Steelseries Sensei MLG Edition

Permalänk
Melding Plague

Steelseries Sensei MLG Edition

Danska Steelseries står för Sensei MLG Edition, som utvecklats med hjälp av professionella gamers. SweClockers testar vad som sägs vara världens mest anpassningsbara spelmus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul test! Mer sånt på Swec!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag känner att man lika gärna kan köpa standardvarianten. Det är ju ingen stor upphottning som gjorts. Att köp något dyrare för namnets och märkets skull är ju bara applicerbart om det är en visuell förbättring. Det här? Nej.

Permalänk

Fin mus men min MX518 duger än:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Fin mus men min MX518 duger än:)

518 Rockar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Fin mus men min MX518 duger än:)

Jag gick just från MX518 till Sensei.. Inte missnöjd är jag!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Mycket bra test:D
Forsätt med lite mindre tester, gärna även headsets!

Permalänk
Medlem

Verkligen roligt att ni testar möss också. Mer sånt. I övrigt så vet jag väl inte om jag skulle köpa den, tror nog att jag skulle köra standard.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Tack för testen, men ingen mus för mig.
Så skönt att ha ett stöd för fingrarna utanför musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Den här musen stödjer alltså inte lillfingret eller ringfingret. Känner att det kan bli ett problem då dom flesta har det på sina händer nu för tiden!

Permalänk
Hjälpsam

Jag använder en rad olika möss till vardags, G700, MX518, MX510, betattestar en preproduction mus och har en Sensei.

Det jag uppskattar mest med Sensei (den vanliga) är helt klart den precisa inställningen av liftoffdistance som jag inte sett hos någon annan mus. Det är en trevlig mus som man kan konfigga väldigt detaljerat på en rad områden, men DPI och liftoff är de mest intressanta, resten av inställningarna är mest små-bonus.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Master of Overkill

Har 2 sensai hemma köpte precis denna MLG måste ju testa

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett utförligare test av hur sensorn fungerar på olika underlag (positiv/negativ acceleration) vid olika hastigheter etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

"Stöd" för ring och lillfinger försämrar förmågan att lyfta musen, men visst... sitter man som en förlamad med hela handen vilandes på musen är det såklart en nackdel. Men att göra antagandet att alla människor gör detta är snudd på diskriminering

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Chris_Kadaver:

"Stöd" för ring och lillfinger försämrar förmågan att lyfta musen, men visst... sitter man som en förlamad med hela handen vilandes på musen är det såklart en nackdel. Men att göra antagandet att alla människor gör detta är snudd på diskriminering

a man ska ju inte krama sönder musen

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Har haft Sensein men lämnade tillbaka den just för att de ända stället man kan placera ring och lillfingret är på motsatta sidan (obviously) men där finns två knappar till. Ibland skaver dom lite mot fingrarna, speciellt deras kant dom sitter på. Det blir faktiskt störigt i längden. Sen kan man även råka trycka på dom knapparna, vilket också är störigt.

Sen påstår dom att materialet på ytan inte ska få dig att svettas om händerna, vilket är just vad som händer.
Men för övrigt :D, är det en skit bra mus.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd med min sensei pro grade. Alu scal och programmerbar led och bra justering för sense.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Entusiast

Hmmm har en MX 518 och har funderat ett tag på att uppgradera till "Qpad5K" eller SteelSeries Sensei eftersom "Linus" från Linustechtips har denna mus som favorit och han vet vad han säger.

Men jag har samtidigt sagt till mig själv att endast köpa "Utmärkta" produkter på Sweclockers-tester och denna fick "Bra"...priset skiter jag i men frågan är hur jävligt det är att inte ha ett stöd för lillfingret?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Så en till gaming mus med en sensor som har mouseacc? Hur jävla svårt ska det vara? :/

Citat:

anyway yeah another avago 9800. I haven't heard much about the sensor only that is probably has the same 5-10% acceleration that the 9500 has.

Helt klart största problemet med qpad 5k. (QPad 5k - Avago ADNS-9500)

http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors
http://www.esreality.com/index.php?a=post&id=2024663

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Den här musen stödjer alltså inte lillfingret eller ringfingret. Känner att det kan bli ett problem då dom flesta har det på sina händer nu för tiden!

Om du har tur så kanske se släpper drivrutiner för det senare

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"Stöd" för ring och lillfinger försämrar förmågan att lyfta musen, men visst... sitter man som en förlamad med hela handen vilandes på musen är det såklart en nackdel. Men att göra antagandet att alla människor gör detta är snudd på diskriminering

Håller med jag kan inte använda typ qpad 5k i bf3 tycker att kinzu är mycket skönare och man har ju förhoppningsvis ett bord under så då får man ett stöd...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Det enda negativa jag kan nämna om Sensei musarna är att dom tappar färgen väldigt fort.

Möjligt att orginal glidez är lite för mjuka ( halvdåligt glid / slits snabbt på hårda mattor ) men det lätt att lösa.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Den låga vikten och konfigureringsmöjligheterna verkar helt klart tilltalande. Gillar att experimentera med en massa inställningar.

Hur är Avago 9800 sensorn när det kommer till teknisk prestanda som förekomst av oönskad inbyggd acceleration, malfunction speed och perfect control speed ?

Gillar dock inte att man inte har stöd för ring eller lillfingret.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Bra test, mycket trevlig läsning.
Dock vet jag inte om jag skulle räkna "Inget stöd för lill- och ringfingret" som en nackdel då det är en preferens. Inte alla gillar att sitta och veva med hela armen för att flytta musen utan förlitar oss på handled och fingrar för att styra och då är design där hela handen skall vila på musen en nackdel istället.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Stöd för lill- och ringfingret är onödigt, använd dem för att greppa tag om musen. Resten av dina fingrar använder du till att trycka på knappar eller scrolla. Simple as that. Fattar inte ens varför det hamnar under "nackdel", det är ju en bra fördel

Permalänk
Medlem

när lägger ni upp försäljning av musmattor igen? min börjar bli sliten!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Intellimouse rules!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag men känns det inte som man vill ha 3 st tumknappar idag? MX518 med 3 tumknappar? en skön och bra standardmus

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

"Stöd" för ring och lillfinger försämrar förmågan att lyfta musen, men visst... sitter man som en förlamad med hela handen vilandes på musen är det såklart en nackdel. Men att göra antagandet att alla människor gör detta är snudd på diskriminering

you nailed it

Permalänk
Entusiast

Jag har en Xai som ju är identiskt utformad och den har visst stöd för ringfingret. Det kallas höger musknapp.

Lillfingret saknar däremot stöd och jag saknar faktiskt min Intelimouse Explorer 3.0 RIP.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24