Helgsnack: Den ultimata datorlådan

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Den ultimata datorlådan

Med hundratals modeller i handeln är det ingen lätt uppgift att välja chassi. Signaturen Jesper är på jakt efter den ultimata datorlådan och ber medlemmarna om hjälp i valet och kvalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Finns ingen ultimat låda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cosmos 2 av Cooler master är väl alltid en topnotch låda om du e villig att betala, full tower som har rum med det mesta och är även bra för att flasha componenterna på LAN.

Visa signatur

3900x / 32gb ddr4 / 980gtx / 4tb nvme + 256gb ssd + 18tb hdd

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 800D?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av grottsten:

Finns ingen ultimat låda.

Jo, det finns det.
Den ultimata lådan är Corsair Obsidian 800D

Mvh

Permalänk

Fractal design define R4

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Går det att få 800d utan fönster? Isåfall är det min ultimata låda också.

Permalänk
Medlem

Tjenare Jesper, Jag har inte själv Fractal Design Define R4 men denna låda verkar riktigt lovande, dessutom riktig bra möjligheter med kylning. Jag har idag Define XL men denna låda är som du säger "Kylskåp på vagn", den är sjukt stor och jag ska byta så jag kommer hänga i denna tråden för fler tips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Har haft många lådor genom åren men aldrig känt "grymt chassi för den pengen" som med Fractal Designs Define R3.

Plats för vattenkylning, ljuddämpat, smart byggt osv. Det är mitt svar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Fractal Design R4 är ju poppis, kör det jag med och tycker det fungerar rätt bra trotts att man har ett gäng diskar och dubbla grafikkort.

Permalänk

NZXT Phantom 1337 Edition! ;p;P,P;P;P,p;P

Permalänk
Medlem

NZXT Phantom 820 skulle jag ha valt om jag byggde min drömburk

Permalänk
Medlem

Är partisk för att jag äger den men tycker TJ08-E är den ultimata lådan. Liten, smart, stilren och förhållandevis billig.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4 är ju närmast ultimat förutom luckan som inte går att öppna hela vägen, men å andra sidan använder man ju aldrig sin optiska enhet nu för tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Silverstone Temjin tj08b-e
Liten och smidigt mATX låda, plats för en 200mm rad i fronten och en 120 i baken.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fracral design define R4, har själv R3:an och är jättenöjd. Finns ju i två storlekar också om du vill ha en större. Den har både diskret tyst och framtagen/konstruerad i Sverige. Tycker den ha det där lilla extra som gör det riktigt bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Fractal design define R4

Som alltid på sweclockers dyker denna upp på samma sätt som att Inet alltid e bäst
Fast å andra sidan var R4 ett riktigt fint chassi som imponerar så jag får nog hålla med om R4 även om jag själv har ett NZXT för tillfället iaf...

Min röst går oxå på R4!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Fractal design define R4

+1 till!

hade antec P180 innan som nu står i en garderob... går inte att jämföra.

R4 är en dröm att bygga i för vettiga pengar

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Silverstone chassin kan varmt rekommenderas.

FT02
FT03
FT03-mini

Beroende på vilken storlek på chassit man vill ha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Silverstone Fortress FT02. Inte mycket att klaga på där!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Bitfenix Prodigy, varför inte du får lätt plats med det du behöver, och även plats över på skrivbordet, vattenkylning inga problem

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk

Handlar alltid vad man är ute efter. Jag skulle köpa Define r4.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4! Sjukt bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5 3,4ghz Ivy Bridge Unlocked
MB: Asus P8Z77 - M - Ivy Bridge GPU: GeForce GTX 670 2GB DirectCUI
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB RAM LP SSD: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Corsair TX 650W Modulärt

Permalänk
Medlem

Jag skulle kollat på tillverkare som tillverkar chassin med kvalité (Ingen plast! *host r4 host*).

Lian Li och Silverstones high end chassin är riktigt fina.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Sejer också FD Define R4. Riktigt bra chassi med utrymme plus bra kylning. Har mina komponenter i signaturen i ett sådant chassi.
Det är nog fanemej mitt "drömchassi"

Permalänk
Medlem

Säger också Deine R4

Bara för att det är ett chassi med stora möjligheter till vad man nu vill göra med chassit. Jag har aldrig hört talas om en situation då någon sagt att R4 har varit ett hinder när det gäller ombyggnad/modd.

Själv äger jag ett define mini, och är sjukt nöjd med tanke på den lilla storleken som jag faktiskt var ute efter

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

CM Storm Stryker. Eller Trooper som den svarta modellen heter.

Lite tung och stor, så inget jag rekommenderar för LAN. Men rent praktiskt så är det ett jävligt väl-byggt chassi.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Den ultimata för mig är nog den gamla goa Cosmos S.
Den har man drömt om många gånger.

Fast i dagens läge är det nog 800D.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Byggde precis ny dator och använde mig då av Fractal Design r4, sjukt imponerad av det chassit. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Jag älskar mitt Bitfenix Prodigy. Kommer aldrig köpa ett fulltower chassi igen..