Lenovo Ideapad Yoga 11 får ett S och blir Ultrabook

Permalänk
Melding Plague

Lenovo Ideapad Yoga 11 får ett S och blir Ultrabook

Lenovo stöper om sin enda Windows RT-dator och ger den Ultrabook-behandling med Core i-processor, SSD-lagring samt en högre upplöst pekskärm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Helt klart intressant, bra pris och häftigt koncept.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

VAD ÄR DET MED ALLT OCH S EFTER!?

edit: allt

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur är kvalitén på dessa jämfört med thinkpad-serien tro..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ser riktigt rolig ut (på ett rba sett)

Skrivet av Slaktardej:

VAD ÄR DET MED ALLT OCH S EFTER!?

edit: allt

För att inte tala om telefoner

Permalänk
Medlem

hmm, varför ska den behöva kunnas vikas så mycket :<? kanske om man ska kolla film och absolut inte har plats att luta skärmen och ha"datorn" på samma yta, men vad mer behöver man ha tangentbordet vänt neråt för <.<?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Newklear:

Hur är kvalitén på dessa jämfört med thinkpad-serien tro..?

Helt okej skulle jag säga, träffade Lenovo för ett tag sedan och då hade de Yoga 11 och 13 på plats. Tyckte båda var väldigt gedigna sett till byggkvalitén, inget knakande och designerna kändes solida rakt igenom. Datorerna kändes även bra i övrigt, tyvärr hade jag inte mer än några minuter "hands-on" med de båda.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som gjort den här varianten ...:

Och är det bara jag som slutar läsa om bärbara efter "pekskärm" nämns ?

Permalänk
Medlem

Blev helt förvirrad när jag såg första bilden.

Permalänk
Medlem

Juni?! Alldeles för lång tid tills dess imo. Om de inte tänker sig Haswell i den förstås.

Skrivet av Svensktiger:

Fortfarande ingen som gjort den här varianten ...:

http://hackadaycom.files.wordpress.com/2010/11/laptop-lcd-hin...

Och är det bara jag som slutar läsa om bärbara efter "pekskärm" nämns ?

Det är bara du. Pekskärm känns helrätt i den här formfaktorn.

Permalänk
Medlem

Alla dessa pekskärmar på bärbara, det känns bara påtvingat för att sälja windows 8, på tablets och telefoner det är en helt annans sak för man använder dem inte på samma sätt!
Okej att man kan vrida skärmen, tycker nog ändå inte att det är så attraktivt!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

well, om jag någonsin skaffar en produkt med pekskärm så lär det vara något som ser ut som denna. Fullt stöd för windows, inte en massa itunes-aktiga program man måste använda, samt viktigast av allt, ett riktigt tangentbord som går att använda så fort det finns plats.
Och appropå skärmen som går att vika runt hela vägen: jag undrar hur de har gjort motståndet i själva leden, så det håller sig uppe när man använder den som laptop, och hur länge kommer den mekanismen att hålla? 1år? 2år? 3 månader?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Fortfarande ingen som gjort den här varianten ...:

http://hackadaycom.files.wordpress.com/2010/11/laptop-lcd-hin...

Och är det bara jag som slutar läsa om bärbara efter "pekskärm" nämns ?

Jo, Dell.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Snusfri

Ser riktigt intressant ut, lagom storlek då jag helst inte vill ha något större än 13" eller mindre än 11" när det kommer till laptops.
Synd bara på den låga upplösningen, hade gärna fått vara åtminstone 1920x1080.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Så nära men ändå epic fail av dell
Med en båge tvärs över skärmen när man sitter på ett trångt flygplan/buss/etc

Permalänk
Medlem

Epic fail? Antingen använder man den som en laptop eller som en tablet. Använda den mittemellan är fail.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Epic fail? Antingen använder man den som en laptop eller som en tablet. Använda den mittemellan är fail.

Fast poängen med en vikbar skärm är ju att spara en massa plats, inte att få datorn att leka surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast poängen med en vikbar skärm är ju att spara en massa plats, inte att få datorn att leka surfplatta.

The fuck? Är du hög?

Permalänk
Medlem

lenovo alltså om det blir en ultrabook blir det lenovo eller asus. Hade gärna blivit en gigabytare med kolfiberskal, men det kommer väl aldrig bli en trend med såna skal. :'(

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Epic fail? Antingen använder man den som en laptop eller som en tablet. Använda den mittemellan är fail.

Smaken är som baken... På XPSén kan du ju vrida skärmen 180 grader runt och sedan vända tangentbordet ifrån dig, så får du skärmen närmre dig, kan exempelvis vara bra i bilen eller på tåget.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

En campingstol?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Extremt intressent, speciellt till det priset.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Smaken är som baken... På XPSén kan du ju vrida skärmen 180 grader runt och sedan vända tangentbordet ifrån dig, så får du skärmen närmre dig, kan exempelvis vara bra i bilen eller på tåget.

Det är ju det jag säger, medans andra vill man ska kunna ha skärmen flygande omkring och inte antingen som laptop eller tablet

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Intressant. Bra pris i rätt storlek. Men skärmen är lite avgörande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av erixonjkpg:

En campingstol?

Hade ju inte varit fel det heller

Permalänk
Medlem

För alla som klagar på vridbar och pekskärm, anledning är att man jäkligt smidigt kan använda datorn som anteckningsblock. Fick en Lenovo X201 av skolan när jag började plugga på LTH och använder den verkligen till allt. OneNote som anteckningsprogram, något som fungerar suveränt. Kommer aldrig någonsin köpa en bärbar utan 360 vridning på skärm samt möjligthet att skriva med penna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Och är det bara jag som slutar läsa om bärbara efter "pekskärm" nämns ?

Herregud vad lite du kommer kunna läsa om bärbara datorer framöver.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Epic fail? Antingen använder man den som en laptop eller som en tablet. Använda den mittemellan är fail.

Vad är ditt problem? Du har ju båda delarna i samma maskin. För övrigt är hybriddatorer en trend i dagsläget. En trend som som många, inklusive jag, gillar starkt.

EDIT: Ursäktar, misstolkade visst. Måste varit för den obegripliga åsikten att äga.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Dells lösning tycker jag känns mycket bättre, att låta tangentbordet ligga underst känns inte som en hållbar ide. Sen fattas bara att trycka in thunderbolt så att jag kan få köpa mig en dator efter 1 års väntan ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

är det bara jag som slutar läsa om bärbara efter "pekskärm" nämns ?

Ja