![]() |
Podcast 10: "Grafikkort och lussebullar"
Med termometern långt under nollan fattar redaktionen mikrofonerna och värmer själen med en podcast i grafikkortens tecken. På agendan hamnar också lussebullar, pepparkakor och Dune i webbläsaren.
Läs artikeln |
äntligen och nice med nya spelaren med html5
Den fungerar med internet Explorer 10 beta utan problem |
Oj... Sicken häftig bild. Vem knäppte den måntro? =)
|
Kalas fint med podcast såhär i tok kylan.
|
Kör på denna spelaren i fortsättningen! : )
|
Tack för en bra podcast! bra att ni tog upp det här med genomgång av grafikkort, hoppas att folk förstår vilken tid det läggs ner på alla tester ni gör, inte bara grafikkorten (vilket som ni säger tar lite längre tid). Bra gjort!
|
Tycker det ser ut att vara Norrköping på bilden? Pluggade där så miljön känns bekant.. :)
|
Citat:
;) Citat:
|
Perfekt timing! Precis när man skulle börja med läxorna så tänkte jag kolla förbi här först, det lönade sig! Nu kommer det säkert gå mycket bättre! ;)
|
Spelaren fungerade mycket bra, fortsätt med den :)
|
Citat:
Jag kör Firefox nightly utan Flash. |
Bästa Pris på: OBH Nordica 6682 Hercules (Matberedare) Hahaha.
Alltid bra att ha så slipper man få ont i armen under bakning. |
Citat:
|
Citat:
Wait a minute...! ;) |
Spelaren fungerar utmärkt på senaste firefox. Bättre än vlc-plugin som jag hade innan i alla fall.
Fortsätt med den! |
bra spelare! fungerar perfekt i chrome och mycket bra podcast :)
|
Citat:
Du bor ju i södra Norrköping ;) |
Bra spelare, men om ni kan, byt bakgrunden till transparent
|
Ja skulle verkligen vilja se "Fligh Simulator X" i era speltester :D Säg vad ni vill om det spelet. Men ja måste nästan säga att det kräver mer än BF3 i många fall. För er som känner till spelet och kanske spelar det. Gå in på custom settings och dra upp alla inställningar ni kan hitta till max, samt ändra fps:en till unlimited. Sitter på ett 7950 och kan säga att jag droppar under 50 i vissa fall :D
|
Spelaren fungerar fint men den är inte det snyggaste jag sett ;)
|
när alla andra ändå snackar spelare så kan jag flika in att det funkar på WP8 men den var inte speciellt imponerande. Går inte att spola fram eller bak.
|
Citat:
Html-spelaren funkade bra i chrome, dock inte för IE (9 tror jag) för mig Edit: skulle vara kul att se ett frametime trifire/tri-sli test, då det snackas att frametimen skulle vara bra i dessa konfigurationer. |
Super som vanligt! :)
Kan ni inte släppa outrot som nedladdning? Perfekt ringsignal ju! ;) |
Citat:
|
Ni gjorde ett riktigt utförligt test med frametimes och microstuttering för ett bra tag sedan. Om jag inte missminner mig visade det att ett singelkort från HD 7000-serien hade ojämnare framtimes än vad en SLI konfiguration ut GTX600-serien hade.
Vad jag har hört ryktesvägen är att microstuttering för CF med dessa kort har förbättrats avsevärt med nya drivrutiner. Det vore intressant att se om det verkligen stämmer, men också hur det ser ut med frametimes för singelkort. Skulle ni kunna ha med det på nästa grafikkortstest vore det kanon. Det behöver dock inte vara lika utförligt som förra testet då jag kan tänka mig att det är rätt tidskrävande, men bara så man får ett hum om det är åtgärdat eller ej. :o |
Kul med podcast! :D
|
min skola är ju med!!!!
prolympia i norrköping! den stora brun-röda tegelbyggnaden halvt i vattnet! |
Citat:
|
Ahahaha :D Comaclockers :D Gillar era olika inledningar skarpt!
|
Citat:
Själva spelaren i sig fungerar utmärkt med Fx 17 |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26. |