Citat:
Ursprungligen inskrivet av
sassa46
Bra spelare, men om ni kan, byt bakgrunden till transparent
Vi kan tyvärr inte modifiera spelarens utseende alls, bortsett från storlek inom vissa gränser.
Citat:
casperj_94
något som ni måste tänka på om ni gör två separata grafikkortstest är att man måste kunna jämföra dem emellan, ex ha med både 7870/7850 och gtx650/660 i båda testerna. Då detta gör det enkelt att se prestandaskillnaden mellan de olika testen.
Jag tror jag nämnde det mist fem gånger i podcasten, med HD 7870 och GTX 660 som exempel på bryggkort..
Citat:
abbebandy
vilken skola gick du på?
Gick på universitetet.
Citat:
Oggyoc
Firefox verkar använda en kombination av Flash och HTML 5 för spelaren. Där själva uppspelningen använder flash och gränsnittet HTML 5.
Själva spelaren i sig fungerar utmärkt med Fx 17
Antagligen är det en speciell uppspelningskomponent för webbläsare som inte kan köra mp3 direkt. Det fungerar som sagt utmärkt även utan Flash, på till exempel iOS och Android (Chrome).
Citat:
Atlas Tasume
Spelaren fungerade bra här, kör med Chrome! Men, ingen direkt fördel med den över den 'nedladdningsbara' filen.
Nej, det är mer eller mindre samma sak för Chrome. Spelaren är mer tänkt för att upplevelsen ska bli likvärdig även i andra webbläsare.
Citat:
rektor
Chrome kommer med Flash inbyggt.
Firefox stödjer Ogg, men inte MP3 pga MP3 är ett proprietärt patenterat format.
Aja, bra iaf att ni har en fallback och att det iaf funkar med native HTML5 på iaf vissa webbläsare.
Citat:
kingu
Chrome har innebygd flash. Burja legga ut i ogg vorbis snella. Opus lite på sikt.
Jag är medveten om att Chrome har Flash inbyggt, och dödade givetvis den relevanta processoen (i Chrome) för att testa! Att det inte går i Firefox utan Flash får nog tyvärr vara som det är i dagsläget, tills vi under nästa år förhoppningsvis hinner kika på en annan spelarlösning. Just den här levereras av vår podcast-host, och är väldigt enkelt att implementera.
Vad det gäller filformat har mp3 överlägset bredast kompabilitet, vilket gör att det är vad vi använder och kommer att använda tills vidare. Vi testade alla upptänkliga varianter i början av podcastandet för de som minns, och har ganska bra med kött på benen vad som krånglar i olika klienter vid det här laget.
Citat:
Enhörningen
Spelaren fungerade bra men jag gillar inte att den stängs av när man går in på någonting annat på sweclocker t.ex forumet

Det är tyvärr inte mycket att göra åt, stänger du fliken eller surfar vidare dödar du webbsidan spelaren är på.
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - 300 GB Intel 320