Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Chibariku
Jo många här inne som skulle behöva följa med på en veckas jakt hör jag om ni tycker det är brutalt. det enda jag hänger upp mig på är att man tar tillvara på så lite av djuret. Speciellt när man jagar ganska sällsynta djur ibland.
Skickades från m.sweclockers.com
Jo, det är lite slarigt att de inte tänkt på det, vi pratar ju trotts allt om en överlevnadssimulator, eller hur?
Har tänkt på att de flesta klagomål från Far Cry serien gäller att de inte förstått att animationen mer är en metafor för vad som händer. Man skär upp djuret och tar något från det för att visa att man gör just det. Fatta hur tråkigt det skulle vara att få se karaktären sitta och flå ett djur, och ta vara på allt användbart i kroppen.
Eller som i Far Cry 2, folk klagade på att alla fel i en bil fixades genom att dra åt en ventil, men hur roligt skulle det egentligen vara att se honom sitta och felsöka motorn, hitta felet, ta ut den trasiga delen, åka in till stan för att köpa en ny del, och sen installera den? De flesta spel har ingen animation alls för att flå djuren, eller att hela sina skador i spelet, men när ett spel kommer som faktiskt försöker göra något åt det så klagas det på att de inte är tillräckligt invecklade

Haha, folk alltså, aldrig nöjda xD