Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-12-02, 11:22   #31

MuffinManxD

Medlem

MuffinManxDs avatar

Registrerad: jan 2012

Baldur's Gate.. Det var längesen!
Specs: ASUS Radeon HD7950 3GB DCII, G.Skill 16GB CL9 1600Mhz, Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz, Crucial m4 128GB, Intel 520 180GB, Corsair TX 650W V2 80+ Bronze, ASRock Z77 EXTREME4, ATX. Kringutrustning Corsair Vengeance K90, Qpad 5k
Laptop HP Pavilion DV6 Kamera Nikon D3100 Telefon Oppo Find 7a Surfplatta Nexus 7 32GB
MuffinManxD är uppkopplad nu
2012-12-02, 12:00   #32

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Gillar den sista bilden på Indie-spelet Beat Hazard

Bra plattform för indie-spel helt enkelt. Visst tar Valve en stor procent på förtjänsten, precis som MS/Sony på konsol, men har man inte möjligheten att sälja själv så har man inte så mycket val.
Buio är inte uppkopplad
2012-12-02, 12:14   #33

Chibariku

Medlem

Plats: Värmland

Registrerad: feb 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wrathborn771 Visa inlägg
Jo, men eftersom det är ett gulligull-djur så är det nog värre för de flesta i FC3.
Jo många här inne som skulle behöva följa med på en veckas jakt hör jag om ni tycker det är brutalt. det enda jag hänger upp mig på är att man tar tillvara på så lite av djuret. Speciellt när man jagar ganska sällsynta djur ibland.

Skickades från m.sweclockers.com
Chibariku är uppkopplad nu
2012-12-02, 12:32   #34

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chibariku Visa inlägg
Jo många här inne som skulle behöva följa med på en veckas jakt hör jag om ni tycker det är brutalt. det enda jag hänger upp mig på är att man tar tillvara på så lite av djuret. Speciellt när man jagar ganska sällsynta djur ibland.

Jo, det är lite slarigt att de inte tänkt på det, vi pratar ju trotts allt om en överlevnadssimulator, eller hur?

Har tänkt på att de flesta klagomål från Far Cry serien gäller att de inte förstått att animationen mer är en metafor för vad som händer. Man skär upp djuret och tar något från det för att visa att man gör just det. Fatta hur tråkigt det skulle vara att få se karaktären sitta och flå ett djur, och ta vara på allt användbart i kroppen.

Eller som i Far Cry 2, folk klagade på att alla fel i en bil fixades genom att dra åt en ventil, men hur roligt skulle det egentligen vara att se honom sitta och felsöka motorn, hitta felet, ta ut den trasiga delen, åka in till stan för att köpa en ny del, och sen installera den? De flesta spel har ingen animation alls för att flå djuren, eller att hela sina skador i spelet, men när ett spel kommer som faktiskt försöker göra något åt det så klagas det på att de inte är tillräckligt invecklade Haha, folk alltså, aldrig nöjda xD
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 970| |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är uppkopplad nu
2012-12-02, 13:42   #35

Chibariku

Medlem

Plats: Värmland

Registrerad: feb 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Jo, det är lite slarigt att de inte tänkt på det, vi pratar ju trotts allt om en överlevnadssimulator, eller hur?

Har tänkt på att de flesta klagomål från Far Cry serien gäller att de inte förstått att animationen mer är en metafor för vad som händer. Man skär upp djuret och tar något från det för att visa att man gör just det. Fatta hur tråkigt det skulle vara att få se karaktären sitta och flå ett djur, och ta vara på allt användbart i kroppen.

Eller som i Far Cry 2, folk klagade på att alla fel i en bil fixades genom att dra åt en ventil, men hur roligt skulle det egentligen vara att se honom sitta och felsöka motorn, hitta felet, ta ut den trasiga delen, åka in till stan för att köpa en ny del, och sen installera den? De flesta spel har ingen animation alls för att flå djuren, eller att hela sina skador i spelet, men när ett spel kommer som faktiskt försöker göra något åt det så klagas det på att de inte är tillräckligt invecklade Haha, folk alltså, aldrig nöjda xD
Behöver ju inte varit någon mer animation menade att ju att det kunde vara lite variation ibland fick man ett skin ibland kött osv.

och givetvis måste man få diskutera ett spels brister mig veterligen har det perfekta spelet inte gjorts än.
Chibariku är uppkopplad nu
2012-12-02, 14:46   #36

Bluestreakfus

Medlem

Plats: Ödeshög

Registrerad: nov 2006

Whoooooo! Jag har inte spelat BG förut, utan väntat på en bra anledning att spela igenom det, nu ska jag!
2012-12-02, 15:25   #37

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chibariku Visa inlägg
Behöver ju inte varit någon mer animation menade att ju att det kunde vara lite variation ibland fick man ett skin ibland kött osv.

och givetvis måste man få diskutera ett spels brister mig veterligen har det perfekta spelet inte gjorts än.
Självklart får man det, tycker bara det är lustigt hur folk bara fortsätter att klaga och klaga Har nu inte sagt att du haft gjort det, råkade bara bli i ditt svar som jag skrev det. Visst skulle det varit bättre om man faktiskt flått djuret när man tagit skinnet, och haft olika animationer till olika djur, men om man jämför med hur det är i många spel som i t.ex Skyrim, där man bara får upp ett lootfönster där man plockat skinnet ifrån skulle jag säga att Far Cry 3s system är mirakulöst
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 970| |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är uppkopplad nu
2012-12-02, 15:39   #38

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

fc 3 är för svårt .. skratt.. jag blir ägd av piraterna hela tiden ..
2012-12-02, 18:07   #39

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av riktigninja Visa inlägg
Jo, det är det som är kul, man måste planera hur man ska döda varje fiende för att inte dö själv om de är flera.
RobCar är inte uppkopplad
2012-12-02, 19:41   #40

1up

Medlem

1ups avatar

Plats: Ankh-morpork

Registrerad: maj 2012

Kommer ihåg första gången jag försökte spela baldursgate 2 och inte ta till manualen, det gick sådär... Jag har aldrig någonsin sett ett rpg ens i närheten så utmanande som bg1 och 2. Att en uppdaterad version dyker upp så fler får uppleva hur ett riktigt rpg ska vara är väldigt trevligt.
Fractal Design Arc | OCZ ModXStream Series 700W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | Intel i5 2500k | Corsair H100 | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 | GTX 770 (4GB)| Samsung 840 pro 512MB + 8TB raid-0 lagrning 5900rpm (2st) | Xonar Essence STX | Audio Technica ATH-M50 ── [/Dator]
1up är inte uppkopplad
2012-12-02, 20:35   #41

celoz

Medlem

Registrerad: aug 2009

Längtar efter SimCity! Hoppas de lägger till en brutal svårighetsgrad.
celoz är uppkopplad nu
2012-12-02, 22:58   #42

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av riktigninja Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Jo, det är det som är kul, man måste planera hur man ska döda varje fiende för att inte dö själv om de är flera.

Tycker det ändå är lättare än det förra spelen!
Men FarCry 1 är ju fortfarande hardcore som fan där fienden kan se en fjäril skita på andra sidan ön
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Samsung EVO 840 120Gb/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Qpad 5K | Ljud: Z906/Qpad QH-90
LeafBox är inte uppkopplad
2012-12-03, 09:04   #43

FL3JM

Medlem

FL3JMs avatar

Registrerad: maj 2002

Tycker det är en rejäl flopp att man inte kan spela "singleplayer"-farcry 3 i multiplayer. Jag vill kunna springa omkring och döda djur och göra sidequests med polare!
Coop-kampanjen är ju skoj på sitt sätt men har NOLL återspelningsvärde, man kan ju inte gå var man vill så man kan inte klara uppdragen på något "helt annorlunda" sätt. :/ Är som en korridor-pangare fast med lite bredare korridorer. Sen är det alltid samma visa, ta sig från A till B och döda alla. Eventuellt konka på någon tung grej samtidigt som fienden spawnar loss, eller försvara en pryl som går sönder (som man lagar med en blåslampa) mot x antal fiender. Sen har man "bonus-spel" där man får tävla mot sina polare, vilket är skoj kanske, men det pajjar hela storystämningen tycker jag.
Det är också liiiite konstigt när man försöker köra "stealth" och kniva folk eller pistola ner dom med ljuddämpare då alla i laget skriker "WHATCH OUT FOR THE KNIFE GUY!!!!!!!!!!!!!!!!!" (lite olika skrik beroende på typ av fiende man möter) när man håller på och smyger omkring. Som tur så hör inte fienden ropen hur nära man än är (vilket också är lite tråkigt då det är högst overkligt).

Hur som helst är det ett jävligt snyggt spel, hoppas någon fixar så man kan spela storymode-kartan tillsammans med polare bara, känner inte att min Deluxe-utgåva var värd köpet annars då jag hatar att sitta och spela singleplayer. :/
2012-12-03, 11:49   #44

Solding

Medlem

Soldings avatar

Plats: Hästveda

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LeafBox Visa inlägg
Tycker det ändå är lättare än det förra spelen!
Men FarCry 1 är ju fortfarande hardcore som fan där fienden kan se en fjäril skita på andra sidan ön
Måste hålla med om att spelet är ganska lätt
Har nästan klarat ut det redan, efter ngn dag bara
2012-12-03, 20:12   #45

Flygman

Medlem

Flygmans avatar

Plats: Sävedalen

Registrerad: apr 2012

Förresten är det bara jag som reagerar på att det sitter ditmoddade PCI-E kort i radiotornen?
GPU: ASUS R9 280X Matrix OC CPU: FX-8320 @ 4GHz CPU-kylare: Hyper 212 Evo RAM: 12GB (3x4GB) 1333MHz MOBO: GA-970A-UD3 Lagring: 240GB SSD & 1,6TB HDD PSU: OCZ ModXstream Pro 700W 80+ Chassi: NZXT H440 OS: Windows 8.1 Pro 64-bit (StartIsBack) Ljudkort: ASUS Xonar DG Ljud: Sennheiser PC 360 & Logitech Z-5500 Skärmar: 1x23" & 2x19" Laptop: Macbook Air 2014 13" Konsol: Xbox One
Flygman är inte uppkopplad
2012-12-04, 11:45   #46

Videoapan

Medlem

Videoapans avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Självklart får man det, tycker bara det är lustigt hur folk bara fortsätter att klaga och klaga Har nu inte sagt att du haft gjort det, råkade bara bli i ditt svar som jag skrev det. Visst skulle det varit bättre om man faktiskt flått djuret när man tagit skinnet, och haft olika animationer till olika djur, men om man jämför med hur det är i många spel som i t.ex Skyrim, där man bara får upp ett lootfönster där man plockat skinnet ifrån skulle jag säga att Far Cry 3s system är mirakulöst
En orsak till klagomålen kan nog vara det jag själv upplevt med andra spel tidigare. När något görs mer realistiskt så höjs helt plötsligt kraven. Jag har inga svårigheter att köpa att man i mindre realistiska spel får clippingfel, bara har en ful animation och att grafiken är overklig, det är liksom samma nivå på allt. när det istället ska vara realistiskt så bryts illusionen varje gång de inte lyckas leva upp till sina mål, exempelvis Skyrims animationer när man pratar med folk. Zelda har istället valt en annan väg och vips så slipper man klagomål på att monstren hoppar konstigt.

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9280X + HD7950 ref Boost (via bios), SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD
Videoapan är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker