Corsair Hydro H80i och H100i

Permalänk
Melding Plague

Corsair Hydro H80i och H100i

Två nya vätskekylningspaket från Corsair hittar till testlabbet. Hydro H2O H80i och H100i kommer med nyheter som bättre prestanda och integrering med styrsystemet Link.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som vi har väntat!

Permalänk

snygg detalj med led på cpu blocket

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Medlem

Imponerande!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

"Kräver mer plats inuti datorlådan"

Seriöst? Det är en 240mm rad, klart då att den tar mer plats.. Känns som ni skrev det bara för att?

Men annars, trevligt med recensioner!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Ojj da, måste erkänna, första gången jag blir imponerad av sluten vattenkylning, inte dåligt!

Permalänk
Medlem

Det där ser riktigt intressant ut! Jag tycker dock att h80i inte känns så prisvärd bredvid storebror...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

link systemet ser riktigt nice ut!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Varför köpte jag h100 för några dagar sen?:( Lite små sugen att lämna tillbaka den.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
99:e percentilen

Den på ett Rampage IV Extreme med röda Vengeance, 7970 CF och röd sleeve = <333333!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen men har varit klantig med mina slutna kylare..(H80 och H100). Smällde nånting i h100 och h80 har nåt problem med vattetillförseln.. Min D-14 får räcka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Gillar utseendet på blocket, riktigt snyggt om man jämför med tex H60 och H70 som jag använder just nu med 2st Noctua fläktar, skulle kunna tänka mig att byta ut dom mot H80i men tycker inte skillnaden i temp är så stor, några grader hit och dit.

Därimot ska jag köpa nytt någon gång blir det garanterat H80i alt H100i

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nyfiken på måtten på H100i. Hur lång är den totalt sett, och hur långa är slangarna?

Permalänk
Medlem

Push vs Pull vs Push Pull for Radiators and Heatsinks
https://www.youtube.com/watch?v=UyC3lZ5WFMk&feature=g-high-u

Jag lärde mig något nytt iallafall.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Varför testade ni inte kylarna med den senaste från Intel ?
Ivy bridge ?
Skulle ha varit MYCKET intressantare !

DANiEL

Permalänk
Medlem

Intressant att det är så liten skillnad mellan h80i o h100i

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Varför testade ni inte kylarna med den senaste från Intel ?
Ivy bridge ?
Skulle ha varit MYCKET intressantare !

DANiEL

Troligtvis för att kunna jämföra med tidigare tester på andra kylanordningar.

Permalänk
Medlem

Det där kylsystemet som följer med H100 link där, kan jag få det till min vanliga H100 samt kan jag styra fläktar med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det där kylsystemet som följer med H100 link där, kan jag få det till min vanliga H100 samt kan jag styra fläktar med den?

Skickades från m.sweclockers.com

jag har också H100, det ska gå. Man fick med reklam i kartongen om deras Corsair Link när jag köpte den.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Inaktiv

Kör H100i här hemma till en överklockad 3770K - sjukt nöjd med kylningen! Mjukvaran Link är dock under ALL kritik! Corsair har verkligen tagit något enkelt och gjort det onödigt rörigt och komplicerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte skiljde mer mellan dessa och min Antec 920... Blev faktiskt besviken.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Hur många rpm gick Silver Arrow fläktarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Tråkigt att det inte skiljde mer mellan dessa och min Antec 920... Blev faktiskt besviken.

Huh? Skiljer fan 10grader vid samma ljudnivå (quite/silent), hur stor skillnad hade du förväntat dig och varför blir du besviken? Det lär ju inte vara några som helst problem att kyla en 2500k@4.2ghz med någon av kylarna i quite/silent mode.

Permalänk

Roligt att de testar Thermal Right Silver Arrow och inte Silver Arrow SB-E -.-

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Huh? Skiljer fan 10grader vid samma ljudnivå (quite/silent), hur stor skillnad hade du förväntat dig och varför blir du besviken? Det lär ju inte vara några som helst problem att kyla en 2500k@4.2ghz med någon av kylarna i quite/silent mode.

Då jag har bytt fläktar så har jag förmodligen LÄGRE ljudnivå vid samma temp.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Köpte också en H100i för någon vecka sedan.
Först och främst så måste man uppdatera FirmWare i kylaren så att de medföljande fläktarna inte skramlar på lägre varvtal, visst de slutar skramla, istället fick de en jobbigt pipande...
Spontant fullt varvtal händer lite emellanåt.
Nya Corsair Link känns inte speciellt intuitivt och drar väldigt mycket resurser för vad det egentligen är (200MB+ RAM för en glorifierad fläktkontroller?!) Färgen på LEDen stannar inte vid omstart utan man måste köra igång Link igen...

När jag installerade min blev datorn överhettad efter några timmars körning när pastan började "brännas in", efter att ha kletat på ny pasta funkar det igen (har även läst om folk som fått -10 grader genom att byta pastan), så den verkar dålig och/eller felaktigt applicerad.

Min känsla är att den inte är testad ordentligt innan man tryckt ut den på marknaden...
Dock så passade det bra in i mitt Fractal Arc Mini och jag får plats med fullhöga minnen.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Avstängd

ska h80 prestera bättre än h100? antingen har ni skrivit fel eller så var det olika grader i rummet när ni testade. För h100 är väl generellt bättre?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Går en H80i ett Corsair 300R måntro?

Permalänk
Medlem

Undrar hur stor skillnad det skulle bli om man smällde på 4st Scythe GT på 100i i PnP. Lär ju va oslagbart tror ja. Frågan är om det är värt att byta ut min H50? :S

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

"Kräver mer plats inuti datorlådan"

Seriöst? Det är en 240mm rad, klart då att den tar mer plats.. Känns som ni skrev det bara för att?

Men annars, trevligt med recensioner!

Dock är det ju fortfarande en förhållandevis liten del av alla chassin som säljs som ger möjlighet att montera en 240 rad så det kan väll vara en nackdel att inte så många kommer kunna använda den.

Skrivet av punchline82:

Varför testade ni inte kylarna med den senaste från Intel ?
Ivy bridge ?
Skulle ha varit MYCKET intressantare !

DANiEL

Varför hade det varit intressantare? De försöker inte visa vilka temperaturer DU hade fått hemma i din dator eftersom det är omöjligt då det beror på så mycket omständigheter. Det de visade och som är det intressanta är hur kylarna presterade jämfört med de andra!