Apple störtdyker på börsen – minus sex procent på ett dygn

Permalänk
Melding Plague

Apple störtdyker på börsen – minus sex procent på ett dygn

Tuff konkurrens på surfplattemarknaden väcker tvivel om Apples framtidsutsikter. Under onsdagens handel på NASDAQ-börsen föll aktien med över sex procent.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tur att man inte placerar pengarna i Apple då.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk

bra. nu kan folk anse att surfplattor är annat än just Ipad

Permalänk
Medlem

Gogo Google och Microsoft! visa vad skåpet ska stå! är toknöjd med min Nokia telefon och min Android platta!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Gogo Google och Microsoft! visa vad skåpet ska stå! är toknöjd med min Nokia telefon och min Android platta!

Nokia n9. skönaste telefonen jag haft

Permalänk
Medlem

Tycker dessa nyheter var rätt trevliga, aldrig gillat Apple som företag dom kör med rätt fult spel. Och detta kanske får Apple att tänka i nya banor och producera nya saker med lite mer fantasi än skapa samma pryl med x-antal små förändringar.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Nu har snöbollen... uhm... äpplet, kommit i rullning! =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Har svårt att se nyhetsvärdet i detta. Denna sortens nyheter förändras hela tiden och alla kurser går upp och ner. Det vore intressant med en analys över tid.

Permalänk
Medlem

Apple kan behöva inse att dom behöver släppa bättre produkter ifall dom vill bi behålla sin "status" på marknaden. Går inte längre att göra ett smalare skal och uppdatera kameran och slänga på ett nytt namn för att sälja bra...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Ah folk börjar inse att det finns flera telefoner att välja mellan som är minst lika bra som iPhone men till ett finare pris

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Älskar min Nexus 7 med Android 4.2.1 "Jelly Bean".
Har Sony Ericsson Xperia ray också, med Android 4.0.4 "ICS".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sådärja, nu kanske apple börjar fatta att det finns lite konkurrens och att dem behöver faktiskt komma på nåt nytt som dem inte snott från nån annan tillverkare..

Samt att folket och deras appletvättade anhängare börjar förstå att det faktiskt finns andra sjyssta modeller..

Lite mer allvarligt då: Bra med konkurrens och att Apple nu kanske öppnar ögonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ah folk börjar inse att det finns flera telefoner att välja mellan som är minst lika bra som iPhone men till ett finare pris

Sant. Nokias lurar verkar sjukt najs nu när det bytt till WP. Symbian var eg det enda argumentet till att inte köpa en nokiatelefon. Nokias har så grym byggkvalitét.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Inte oväntat.

Permalänk
Medlem

Apple Aktierkurs går upp till skyhöga nivåer: "vem bryr sig om aktierkursen det visar inget"

Apple Aktiekurs störtdyker: "hahahha apple suger och all deras produkter suger SE PÅ AKTIEKURSEN!"

fanboyism at its best

Permalänk
Medlem

What goes up must come down, sooner or later.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Apple kan behöva inse att dom behöver släppa bättre produkter ifall dom vill bi behålla sin "status" på marknaden. Går inte längre att göra ett smalare skal och uppdatera kameran och slänga på ett nytt namn för att sälja bra...

Dom gör bra produkter.... Det är prestanda i förhållande till priset som är deras "svaghet".

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Apple Aktierkurs går upp till skyhöga nivåer: "vem bryr sig om aktierkursen det visar inget"

Apple Aktiekurs störtdyker: "hahahha apple suger och all deras produkter suger SE PÅ AKTIEKURSEN!"

fanboyism at its best

Vem har någonsin sagt att akitekursen inte säger något?

Fanboy haterers at the best

Permalänk
Medlem

Det som går upp måste komma ner. Att Apples aktie skulle rasa var det inga tvivel om, och detta betyder egentligen ingenting för Apple då dom kommer fortsätta kamma hem miljarder i vinst varje år.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Skärp er nu Sweclockers, dessa nyheter är helt oväsentliga! Företag går upp och ner hela tiden, både Samsung, Google och Microsoft förändras. Men andra företag skriver ni aldrig om? Hela Sweclockers handlar bara om Apple känns det som ibland! Hur det går för Apple på börsen, om Apple har stämt någon på senaste tiden osv. Antigen slutar ni haka upp er på Apple eller så börjar ni skriva om andra företag också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herbert"FWA%/:

Nokia n9. skönaste telefonen jag haft

Du är inte ensam Skönaste luren någonsin.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

När det enda man gör är att förstora eller förminska existerande produkter är det inte konstigt att man tappar på börsen. Det är fascinerande att det tog så lång tid för marknaden att fatta att Apple är en dålig investering på sikt. Smalt produktutbud ställer krav på att varje nylansering ska lyckas. iPod, iPhone och iPad har gjort det, men vart ska man satsa nu? Vilket existerande koncept ska man "revolutionera" nu?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Inte jätte konstigt då de är beroende av nya innovativa produkter och det inte hänt så mycket sedan Ipad 1. Deras datorer verkar lite bortprioriterade just nu. Iphone 5 blev inget alla var tvugna och ha för att alla redan har 4:an. Det måste ha en nya innovativ produkt och ligga hästlängder för konkurrenterna för att deras affärsidé ska fungera. Inte konstigt om deras värde går ner när de tidigare varit ganska uppblåst, ungfär som en kaka i ugnen, den sjunker ihop när den kommer ut ur ugnen.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vem har någonsin sagt att akitekursen inte säger något?

Fanboy haterers at the best

Läs i nyheten om när Apple nåde sin toppnivå där sa folk det..

Permalänk

Klart som fan att aktien går ner, den är ju på tok för övervärderad! Om du kollar på trenden tillbaka 3 år så lär den gå ner till minst 475 USD, kanske t.o.m. 360 USD.

Permalänk
Avstängd

YES!

going fucking down Apple!
dags att få sig en tankeställare kanske

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nyhetsvärdet - om någon missade det - ligger i att tappa sex procent på ett dygn. För ett så högt noterat bolag är det väldigt mycket. Har både Iphone 4 och S3 (och Ipad 2), och jag gillar alla mina enheter. Dock på olika sätt.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem

Skönt att folk börjar förstå att det finns annat på marknaden.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Apple Aktierkurs går upp till skyhöga nivåer: "vem bryr sig om aktierkursen det visar inget"

Apple Aktiekurs störtdyker: "hahahha apple suger och all deras produkter suger SE PÅ AKTIEKURSEN!"

fanboyism at its best

Meningslöst inlägg, samma problem finns på båda sidor och det vet du, ingenting man ska bry sig om.

OnT: Tror att Apple kommer tappa en hel del till. Sedan kommer marknaden jämna ut sig tills Apple kommer på nästa "revolutionerande" sak, och så åker den upp igen.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Kanske apple hamnar på ett börsvärde som har någon anknytning till verkligheten nu? Aldrig bra med överhype...

/applefanboy

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight