Spelveckan: Battlefield 3 – Aftermath, EVE Online Retribution och otrevliga e-sportare

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Battlefield 3 – Aftermath, EVE Online Retribution och otrevliga e-sportare

Veckans spelnyheter kretsar kring expansioner till Battlefield 3, EVE Online samt bråkande stjärnor i e-sportvärlden. Det bjuds det även på färska trailers och videor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aftermath var bättre än förväntat och riktigt kul att spela.
Tycker dom lyckades med en expansion värdig att heta battlefield:)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Bra att Riot Games försöker förbättra sin community i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är försiktigt hoppfull om att få äntligen få se lite mer Warhammer Fantasy spel... Creative Assembly dock något av ett dåligt rykte med en hel del buggiga spel i bagaget.

Permalänk

Aftermath var bra, speciellt kartan Epicenter!

Tomb Raider såg intressant ut

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Aftermath var bättre än förväntat och riktigt kul att spela.
Tycker dom lyckades med en expansion värdig att heta battlefield:)

Kan inte hålla med mer, helt underbara kartor med riktigt Battlefield känsla! Scavenger var däremot inget att hänga i julgranen, gjorde mina 3 vinster för armborsten och kommer inte återbesöka den delen...

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

gillar scavenger mode men inte dom som spelar de ingen som verkar förstå att man ska ta och hålla baserna-.-

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Haha, super mario beads var ju grym

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Pro Gamer Simulator... I framtiden kanske vi alla sitter och spelar spel där man är någon som spelar
ett spel där man är någon som spelar ett spel... What?

Permalänk
Avstängd

Stänga av honom i ett helt år låter lite hårt.

Kan dom inte stänga av honom först 1 dag, nästa gång en vecka, sen nästa gång två veckor, sen nästa gång en månad, sen nästa gång två månader, sen nästa gång 6 månader.

Permalänk

Aftermath är faktiskt riktigt kul. Ibland är kartorna lite för röriga, men de kan man ändå stå ut med. Armborsten är riktigt jävla dålig, vissa pilar droppar som sten och andra flyger långt som fan. Sen tar den 100 år att ladda om. Men som sagt, man behöver ju inte använda den. Den kanske passar mer på några av de vanliga kartorna, där har jag ej testat den så mycket.
Jag gillar faktiskt Scavenger läget, man slösar inte så mycket ammo och lär sig klara sig med det man har.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Stänga av honom i ett helt år låter lite hårt.

Kan dom inte stänga av honom först 1 dag, nästa gång en vecka, sen nästa gång två veckor, sen nästa gång en månad, sen nästa gång två månader, sen nästa gång 6 månader.

Vet inte om du trollar, men hur exakt är 1 dags avstängning ett straff?
"Du har fått 5 varningar, men nu är måttet rågat - du blir avstängd under hela morgondagen!"

Hade vissa av dessa personer uppfört sig så här mot andra IRL hade de fått grova böter och antagligen kanske också en smäll på käften, men iochmed att allt sker digitalt så slipper man ordentliga straff.

LoL-communityn är direkt vidrig. Under kanske 3 aktiva månaders med LoL-spelande, har jag träffat fler otrevliga personer än under alla mina år av CS/WoW/Övrigt online-spelande kombinerat!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Stänga av honom i ett helt år låter lite hårt.

Kan dom inte stänga av honom först 1 dag, nästa gång en vecka, sen nästa gång två veckor, sen nästa gång en månad, sen nästa gång två månader, sen nästa gång 6 månader.

Verkligen inte, kan han inte bete sig har han inte där att göra, varför skulle det vara mer ok bara för att det via ett spel? Hade han gjort och sagt samma saker via facebok tex hade han varit polisanmäld för länge sen. På idioterna bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Stänga av honom i ett helt år låter lite hårt.

Kan dom inte stänga av honom först 1 dag, nästa gång en vecka, sen nästa gång två veckor, sen nästa gång en månad, sen nästa gång två månader, sen nästa gång 6 månader.

Inte alls hårt.

När det rör sig om proffesionella spelare så är de förebilder för tusentals eller ibland miljontals ungdommar och fans.

Vill man att datorspel skall betraktas som en seriös sport eller idrott så måste också göra som dem och statuera hårda exempel som känns. Det är inte alls ovanligt att idrottare blir avstängda en hel säsong som straff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Stänga av honom i ett helt år låter lite hårt.

Kan dom inte stänga av honom först 1 dag, nästa gång en vecka, sen nästa gång två veckor, sen nästa gång en månad, sen nästa gång två månader, sen nästa gång 6 månader.

Skulle varit livstid istället, ingen som vill lira med en massa otrevliga spelare ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Stänga av honom i ett helt år låter lite hårt.

Kan dom inte stänga av honom först 1 dag, nästa gång en vecka, sen nästa gång två veckor, sen nästa gång en månad, sen nästa gång två månader, sen nästa gång 6 månader.

Helt tvärt om, borde vara längre. Som professionell gamer har man ett visst ansvar mot sina fans och alla andra åskådare. Denna snubbe verkar knappast ha fått en gnutta träning i vett och etikett. Grejen är att folk beter sig som skit hela tiden via nätet, många bryr sig inte när det är en random person. Dock även om man är en skithög IRL kan man försöka föregå med gott exempel online där folk faktiskt ser upp till en, speciellt om man spelar för ett känt lag där de har standards.

Finns andra exempel där folk har blivit permanent avstängda, dock kanske inte alltid just pga dåligt uppförande, utan för fusk. Principen är den samma, för man sig med god moral och vett online så klarar man sig betydligt bättre i "the big leauge" så säga. Inte helt oväntat det straffet, man kan tro att han åtminstone borde ha sett det komma. Tycker det är störtkul att folk inte har större vett, istället förstör han sin karriär, priceless!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Aftermath är faktiskt riktigt kul. Ibland är kartorna lite för röriga, men de kan man ändå stå ut med. Armborsten är riktigt jävla dålig, vissa pilar droppar som sten och andra flyger långt som fan. Sen tar den 100 år att ladda om. Men som sagt, man behöver ju inte använda den. Den kanske passar mer på några av de vanliga kartorna, där har jag ej testat den så mycket.
Jag gillar faktiskt Scavenger läget, man slösar inte så mycket ammo och lär sig klara sig med det man har.

Gillar inte dom på scavenger som tror att allt man ska göra är att sitta i ett hörn å få mest kills, istället för att hjälpa laget att ta baserna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Tomb raider har ja fan inte spelat sedan ps1 tiden har de kommit några tr spel sedan ps1 eran?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Kan inte på något sätt begripa varför spelföretag låter folk sabba deras communitys...

Enda rätta är ju att ha trivselregler och inte rucka en millimeter på dem, dvs göra det allmänt känt att man åker minst en månad på första förseelsen och om det händer igen så har man tappat privilegiumet att få yttra sig offentligt via den infrastrukturen. Dvs det är inte något som ska ingå i kontot utan något man får som en bonus men endast har kvar om man sköter sig.

Permalänk
Medlem

Största nyheten för mig senaste tiden är utan tvekan att Dark Souls 2 har announcats! Holy hell vad jag ser fram emot det!!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Aftermath var helt klart över förväntan

Permalänk
Medlem

BF3 goes COD 2.0

Permalänk
Skrivet av bengtz:

Gillar inte dom på scavenger som tror att allt man ska göra är att sitta i ett hörn å få mest kills, istället för att hjälpa laget att ta baserna

Skickades från m.sweclockers.com

Sånt händer dock även i andra game modes. För att inte tala om campande attackers i Rush. -.-

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Tack SweC för en lyckad avstämning denna vecka med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen den där avstängda killen gjort och sagt ?
Klagar en del gör väl de flesta då och då, men här låter det som att det rör sig om något allvarligare ?

Jag klagar rätt ofta på mina medspelare i public play om halva laget står afk i spawn eller så, men inte så att jag bli hotfull.
Blir bara trött på den brist på respekt dessa spelare visar mot sitt lag när de inte hjälper till.

Dock verkar det finnas alltför många i comp play världen som är som missanpassade huliganer och avsiktligt går på någon viss enskild person och helt oprovocerat börjar förolämpa denne. Sådant avskyr jag verkligen.
Är man med i någon seriös liga och ska tävla mot varandra så ska man visa motståndarna respekt, punkt.
(och givetvis även lagkamraterna)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Super Mario Beads var riktigt grym.
Portal on a TI calculator var nördigt coolt. Undrar lite, om man kan göra såpass avancerat spel på en TI grafräknare. Undra vad för spel som skulle kunna göras på Raspberry Pi ?

Pro Gamer Simulator
Har nu kommit upp i $117662. Har RED LOVESEAT och FLATZILLA.
Undrar vad FRESH CAP gör för något. Den kostar $100000 så jag har råd, men kostar nästan allt jag tjänat ihop.

EDIT:
Det FRESH CAP gör är att man får nya kläder. En keps och en tröja är vad man kan se från red loveseat.
Osäker på om det påverkar något annat.
$353572 nu. Ska bara komma på hur man plockar ut det i riktiga pengar så behöver jag inte jobba nästa år.

Permalänk
Medlem

LOL är ett spel som i huvudsak bygger på snabba reaktioner, inte komplexitet, så dumma och agressiva skithuvuden kan tävla och vara med bland de bästa. Det har förstås en negativ inverkan på communityn eftersom de då flockas dit. En del av er tänker säkert "men det gäller ju BF också". Grejen är att det märks extra tydligt i och med att man till skillnad från BF inte har dynamiskt inhoppande i matcher, om en snubbe griefar och hoppar ur så kommer det inte in nån ny och det märks rätt så bra om man bara är fem eller tre i laget totalt.

Permalänk
Medlem

Det är också gratis och har låga systemkrav --> många småbarn som inte lärt sig vett och etikett flockas dit.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Vad är det egentligen den där avstängda killen gjort och sagt ?
Klagar en del gör väl de flesta då och då, men här låter det som att det rör sig om något allvarligare ?

Jag klagar rätt ofta på mina medspelare i public play om halva laget står afk i spawn eller så, men inte så att jag bli hotfull.
Blir bara trött på den brist på respekt dessa spelare visar mot sitt lag när de inte hjälper till.

Dock verkar det finnas alltför många i comp play världen som är som missanpassade huliganer och avsiktligt går på någon viss enskild person och helt oprovocerat börjar förolämpa denne. Sådant avskyr jag verkligen.
Är man med i någon seriös liga och ska tävla mot varandra så ska man visa motståndarna respekt, punkt.
(och givetvis även lagkamraterna)

Han ska tydligen varit bland dem som blir anmälda mest på hela na serven och med tanke på hur lite dem anmäler varandra på hans elo så är det ganska extremt, han hade även blivit varnad 8 gånger innan detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aftermath tycker jag är skit roligt.

Enda nackdel är väl att man har lite ammo när man plockar upp ett vapen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil