Futuremark visar scen ur nya 3DMark för prestandadatorer

Permalänk
Melding Plague

Futuremark visar scen ur nya 3DMark för prestandadatorer

Finska Futuremark visar upp en ny scen ur nästa version av testprogrammet 3DMark, denna gång med gott om grafiska finesser för högpresterande gamingdatorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Mums, fler sätt att plåga datorn på! Antar dock att de upplösningar som börjar användas mer- och mer (te.x 2560x1440) är en betalfunktion i nya 3DMark. Jag menar, det som är "gratis" att bencha datorn med i gratis versionen, är ju på 720p...hälften av vad som används idag nästan.

Permalänk
Medlem

Stackars datorer :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

MSI har iaf betalat sin del av reklamavgiften.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

Härligt

Permalänk
Medlem

Inget annat än reklam för MSI numera.

Permalänk
Medlem

Måste nog vara beredd att köpa ny dator efter testet...

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Next Futuremark 3DMark.
-It's gonna murder your PC.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Ögongodis <3

Permalänk

är de där world of warcraft om 50år då typ?

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Om 2-3 år? PFFFFFFT! Om konsolerna får fortsätta sätta standard pratar vi snarare 6-7 år. Spelgrafiken har i princip stått still i "faktisk" utveckling sedan Xbox 360 PS3 släpptes.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Mmm videon fungerar inte i FF 17, någon som har samma problem?

Permalänk
Skäggig legend

Känns lite som att mobiltelefonerna kommer vilja slåss ordentligt med grafiken nu. Speciellt Android

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Om 2-3 år? PFFFFFFT! Om konsolerna får fortsätta sätta standard pratar vi snarare 6-7 år. Spelgrafiken har i princip stått still i "faktisk" utveckling sedan Xbox 360 PS3 släpptes.

Det kommer nya konsoler 2013.

Varsågod för den väldigt basala infon.

Permalänk

"...Enligt Futuremark ska detta motsvara en nivå av graifk som framtida PC-spel beräknas uppnå inom två till tre år."

Sett till hur snyggt det är eller hur krävande det är? Tror de har fel vilket fall

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Det kommer nya konsoler 2013.

Varsågod för den väldigt basala infon.

Nya konsoler, vars prestanda kommer vara stenålder jämfört med pc innan året är slut, så vart vill du komma?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nya konsoler, vars prestanda kommer vara stenålder jämfört med pc innan året är slut, så vart vill du komma?

Med HD7000 serien må de nya konsollerna vara en generation efter, men verkligen inte stenålder. Kommer de dessutom inkludera en 16kärnig processor och eventuellt CF gpu så kommer de definitivt vara med ett tag framöver samt pusha fram utveckligen av spel ytterliggare. Lär väl dessutom vara vassare än den genomsnittlige gamers system, åtminstone när den kommer.

Källa.

Edit:
Tillägg

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Nya konsoler, vars prestanda kommer vara stenålder jämfört med pc innan året är slut, så vart vill du komma?

Skillnaden är att spelkonsolerna är sjukt effektiva jämfört med PC-spel. Så grafiken kommer nog att göra framsteg åtminstonde ett par år.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Det kommer nya konsoler 2013.

Varsågod för den väldigt basala infon.

haha, och vad hjälper det, det kommer att bromsa utveckling ändå 2013

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt att se värdena med nya 3DMARK. Men att köpa ny hårdvara när det är klockstop bara för att få bättre värden har jag slutat med sen länge. Men visst har vi alla varit där (iallafall väldigt många)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Sötast
Skrivet av zeagan:

Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.

Tror vi ser helt olika saker faktiskt.

Jag ser att hon har någon form av trosa/underbyxa i vad som ser ut att vara snörad läder, samma på knän, händer, hals och under hakan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.

Antagligen... Är ju väldigt långt ifrån en människa förutom i formen.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tror vi ser helt olika saker faktiskt.

Jag ser att hon har någon form av trosa/underbyxa i vad som ser ut att vara snörad läder, samma på knän, händer, hals och under hakan.

Ja, fast man ser det på t.ex. brösten eftersom att de är hängiga och flyger omkring, det skulle inte vara möjligt om det det varit en 3dmodell med någon form av kläder på sig, där av undrar man ju även vad öppningen mellan benen annars skulle kunna vara :-S

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Sötast
Skrivet av zeagan:

Ja, fast man ser det på t.ex. brösten eftersom att de är hängiga och flyger omkring, det skulle inte vara möjligt om det det varit en 3dmodell med någon form av kläder på sig, där av undrar man ju även vad öppningen mellan benen annars skulle kunna vara :-S

Jag skulle anta att det är en konstig vinkel/artifakt... fast man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azrof90:

Med HD7000 serien må de nya konsollerna vara en generation efter, men verkligen inte stenålder. Kommer de dessutom inkludera en 16kärnig processor och eventuellt CF gpu så kommer de definitivt vara med ett tag framöver samt pusha fram utveckligen av spel ytterliggare. Lär väl dessutom vara vassare än den genomsnittlige gamers system, åtminstone när den kommer.

Källa.

Edit:
Tillägg

Yeah, ska bli intressant och se hur den konsollen kommer se ut med tanke på att dem grafikkorten som sitter i Xbox360 och PS3 drar typ 60watt och tar upp en PCI plats, medans ett HD7990 dual gpu kort tar upp 3st PCI platser är typ dubbelt så långt och drar upp till 550watt. RROD innan man ens hinner starta igång live xD.

Men skämt åtsido, troligtvis kommer det nog sitta ett strömeffektivt low-end kort liknande HD7750 eller HD7850m i nästa gen xbox/ps. Problemet är ju dock att dem korten är rejält mycket sämre ett vanligt mid/high-end kort, så nästa gen xbox och playstation kommer nog halka efter ännu snabbare än vad 360 och ps3 gjorde.

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.

Haha om du tycker att det där liknar en kvinna så måste du antingen ta steget utanför dörren, eller knappa in rätt adress i webbläsaren

Jag ser två "monster" som fightas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Det kommer nya konsoler 2013.

Varsågod för den väldigt basala infon.

Kommer konsollerna ha de senaste grafikkorten?

Permalänk
Medlem

Bara en massa snack om konsoler och animerade fit**r här ju. Kul men väldigt ointressant, var är alla nördar?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nya konsoler, vars prestanda kommer vara stenålder jämfört med pc innan året är slut, så vart vill du komma?

Tror du grafiken i PC spel styrs av konsoler mer än den hårdvarukonfig 95% av alla PC användare sitter på?