![]() |
Silverstone Sugo SG09
Med ytterst kompakta yttermått och plats för moderkort i formfaktorn Micro ATX är Silverstone Sugo SG09 ett tämligen unikt chassi. SweClockers synar nykomlingen i sömmarna och fyller datorlådan med högpresterande komponenter.
Läs artikeln |
nästa dator blir nog en micro atx tror jag... fett sugen :P
|
Trodde först att Jonas klippte sig som rihanna i diamonds musikvideon, dock andra högra sidan istället för vänstra som rihanna XD
Dock så tycte jag att det såg knasigt ut att silverstone valde att topp-fläkten skulle dra sin in luft istället tvärtom, då varmen som sagt går uppåt. En sak till, varför inte vända nätdelen så att utblåset sker i topp istället för den högra sidan? |
Fin tofs :D
|
alldeles för stort för för mig
|
Det var ju inte det finaste chassit jag sett!
|
Det första man tänker på är att den inte är lika snygg som Silverstone Sugo SG08B (som Andreas D använde i sitt Mini ITX bygge). Skulle vara intressant om Jonas T gjorde en videorecension av Silverstone Sugo SG08B också trots den är av äldre modell.
|
Alternativ till Fractal Design Node 304? :)
|
Usch, ser ut som vår avfuktare i källaren.
|
Citat:
Att vända nätdelen hade förmodligen inte funkat, alternativt att man skulle behövt ett helmodulärt nätagg. |
Gud vad Jonas är söt.
|
Det är ju inget vackert chassi men väldigt intressanta lösningar.
I framtiden vill jag se mer mATX/M-ITX chassin utan fläkt i taket, utan 3.5 platser och utan optisk enhet. :) |
Gott med en bra chassi recension när man sitter på dass :)
|
Nice, men fronten är fugly.
|
Citat:
Det skulle ha funkat och kablerna skulle sikta neråt, samma som deras raven chassin. http://images.bit-tech.net/content_i...e-review/5.jpg |
Citat:
|
Jonas: Du skriver "...där 180 mm-fläkten i toppen gör ett riktigt hästjobb i att hålla systemet kyligt."
Vad är hästjobb för något? Du menar väl ändå fruktjobb? ;) |
Är själv väldigt intesserad av att bygga ett nytt system i detta chassi, frågan är om ett H80i(men båda fläktarna) får plats där bak?
|
Intressant att det var såpass bra inuti och höll bra byggkvalitet, synd bara att det är fult som stryk, bland de fulare jag sett tror jag nog
|
aaah! nice denna review var för fan början på en riktigt festlig fredag. Så nice att sådana här chassin börjar komma ut, vill se mer av den typ där allt är så kompakt som möjligt utan att de ska vara bökigt.
Hela reviewn kändes som den här låten: http://www.youtube.com/watch?v=qhZpmFORHBA ty jonas. |
Bra koncept men det var alldeles för ful för min smak. Fixar de så att det är kortare kablar (för fronten) och gör det snyggare både utvändigt och invändigt så blir det nog mera intressant.
|
Jag gillar designen på detta chassi. Inga fönster och inte en massa lysande lysdioder. Stilren funktionalitet tyckr jag om. Men den där blåa lysdioden är den starkt lysande? Tycker alla chassin jag köpt på senare år haft en bländande blå lysdiod. Jag saknar de där små diskreta gröna lysdioderna som fanns för 10-15 år sedan.
|
Kommer bli ett bygge antingen i detta chassi eller TJ08-E! :)
|
Citat:
|
Sött litet chassi, har funderat på att byta ner mig från ATX till mATX men att få rätt kombination mellan nätaggregat, grafikkort och chassi kan bli knepigt. Man vill ju inte investera nära tusenlappen på ett chassi och så passar inte delarna :D
Citat:
Har det på bordet vänster om mig, samlar dessutom lite mindre damm jämfört om det skulle stå på golvet. Är i lagom höjd om man vill rensa på damm eller meka med den. Väger datorn dessutom en del så är det smidigare att den står på bordet. |
Saker jag hade velat sett som förbättringar:
8pinshål från baksidan 120mm's vid sidan av grafikkorten ist för 80/92mm's Snyggare front Kortare I/O kablar (Varför överdriver alla med det?) Sen efter detta skulle man nog kunna bygge ett riktigt nice SSDbygge i det här chassit :) |
Citat:
Men du får ju tänja lite på dig :) Så stor är den väl inte ;) (du bjöd på den själv kan man väl lugnt påstå) Och lite ontopic då/ Själv så gillade jag den optiska lösningen jättemycket, hoppas att fler tar efter! |
Jävligt fult, lite synd.
|
Citat:
|
Känns som man hamnat i en loop på youtube, samma urval som rekommenderas om och om igen.
Silverstone, Bitfenix, Fractal, Corsair och lite mer Silverstone... Det finns en bred front av tillverkare men ni publicerar bara dessa =( |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33. |