Sidan 2 av 4 1 2 34

Verktyg Visningsval
2012-12-13, 18:56   #31

Nifrit

Medlem

Plats: lidköping

Registrerad: apr 2011

Varför bryr ni er om att testa annat än fulltower chassin när ni alltid kritiserar hur små mini-itx etc chassin är? Det är ju liksom poängen med små chassin att de är just, små. Skall man kritisera ett litet chassi skall det i sådana fall vara för att platsen inuti inte tagits tillvara på bästa möjliga sätt. Detta är ju erat problem och inte mitt, men det börjar ändå bli tröttsamt att höra jonas whina om att det är begränsat utrymme i ett litet chassi.
Nifrit är inte uppkopplad
2012-12-13, 18:58   #32

Raffe

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: okt 2009

Synd att fronten var så... ful för annars verkar det vara ett mycket trevligt chassi
2012-12-13, 19:00   #33

0verseer

Medlem

Registrerad: sep 2011

Grym review av ett grymt chassi

Äntligen någon som tänkt till för att få ner storleken, bort med onödigt tjaffs som 3,5 och 5,25 platser, sånt är 90tal och behövs inte längre! Jag bygger mestadels små prestandasystem med matx och mitx, och jag måste säga att jag är sjukt sugen på detta chassi, trodde även att det skulle vara dyrare för att vara Silverstone. Riktigt imponerad!

Senast redigerad av 0verseer 2012-12-13 klockan 19:22.
0verseer är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:02   #34

lanbonden

Medlem

lanbondens avatar

Plats: Lund

Registrerad: jan 2004

Ett par intressanta lösningar men samtidigt ett par svagheter. Snälla bara skippa den förbaskade optiska enheten, slim eller inte den tar onödig plats och typ ingen använder den ändå.
Det andra jag inte gillade var att det var alldeles för mycket onödiga fläktplatser framför allt på sidorna vilket förstör utseendet rätt ordentligt.
Det sista är att det känns som de valt en lite märklig riktning på nätagget, placeringen är kanon men varför inte låta den varma luften från det lämna lådan istället för gå rakt in i den.

Jaja, en sak lyckades de med, mindre låder till folket!
lanbonden är uppkopplad nu
2012-12-13, 19:08   #35

Viaz

Medlem

Viazs avatar

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 0verseer Visa inlägg
Äntligen någon som tänkt till för att få ner storleken, bort med onödigt tjaffs som 3,5 och 5,25 platser, sånt är 90tal och behövs inte längre! Jag bygger mestadels små prestandasystem med matx och mitx, och jag måste säga att jag är sjukt sugen på detta chassi, trodde även att det skulle vara dyrare för att vara Lian Li. Riktigt imponerad!
Inte för att verka dryg men det är ifrån silverstone
- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands
Viaz är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:15   #36

albin967

Medlem

albin967s avatar

Plats: Sölvesborg

Registrerad: jul 2010

Kolla längst ner i tråden, en kille som har ändrat lite på chassit i (sketch) så vi slipper den fula fronten http://hardforum.com/showthread.php?t=1697899
2012-12-13, 19:17   #37

joshoa

Avstängd

joshoas avatar

Plats: Åland,fi

rätt bra chassi förutom 2 saker! Fronten är asigt ful, ser ut som en gammal UPS !
Varför kunde dom inte haft en metalfront/lucka? sku va riktigt snyggt då!
bakrefläkten borde blåsa in och toppen dra ut, men det kan man ju ändra själv !
Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag
joshoa är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:17   #38

Skuggan74

Medlem

Plats: Någonstans i Stockholm

Registrerad: apr 2012

Ursäkta men vad är det här för gammalt skräp?
Såna där chassin har funnits i flera årtionden, det är ingenting att lägga upp som en nyhet.
Skuggan74 är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:20   #39

Dahle86

Medlem

Plats: Oskarshamn

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lanbonden Visa inlägg
Ett par intressanta lösningar men samtidigt ett par svagheter. Snälla bara skippa den förbaskade optiska enheten, slim eller inte den tar onödig plats och typ ingen använder den ändå.
Det andra jag inte gillade var att det var alldeles för mycket onödiga fläktplatser framför allt på sidorna vilket förstör utseendet rätt ordentligt.
Det sista är att det känns som de valt en lite märklig riktning på nätagget, placeringen är kanon men varför inte låta den varma luften från det lämna lådan istället för gå rakt in i den.

Vad menar du? Att luften går ut på samma sida som man kan sätta extra fläktarna till GPU?
2012-12-13, 19:23   #40

joshoa

Avstängd

joshoas avatar

Plats: Åland,fi

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 0verseer Visa inlägg
Äntligen någon som tänkt till för att få ner storleken, bort med onödigt tjaffs som 3,5 och 5,25 platser, sånt är 90tal och behövs inte längre! Jag bygger mestadels små prestandasystem med matx och mitx, och jag måste säga att jag är sjukt sugen på detta chassi, trodde även att det skulle vara dyrare för att vara Silverstone. Riktigt imponerad!
Lian Li gör bara tåg idag ...
Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag
joshoa är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:24   #41

0verseer

Medlem

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Viaz Visa inlägg
Inte för att verka dryg men det är ifrån silverstone
Ah, förvirrade mig själv en smula då jag satt och läste om detta samtidigt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1414892
0verseer är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:29   #42

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Gillar inte att dessa småchassin ofta bygger lika mycket eller nästan lika mycket på djupet som ett stort chassi. Fractal Design är väl värst med det. Deras mATX har ju ruskigt stor volym. Skulle vilja se något som bygger på höjden men inte tar mycket plats på skrivbordet. Nog fortfarande mer nöjd med mitt Silverstone Temjin TJ08B än vad jag skulle vara med det där dock. Har ju ett väldigt litet mATX-chassi som ändå är väldigt luftigt och känns tomt. Det är alldeles för mycket uppoffringar för de sista litrarna i Sugo SG09, kapar ju bara på höjden ändå. Ingen nytta med det.
Aleshi är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:33   #43

Focal

Medlem

Registrerad: maj 2012

Nä men är det inte hipster-Jonas?
Focal är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:34   #44

FL3JM

Medlem

FL3JMs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2002

Synd att fronten är så ful och att PSU-lösningen suger lite (borde vara slutet tätt mot sidan där så luften verkligen går ur chassit).

Hittade denna post, så här borde den sett ut:
http://hardforum.com/showpost.php?p=...0&postcount=17

Med smidig luftkanal för PSU'n för lite finare estetik:

(Se länken för mer bilder.)
2012-12-13, 19:38   #45

Raffe

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: okt 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av albin967 Visa inlägg
Kolla längst ner i tråden, en kille som har ändrat lite på chassit i (sketch) så vi slipper den fula fronten http://hardforum.com/showthread.php?t=1697899
Nu snackar vi! Den fronten var ett redigt lyft
Raffe är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:38   #46

toxicstone

Medlem

toxicstones avatar

Plats: Malmö/staffanstorp

Registrerad: jul 2009

Usch vad ful.
2012-12-13, 19:47   #47

retro123

Medlem

retro123s avatar

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ronnylov Visa inlägg
Jag gillar designen på detta chassi. Inga fönster och inte en massa lysande lysdioder. Stilren funktionalitet tyckr jag om. Men den där blåa lysdioden är den starkt lysande? Tycker alla chassin jag köpt på senare år haft en bländande blå lysdiod. Jag saknar de där små diskreta gröna lysdioderna som fanns för 10-15 år sedan.
Nämndes ju att dioden var diskret..såg du på hela recensionen? Intressant chassie och bra recension.
retro123 är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:52   #48

hag.com

Medlem

hag.coms avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: feb 2012

Så sjukt häftigt chassi, blir med mycket hög sannolikhet detta om jag ska bygga en dator! Synd bara att fronten är så ful, mycket snyggare som den där sketchen som någon gjorde. :/
2012-12-13, 19:52   #49

Ak-47

Avstängd

Ak-47s avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: nov 2012

Synd att AMD inte har så mycket på Micro atx fronten..
Ak-47 är inte uppkopplad
2012-12-13, 19:53   #50

richie.f

Medlem

richie.fs avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: maj 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av albin967 Visa inlägg
ja varför gjorde de inte så? de har ju redan typ sån front på precision 07. eller åtminstone ett snyggare luftintag som på temjin 08. silverstone och lian li måste fan vara världsledande på att fucka upp bra idéer... men de har iaf idéer till skillnad från många andra
2012-12-13, 19:57   #51

Aloysius

Medlem

Aloysiuss avatar

Registrerad: dec 2003

Den ser ju ut som en kupévärmare från Biltema, tyvärr.
Aloysius är inte uppkopplad
2012-12-13, 20:05   #52

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Första gången jag såg detta chassi tyckte jag det var riktigt fult nu tycker jag det är rätt snyggt.

Har Prodigy nu men skulle med lätthet ta detta chassi hellre. Dessutom stödjer den Micro-ATX vilket är ett plus.
RobCar är inte uppkopplad
2012-12-13, 20:07   #53

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ak-47 Visa inlägg
Synd att AMD inte har så mycket på Micro atx fronten..
Kan bara hålla med , AM3+ moderkort finns knappast med M-atx och definitivt inte M-itx.
Det är delvis därför jag kör Intel mot min vilja.
RobCar är inte uppkopplad
2012-12-13, 20:09   #54

Ak-47

Avstängd

Ak-47s avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: nov 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Kan bara hålla med , AM3+ moderkort finns knappast med M-atx och definitivt inte M-itx.
Det är delvis därför jag kör Intel mot min vilja.
Väldigt synd ja

AMD har ju potentialen att köra micro men dom vill inte av nån anledning...
Ak-47 är inte uppkopplad
2012-12-13, 20:14   #55

Ignostic

Medlem

Ignostics avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2011

Silverstone är skitbra på innovation men inte alltid 100 när det kommer till designen. Denna var skitful. Ge mig ett ft02 som är 1 180mm fläkt kortare (ta bort 5.25'' och 3.5'' platserna) och ett uppdaterat ft03
2012-12-13, 20:19   #56

Pursche01

Medlem

Plats: Borlänge

Registrerad: jan 2012

Kan någon identifiera CPU kylaren i videon? Den passade ju perfekt!
2012-12-13, 20:34   #57

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lanbonden Visa inlägg

Jag är helt med dig på alla punkter!

Men att ingen skulle använda optiska enheter är bara så fel!
Jag bränner själv väldigt mycket skivor till vänner och släkt som inte har dom möjligheterna själva! (ImgBurn statistik: you`ve burnt 2066 discs!) talar för sig själv, och det är bara innan ca 4 omformateringar/nyinstallationer (ja jag har många vänner och släktingar

Och jag tror inte jag är ensam här på Swec med att vara en "Videobutik" till släkt o vänner.

(nä, jag betalar inte för skivorna sjlv, och jag gör som ni streamar film. (har jag gjort från NAS/filserver i så många år att jag tappat räkningen)

Men inte f*n tycker jag att dom ska skita i optiska lösningar, nej för satan, jag tycker det är roligt att ge mina vänner den senaste filmen dom frågar efter, jag är snäll och gillar att dela med mig till dom som inte kan/fattar hur dom ska göra! Hur som helst så är det roligt att göra någon glad, för vem uppskattar inte en bra film

Och tro det eller ej, men några gånger i månaden så skriver jag ut label på dvd och fodral, bara för att
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är inte uppkopplad
2012-12-13, 20:47   #58

lanbonden

Medlem

lanbondens avatar

Plats: Lund

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Jag är helt med dig på alla punkter!

Men att ingen skulle använda optiska enheter är bara så fel!
Jag bränner själv väldigt mycket skivor till vänner och släkt som inte har dom möjligheterna själva! (ImgBurn statistik: you`ve burnt 2066 discs!) talar för sig själv, och det är bara innan ca 4 omformateringar/nyinstallationer (ja jag har många vänner och släktingar

Och jag tror inte jag är ensam här på Swec med att vara en "Videobutik" till släkt o vänner.

(nä, jag betalar inte för skivorna sjlv, och jag gör som ni streamar film. (har jag gjort från NAS/filserver i så många år att jag tappat räkningen)

Men inte f*n tycker jag att dom ska skita i optiska lösningar, nej för satan, jag tycker det är roligt att ge mina vänner den senaste filmen dom frågar efter, jag är snäll och gillar att dela med mig till dom som inte kan/fattar hur dom ska göra! Hur som helst så är det roligt att göra någon glad, för vem uppskattar inte en bra film

Och tro det eller ej, men några gånger i månaden så skriver jag ut label på dvd och fodral, bara för att
Ok ok, Ändrar mig till att 90% inte använder optisk enhet då
Nej men helt seriöst skulle jag våga påstå att det är väldigt få entusiaster som använder den optiska enheten överhuvudtaget därför hade det varit trevligt med chassin där de plockade bort den helt då det faktiskt ger möjlighet till att spara en del plats och framför allt spara plats på längden i chassit.
lanbonden är uppkopplad nu
2012-12-13, 20:48   #59

ronnylov

Medlem

ronnylovs avatar

Plats: Borås

Registrerad: okt 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av retro123 Visa inlägg
Nämndes ju att dioden var diskret..såg du på hela recensionen? Intressant chassie och bra recension.
Jag hade inte ljud på datorn så jag hörde inte vad som sas.
2012-12-13, 20:56   #60

Tancoll

Medlem

Plats: Bollebygd

Registrerad: jan 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pursche01 Visa inlägg
Kan någon identifiera CPU kylaren i videon? Den passade ju perfekt!
Ser ut som en av Zalman's senaste modeller.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker