgav när ni skapade kontot, om ni därför har en olaglig adress eller ett osedvanligt fult/misstänksamt namn, tänk på att skapa en fejk-mail och ett fake-namn innan ni skapar ert konto.
*Skaffa inga vänner på facebook - de kan tagga er och därmed skriva mer om ert privatliv än ni kanske önskar.
*När julkalendern är slut, ha tillräckligt med självdisciplin för att inte börja använda Facebook till annat!
*Om ni klarar av punkten ovan, låt er facebook adress falla i glömska. (Men skriv ner den ifall Sweclockers eventuellt skulle anordna tävlingen på Facebook nästa år igen.)