Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-12-03, 19:46   #31

fgblomqvist

Medlem

fgblomqvists avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Bara en massa snack om konsoler och animerade fit**r här ju. Kul men väldigt ointressant, var är alla nördar?
Haha så sant som det var sagt. Dock så var väl snutten man fick se inte så värst intressant. Ingen riktig wow-känsla.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cloned Visa inlägg
Tror du grafiken i PC spel styrs av konsoler mer än den hårdvarukonfig 95% av alla PC användare sitter på?
Ja och nej. När man säger så så utgår man från detta:

Spel utvecklas till konsol (av många anledningar) -> Spel portas till PC -> De skiter fullständigt i att ändra på grafikdelen (om de över huvud taget ändrar på något

Men råa PC spel som inte kommer till konsol styrs ju självklart inte av konsoler. Fast sådana spel finns väl inte längre?
Sen så är det felaktigt att hävda att 95% av alla PC-användare sitter på samma config. Förmodligen har inte ens 1% samma.
CM Storm Scout | Asus P6X58D-E | ASUS GTX660 Ti | 5st 2GB Corsair 1600Hz RAM | Intel Core i7 930 @ 3,85GHz | Corsair H50 | Creative SoundBlaster X-Fi Titanium | Fractal Design Newton R2 1000W | WD Green 500 GB x 2 RAID0

Projekt: Boombox

fgblomqvist är inte uppkopplad Folding
2012-12-03, 19:50   #32

RHWarrior

Medlem

RHWarriors avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2008

Har det inte bölats klart om konsoller för 2012 i alla fall ännu?

Om allt är de onda konsolltillverkarnas fel kan ni ju köpa tre ex av varje PC-spel då och få upp omsättningen!
T.ex.

Inte billigt alltid men lär påverka verkligheten mer än grinandet.
+1
2012-12-03, 19:52   #33

fgblomqvist

Medlem

fgblomqvists avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RHWarrior Visa inlägg
Har det inte bölats klart om konsoller för 2012 i alla fall ännu?

Om allt är de onda konsolltillverkarnas fel kan ni ju köpa tre ex av varje PC-spel då och få upp omsättningen!
T.ex.

Inte billigt alltid men lär påverka verkligheten mer än grinandet.
+1
Ifall du för över en mille till mitt konto 1337666-42 så lovar jag att i fortsättningen köpa 10 av varje spel :>
CM Storm Scout | Asus P6X58D-E | ASUS GTX660 Ti | 5st 2GB Corsair 1600Hz RAM | Intel Core i7 930 @ 3,85GHz | Corsair H50 | Creative SoundBlaster X-Fi Titanium | Fractal Design Newton R2 1000W | WD Green 500 GB x 2 RAID0

2012-12-03, 21:00   #34

Vusan

Medlem

Vusans avatar

Plats: Sävsjö

Registrerad: mar 2012

Ballls Yeah!

Grafikdemo med bara rad, awesome och uhh...mer rad och awesome!

Lavasnubbar, lasersvärd och *MSI Logo (*Wait, wut?).

Absolut en av de bästa demot jag har sett denna året (vad jag tycker).
- Mystery Science Theater 3000: Space Mutiny
Vusan är inte uppkopplad
2012-12-03, 21:23   #35

sweloop64

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: sep 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeagan Visa inlägg
Ja, fast man ser det på t.ex. brösten eftersom att de är hängiga och flyger omkring, det skulle inte vara möjligt om det det varit en 3dmodell med någon form av kläder på sig, där av undrar man ju även vad öppningen mellan benen annars skulle kunna vara :-S
är skadad jag med då detta var något jag såg också och tänkte "dröjer inte länge förrän censur-maffian slår till"...
2012-12-03, 22:23   #36

Trihxeem

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: dec 2007

Daedric!

Citat:
Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.
Jag tror att det bara är du som tolkar det som osmakligt och därför är det bara du som reagerar. Du antar i ditt påstående att det ÄR osmakligt för alla vilket uppenbarligen är felaktigt. Jag tycker personligen att folk i allmänhet är överkänsliga för sådana grejer och stirrar upp sig för småsaker för att de inte har bättre saker för sig. Folk ska vara så jäkla korrekta nu för tiden och kvida om småsaker istället för att engagera sig i verkliga problem.

Jag tänkte inte nämnvärt på detaljerna i "ismonstret" däremot tänkte jag direkt Daedric när jag såg eldfiguren

Gällande konsoler så är det ju ganska trevligt att kunna köra spel i 60+ FPS i 2560x1600 med nice inställningar utan att behöva uppgradera allt för ofta. Däremot så händer det ju att spelkänslan blir lidande vid konsolportningar. Får jag välja så tar jag spelkänsla över fancy grafik.
2012-12-03, 22:33   #37

Tedwallpro

Medlem

Tedwallpros avatar

Registrerad: dec 2010

"Bästa pris på: Sapphire Radeon HD7950 With Boost"

Swec-trollet i farten igen?
2012-12-03, 23:31   #38

Dalton Sleeper

Medlem

Dalton Sleepers avatar

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2003

Pinsamt fånigt och ful demo...
Efter 3DM03 gick det åt fel håll...
1: Intel Core i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x Windforce 7970 OC 3GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | Samsung LE40C655 40" | BenQ W1070 135" | Pioneer HTP-070 5.1 | Windows 8.1 Pro x64
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 8.1 x64 |
Dalton Sleeper är inte uppkopplad
2012-12-03, 23:55   #39

Bananas2thebeat

Avstängd

Plats: Täby

Registrerad: jan 2007

Skulle det demot vara imponerande???

Det såg ut som skrutt, inte i närheten av wow-faktorn i tidigare 3dmark. Skulle spontant säga att min moddade Skyrim ser bättre ut.

Dessutom otroligt klyschiga monster.

@Trihx3eem: jag synar din daedra lord, och höjer med en Avatar of Balthazar.
Bananas2thebeat är inte uppkopplad
2012-12-04, 08:33   #40

flashen

Medlem

flashens avatar

Plats: Summer '79

Registrerad: maj 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Azrof90 Visa inlägg
Med HD7000 serien må de nya konsollerna vara en generation efter, men verkligen inte stenålder. Kommer de dessutom inkludera en 16kärnig processor och eventuellt CF gpu så kommer de definitivt vara med ett tag framöver samt pusha fram utveckligen av spel ytterliggare. Lär väl dessutom vara vassare än den genomsnittlige gamers system, åtminstone när den kommer.

Källa.

Edit:
Tillägg
En generation efter i datorvärlden är stenåldern imo
CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2133Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 2810 Desktop: Click to show image
flashen är inte uppkopplad Folding
2012-12-04, 09:05   #41

strejf

Medlem

strejfs avatar

Registrerad: maj 2007

Aldrig att jag kör ett mobilprestandatest på min PC! Min dator är inte en stor mobil.

Skickades från m.sweclockers.com
http://www.ffxiv-freetrial.com/en/
strejf är inte uppkopplad
2012-12-04, 11:20   #42

Bananas2thebeat

Avstängd

Plats: Täby

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Trihxeem Visa inlägg
Får jag välja så tar jag spelkänsla över fancy grafik.
Får jag välja tar jag fancy grafik OCH spelkänsla. De är inte varandras motsats.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flashen Visa inlägg
En generation efter i datorvärlden är stenåldern imo
Så illa är det inte, det är inte där problemet ligger.

Eftersom alla spel idag är gjorda för sju år gammal hårdvara, kommer grafikkvalitén att hoppa långt framåt när nästa generation konsoller släpps. Geometri och textures och lighting förbättras dramatiskt, och precis som nu kommer PC så småningom att få en del tweaks och mods som bättrar på grafiken ytterligare.

Så de första två-tre åren efter att next-gen konsollerna släppts kommer grafiken att stadigt bli bättre. Sen når vi en ny platå, som den här gången kommer att vara inte i fem år, utan dubbelt så länge.

Det är väl bara att hoppas att Steam och andra digitala distributionssystem fortsätter att växa, så det finns en marknad för PC-only spel, annars kommer det att suga nåt alldeles fruktansvärt att vara en PC gamer år 2022.
Bananas2thebeat är inte uppkopplad
2012-12-04, 13:16   #43

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

2-3 år va i underkant , 3dmark brukar ligga 7 år före spelen.
2012-12-04, 20:32   #44

cloned

Medlem

cloneds avatar

Plats: örebro

Registrerad: nov 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av toxicious Visa inlägg

Ja och nej. När man säger så så utgår man från detta:

Spel utvecklas till konsol (av många anledningar) -> Spel portas till PC -> De skiter fullständigt i att ändra på grafikdelen (om de över huvud taget ändrar på något

Men råa PC spel som inte kommer till konsol styrs ju självklart inte av konsoler. Fast sådana spel finns väl inte längre?
Sen så är det felaktigt att hävda att 95% av alla PC-användare sitter på samma config. Förmodligen har inte ens 1% samma.
Dumt formulerat kanske, men det jag menade var att de datorer de flesta sitter på är inte särskilt kraftfulla. De kraftfulla datorerna de flesta här i forumet pratar om när de snackar om spel osv är bara en marginell del av den totala kakan av PC datorer. De allra flesta normala användare använder laptops med intel hd grafik eller en gamingrig från siba med 2gb grafik och 2TB hdd. Vill utvecklare få lite volym i sin försäljning så måste spelen anpassas efter en relativt låg lägstanivå, och då kanske det ändå inte är värt att arbeta om allt för mycket från konsolversionerna.

Dessutom spelkänsla>grafik , men så verkar det vara förvånansvärt få som resonerar
cloned är inte uppkopplad
2012-12-04, 20:38   #45

fgblomqvist

Medlem

fgblomqvists avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cloned Visa inlägg
Dumt formulerat kanske, men det jag menade var att de datorer de flesta sitter på är inte särskilt kraftfulla. De kraftfulla datorerna de flesta här i forumet pratar om när de snackar om spel osv är bara en marginell del av den totala kakan av PC datorer. De allra flesta normala användare använder laptops med intel hd grafik eller en gamingrig från siba med 2gb grafik och 2TB hdd. Vill utvecklare få lite volym i sin försäljning så måste spelen anpassas efter en relativt låg lägstanivå, och då kanske det ändå inte är värt att arbeta om allt för mycket från konsolversionerna.

Dessutom spelkänsla>grafik , men så verkar det vara förvånansvärt få som resonerar
Sant sant, många sitter på en siba-rigg. Dock så har du kommit till fel forum om du letar efter de som föredrar spelkänsla framför grafik

2012-12-06, 09:29   #46

Campaigner

Medlem

Campaigners avatar

Plats: Skåne

Registrerad: dec 2002

Citat:
Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.
Du har hört uttrycket: "Man ser det man VILL se?" Det stämmer

Första gången jag såg klippet så märkte jag inte att den vita roboten var en tjej. Kollade på demonens svärd och letade efter eldeffekter.
Andra gången efter att ha läst alla inlägg här så såg det som om hon hade nån slags trosa på sig ^^

Men alltså letar man efter spöken så hittar man dem till slut ;p
2012-12-14, 00:59   #47

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sapiens Visa inlägg
Yeah, ska bli intressant och se hur den konsollen kommer se ut med tanke på att dem grafikkorten som sitter i Xbox360 och PS3 drar typ 60watt och tar upp en PCI plats, medans ett HD7990 dual gpu kort tar upp 3st PCI platser är typ dubbelt så långt och drar upp till 550watt. RROD innan man ens hinner starta igång live xD.

Men skämt åtsido, troligtvis kommer det nog sitta ett strömeffektivt low-end kort liknande HD7750 eller HD7850m i nästa gen xbox/ps. Problemet är ju dock att dem korten är rejält mycket sämre ett vanligt mid/high-end kort, så nästa gen xbox och playstation kommer nog halka efter ännu snabbare än vad 360 och ps3 gjorde.
550 W i Furmark som värst, och hur många tror du kör 7990? Otroligt dålig referens.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker