Windows 8 större än OS X på Steam

Permalänk
Melding Plague

Windows 8 större än OS X på Steam

November månads statistik från speltjänsten Steam bär med sig framgångar för Windows 8. Det nya operativsystemet är ikapp och förbi Mac OS X och närmar sig Vista i tabellerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att XP fortfarande är dubbelt så populärt dock

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Windows 8 pfft, mitt Windows 7 funkar bra!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Dubbel andel Vista jämfört med W8, wtf?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Övriga = Linux!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många som verkar tro att spel inte funkar med Windows 8. När det i själva verket är precis tvärtom.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Förvånad?? nä...

Finns ju knappt nå spel på Steam till OS x, man får ju boota in i windows när man ska spela så...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Merlinen:

Förvånad?? nä...

Finns ju knappt nå spel på Steam till OS x, man får ju boota in i windows när man ska spela så...

Det är väl relativt. Jag tycker ändå att det är tillräckligt många för att vara "knappt några".

http://store.steampowered.com/search/?os=mac&category1=998

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Windows 8 skräp, vad spelar det för roll om det är snabbare i grunden? Tar lång tid att komma åt allt istället vilket neutraliserar ledningen från Windows 7.

Juste, i senaste Two and a Half Men körde dom Windows 8 reklam, höll på o spy när jag såg det

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Okej att man sitter på XP fortfarande, det var ju faktiskt bra... Men Vista?!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Okej att man sitter på XP fortfarande, det var ju faktiskt bra... Men Vista?!

Vista är inte så farligt med de senaste uppdateringarna och service pack osv, men inget jag hade kört frivilligt heller.

Permalänk
Medlem

Inte förvånad.. Enligt mig så ska en Mac inte ha något att göra med spel. Det är de man har en PC till

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd

"medan den mest använda grafikkretsen är integrerade Intel HD Graphics 4000."

man vill ju gråta ....

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

hmmm.. Mac OS får mig att tänkta på inredare, arkitekter, musiker och tidingskribenter.. Inte så mycket spelande..
Win8 får mig att tänka på lådvinspimplande amerikanska hemmafruar... Inte så mycket spelande där heller..
Vista är det bara morbror Kurt som fortfarande envisas med att använda... Inget spelande..

Win7 pro, tycks vara OSet för spelare.
XP tycks vara stort bland de som inte har en "värsting burk" men ändock gillar att spela lite.
Linux kommer nog att komma ikapp, iaf för Steam.

När jag lästa listan satte jag i halsen.. 73% har Adobe Acrobat installerat... *ryser*
(Använd Sumatra PDF för bövelen! ^^)

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Användare av speltjänsten Steam verkar tycka annorlunda.

Ja... nästan 5% använder det...

Sitter själv med Windows 8 sen två månadar tillbaka eftersom jag fick det gratis av skolan via dreamspark... Och jag hatar det fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag gillar att XP fortfarande är dubbelt så populärt dock

Sånna som inte har en aning vad det är för skillnad och skiter i allt så länge det funkar.

Permalänk
Medlem

Har kört Win 8 sedan releasen och det krånglar inte med nåt. Alla spel funkar och det är stabilt. Mer än nöjd!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Förstår inte klaget på Windows 8 alls egentligen, kör in start8 så funkar det EXAKT som Windows7 fast vissa saker är t.o.m bättre (filkopiering) osv.

Jag var en som var skeptiskt till Windows 8 förut men använt de 1 månad nu och verkligen haft 0 problem. Använder bara desktop och har inte ens startat en Metro app. Installerade det bara iofs pga Windows Phone 8 SDKn

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skäggig legend

För jag kan ju lira alla senaste spel på min 2012 27" iMac i7 med 6970m 2GB jag har på jobbet. Njaa...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har kört Win 8 sedan releasen och det krånglar inte med nåt. Alla spel funkar och det är stabilt. Mer än nöjd!

Du Precis. Fortsätter det såhär så kan det nog inte krångla. Det kommer finnas 80 knappar och tusentals appar. Sen får du vara nöjd

Har Windows 8 p.g.a att jag inte orkar installerat om alla drivrutiner+program igen. Annars hade jag bytt till Windows 7 en vecka efter.

"Windows 8 större än OS X på Steam"

Va? Helt otroligt att Windows 8 används i större utsträckning än OS X när det kommer till spel -.-

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Förstår inte klaget på Windows 8 alls egentligen, kör in start8 så funkar det EXAKT som Windows7 fast vissa saker är t.o.m bättre (filkopiering) osv.

Det är så urbota korkat utformat att användare tvingas installera tredje parts program som återställer hur det var förr.

Jag var positivt inställd till Windows8 och även metro... Tills jag använt det en månad och började fundera på om lobotomi var ett anställningskrav för utvecklarna.

Permalänk

Kommer de ta med Linux i beräkningarna eller är det övrigt? Kul för Windows 8 annars.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det är väl relativt. Jag tycker ändå att det är tillräckligt många för att vara "knappt några".

http://store.steampowered.com/search/?os=mac&category1=998

Finns en del men mesta del så är det ju bara små indi spel välldigt få stora titlar, jag spelar mycket på steam och enda som jag kör som finns till OS x är Borderlands 2.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

hmmm.. Mac OS får mig att tänkta på inredare, arkitekter, musiker och tidingskribenter.. Inte så mycket spelande..
Win8 får mig att tänka på lådvinspimplande amerikanska hemmafruar... Inte så mycket spelande där heller..
Vista är det bara morbror Kurt som fortfarande envisas med att använda... Inget spelande..

Win7 pro, tycks vara OSet för spelare.
XP tycks vara stort bland de som inte har en "värsting burk" men ändock gillar att spela lite.
Linux kommer nog att komma ikapp, iaf för Steam.

När jag lästa listan satte jag i halsen.. 73% har Adobe Acrobat installerat... *ryser*
(Använd Sumatra PDF för bövelen! ^^)

Man kan alltid vrida och vända på det hela om du nu måste nedvärdera Windows.

Men tyvärr håller ditt inlägg inte hög nivå mer en att du generaliserar otroligt mycket, tyvärr lyser ditt fanboy snack igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Windows 8 skräp, vad spelar det för roll om det är snabbare i grunden? Tar lång tid att komma åt allt istället vilket neutraliserar ledningen från Windows 7.

Juste, i senaste Two and a Half Men körde dom Windows 8 reklam, höll på o spy när jag såg det

Jag kan säga att windows 8 är mycket smidigare att arbeta med när man lärt sig. Man måste använda fler kort kommandon vilket snabbar upp vilket arbete mångfalt!

sök funktionen finns fortf - Tryck på windows tangent och börja skriv så söker den!

Det tar inte längre tid att komma åt någon specifik fil som du säger.

En annan poäng med w8 är alla detaljer kring filöverföring och aktivitetshanteraren. Det är guld <3
Sluta flame:a - Gillar du inte Windows 8 så fine men sprid inte nå falska påståenden.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Det är så urbota korkat utformat att användare tvingas installera tredje parts program som återställer hur det var förr.

Jag var positivt inställd till Windows8 och även metro... Tills jag använt det en månad och började fundera på om lobotomi var ett anställningskrav för utvecklarna.

Ja det är väldigt konstigt av Microsoft att inte lägga till dessa inställningarna....

Men när jag skaffar en ny dator, som är väldigt snart, så kommer jag skaffa Win8 och använda de tredje parts programmen..... Då kommer det att fungera utmärkt, och även om det är dåligt gjort av Mircrosoft, så fungerar det ju bra, det är ju det som är det viktigta.....

Permalänk
Avstängd

Oj vilken prestige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Dubbel andel Vista jämfört med W8, wtf?

Man borde igentligen inte vara förvånad, Alla är inte så nöridiga som de flesta här på swec och för dem kvittar det om det är gammalt eller nytt så länge de uppfyller deras behov.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Undrar om AMD någonsin kan komma före nVidia när det gäller antal sålda grafikkort..
nVidia tycks ju vara präntat i så mångas sinnen som mega grafikkorten

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Hur är detta framgång
Mer populärt än ett nära obefintligt spel os och ett stendött OS.
Framgång kanske är när det lyckas ta sig om XP som är 10+ år gammalt