Spelveckan: Far Cry 3, Baldur's Gate: Enhanced Edition

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Far Cry 3, Baldur's Gate: Enhanced Edition

I veckans spelnyheter samsas lanseringen av Far Cry 3 med en uppfräschad version av klassikern Baldurs Gate. Dessutom pågår en namninsamling för att ta GTA V till PC/Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sir Skybalotte:

Verkar inte Far Cry 3 vara något brutalt...?

Spelet ser för tecknat ut (för likt FC 1) så redaktionen tröttnade...

Permalänk
Snusfri

Sim City längtar man efter, alltid diggat den spelserien.
Sedan så verkar Dirty Bomb intressant, trevligt med London istället för det gamla vanliga som New York osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Verkar inte Far Cry 3 vara något brutalt...?

mja det är lika brutalt som bf3...
De rinner knappt blod och det blir bara blodstänk vid träff...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk

Då har man signat GTA V saken, kan bara rekommendera alla andra att göra det

Länken för de som inte orkar leta i artikeln:
http://www.change.org/petitions/rockstar-release-gta-v-on-pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

mja det är lika brutalt som bf3...
De rinner knappt blod och det blir bara blodstänk vid träff...

Skär man upp djur med kniv för att sedan stoppa inälvorna i en påse i BF3? Jag måste ha missat något O_o

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

''DirectX 11-kompatibelt grafikkort med 1024 MB. För en fullfjädrar upplevelse''

Tycker synd om konsolspelarna

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Skär man upp djur med kniv för att sedan stoppa inälvorna i en påse i BF3? Jag måste ha missat något O_o

Japp det har du missat. Jag gör det varje runda....

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Skär man upp djur med kniv för att sedan stoppa inälvorna i en påse i BF3? Jag måste ha missat något O_o

Kan man skära upp organer från människro och sedan sälja det på eBay?
Spelet låter oerhört intressant, varför skulle man stoppa in inälvor i en påse egentligen?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Har kollat på videos och streams på Far cry 3. spelet ser mycket kul ut. Både singel player och coop verkade intressant.

Permalänk
Medlem

GTA Radio är grymt! Flash FM!

Ge mig en HD-Remake av GTA Vice City! skulle vara den bästa julklappen ever..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av klotim:

mja det är lika brutalt som bf3...
De rinner knappt blod och det blir bara blodstänk vid träff...

Du har inte gjort en knife takedown i Far Cry 3, förstår jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Åhhh Baldurs Gate! Hade helt missat detta, nu skall det spelas Man har lagt oförskämt mycket tid på originalet och det här nytänder glöden i mig

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv

Jag blev lite besviken på farcry3, farcry2 var betydligt mer revolutionerande när det släpptes. Färg/ljussättningen var bättre i fc2, mer dynamiska miljöer, osvosv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du har inte gjort en knife takedown i Far Cry 3, förstår jag.

De e ju knappast brutalt

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Kan man skära upp organer från människro och sedan sälja det på eBay?
Spelet låter oerhört intressant, varför skulle man stoppa in inälvor i en påse egentligen?

Nej, verkligen inte. Det enda man kan göra med djuren är att ta skinnet för att göra större ryggsäck, större ammo-påse, större plånbok osv. Det är inte så intressant som det låter. Sakerna man "lootar" är helt värdelösa saker som man kan sälja till en shop där man också kan köpa (FÅ) alla vapen. Trodde Far Cry 3 skulle bli något mer spektakulärt än så, skyrim är MYCKET bättre i den aspekten. Tycker t.o.m. att Dead Island lyckades bättre (nästan).

Om man ska spela Far Cry 3 är det inte för den fantastiska fria världen att röra sig i, mer för storyn och miljöerna.

Har dock bara kört i ca 10 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Spelet låter oerhört intressant, varför skulle man stoppa in inälvor i en påse egentligen?

Jag vet att man tar skinnet från djuren, men enligt mina ögon ser det ut som att man rensar djuret på dess inre organ och tarmar. Kanske att man rensar buken innan man gör det, men eftersom han inte gör någonting efter att han har lagt det i en påse så är den teorin fel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Shit nya Baldurs Gate är 600% mer krävande för processorn 3200% mer ram används...

Asså det är ju helt sinnesjukt !!!!!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Skär man upp djur med kniv för att sedan stoppa inälvorna i en påse i BF3? Jag måste ha missat något O_o

Mar får se honom hugga och dra kniven i stort sett, sen ta upp en blodig köttklump, så det är inte alls så illa som det låter... Skulle säga att det är 3 gånger värre i Skyrim i introt när man får se en snubbe som får huvudet avhugget.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är outhärdligt att lyssna på den den Svenska killen med skägg och långt hår i Minecon klippet???

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av klotim:

De e ju knappast brutalt

Det är ganska brutalt om du tänker efter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Det är ganska brutalt om du tänker efter.

Inte när det gäller datorspel imo

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Monkeyapa:

Inte när det gäller datorspel imo

Nej, naturligtvis inte, men om man utgår från verkligheten. klotim menade att FC3 inte är så brutalt, med följande motivering:

Skrivet av klotim:

mja det är lika brutalt som bf3...
De rinner knappt blod och det blir bara blodstänk vid träff...

Jag menar att FC3 visst är ganska brutalt. Jämför knife takedown i FC3 med dito i BF3. I det senare syns inget blod vid en takedown och du kör aldrig kniven och armen rakt igenom fienden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen GTA V kommer till pc

Skrev precis på

http://www.change.org/petitions/rockstar-release-gta-v-on-pc

Permalänk
Medlem

Har planerat att köpa Baldurs Gate tidigare, men nu med Encanhed Edition blir det nog äntligen av

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tar en Garry's Mod med Kinect och Baldurs gate tack! Resten kan ni slänga.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

wow... Jag blev då sold på den där farcry videon... va inte så sugen tidigare, men nu fan BG:EE no words needed

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snacker:

Har planerat att köpa Baldurs Gate tidigare, men nu med Encanhed Edition blir det nog äntligen av

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här!

Synd att Blizzard inte kan få huvudet ur röva och göra en enhanced version av Diablo 1 och två med högre upplösning. Men jag antar det är för svårt med tanke på texturerna de använder i spelet förutom det som renderas med grafikkorten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chourou:

Har kollat på videos och streams på Far cry 3. spelet ser mycket kul ut. Både singel player och coop verkade intressant.

Jag tycker Tetris ser roligare ut !

*Allvarlig* !

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mar får se honom hugga och dra kniven i stort sett, sen ta upp en blodig köttklump, så det är inte alls så illa som det låter... Skulle säga att det är 3 gånger värre i Skyrim i introt när man får se en snubbe som får huvudet avhugget.

Jo, men eftersom det är ett gulligull-djur så är det nog värre för de flesta i FC3.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500