Citat:
Ursprungligen inskrivet av
thereal_twisted
Jovisst, men när det är högt tryck så bygger hela principen på att det ska vara tätt, normalt sitter ju en gummitätning på ramen som tätar mot radiatorn. All luft som inte går genom radiatorn är bara oväsen utan tänkt kyleffekt, typ...
Corsair SP120 High Performance Edition High Static Pressure, som jag köpte efteråt tätar kring radiatorn. Fungerar tyvärr bara i Link om man sätter på motstånd. På lägsta varv låter de lågt men som ljudet av en surrande transformator. Kör utan externt grafikkort eftersom jag håller på med en test. Annars tar grafikkortets susande bort ljudet från fläktarna.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Rickenbacker
Den kyler bra och är lätt att installera (om du har ett 120mm hål i lådan nära CPU:n), har bara haft två problem med min: vinande ljud vid låga varvtal (som Corsair säger att nästa firmware ska fixa) samt att gängorna i radiatorn är extremt dåliga och pajar om du drar för hårt - dra åt den försiktigt så funkar det, men jag räknar inte med att kunna montera den här radiatorn mer än ett par gånger innan de är slut.
Har som sagt H80i och den kyler inte bättre än min gigantiska Noctua tornkylare. Något sämre eller bättre kan jag bestämt inte säga men lika är rätt nära. Och bättre plats i lådan blir det med H80i.
Har precis börjat skriva på mitt test här:
http://www.sweclockers.com/forum/2-k.../#post13188674