Citat:
Ursprungligen inskrivet av
sj6
Är det bara jag som är mer intresserad av hur de beter sig efter 6 månader/ 1 år?
Jag har läst att de börjat låta som fan då luft letat sig in i systemet.
Min erfarenhet av slutna H²O system är själv mycket bra även när det gått några år.
Jag började med H50 som jag hade i nästan 3 år, sen när jag uppgraderade speldatorn så köpte jag H70 som jag har haft i ca 2 år. Jag vet inte om jag har haft tur med mina pumpar, men jag hör dom inte alls. Fläktarna varvar upp som fan när jag spelar, det är min egen config i afterburners fläktkurva och jag vill ha det så. Kör på en lättare klock @ 4.0 GHz annars blir det för varmt

Det första jag gör när jag köper slutet är att byta ut fläktarna till tystare och bättre. Jag vet inte om det har med att göra att jag har mina datorer på 24/7, så vattnet cirkulerar hela tiden!
Men någon luft som letat sig in i systemet och att det börjat låta mycket, har jag inte tänkt på alls!
Man får göra rent radiatorn 2-3 ggr per år, precis som man får göra med en vanlig luftkylare, annars så blir det "tungjobbat". Det är i stort sett det ända underhållet jag behöver göra. Sen rullar det på fint, 24/7 @ 365 dagar om året.