Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Ozzed
Menar ni på fullaste allvar att ni blundar för det faktum att Sandforce, per design, har kass prestanda för komprimerad data?
Personligen så tycker jag det gick att ursäkta i början, då de var snabbast på okomprimerat, men nu finns det en uppsjö av kontrolers som är bra mycket bättre även på okomprimerad data, och därför tycker jag inte att Sandforce har någon relevans idag.
Begrip att kritik mot en produkt inte är ett personangrepp, och kritik mot en produkt man själv råkar uppskatta rättfärdigar heller inte personangrepp eller nedsättande kommentarer. Det bidrar inte till något utan får en bara att framstå som en fanboy.
Begrip att testerna säger emot det du säger, det finns ingen som har något speciellt övertag idag alls...kollar du ens de tester som görs? Var inte länge sedan Sweclockers gjorde ett test med slutsatsen:
"I slutändan handlar det om en kompetent samling enheter, där det är svårare än någonsin att utse vinnare. Modellerna har olika styrkor, men samtidigt en del överaskande svagheter där ingen variant känns som det ultimata köpet i alla lägen. Jämfört med vårens test är det fler blandade resultat, där i princip alla modeller visar sämre siffror i något deltest."
Det får mig att undra var alla dessa überbra styrkretsar som du påstår finns nu som tagit över de gamla är någonstans, så sluta bete dig som en hater utan anledning, en hater är oxå en fanboy.
Personligen är jag förälskad i Plextors SSD'er, men har inget illa att säga om Zsandforce för det, hade/har inga problem med den Corsair Force GT jag äger heller, att OCZ hade stora problem med Sandforce betyder inte att alla hade det.
Skickades från m.sweclockers.com