Nvidia Shield – Snabbtitt på CES 2013

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Shield – Snabbtitt på CES 2013

Nvidia är överraskande nog på väg att lansera en egen spelkonsol. SweClockers utsända fick tillfälle att klämma och känna på Project Shield.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om denna kommer få bra stöd för Steam box så kan det nog bli riktigt trevligt om priset blir rätt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Verkar vara grymt med stream funktion, men finns det spel som redan har förinställda kontroller eller måste man själv fixa det?

Permalänk

Om dom får ordning på streamingen är detta galet nice

Permalänk
Medlem

Vinkla skärmen?

Jonas, hur långt kunde man vinkla skärmen? Det vore fint om det gick 270 grader, så man kan ligga på rygg i bekväm ställning och spela.

Permalänk
Medlem

Lite dyrt bara. 500dollars blir nog runt 4200 i Sverige.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Funderar redan på att köpa en

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

500 dollar? Nja. Då kan jag lika väl köpa mig en Tegra 4 tablet som jag sedan parar ihop med min PS3 kontroller och får dessutom många fler användningsområden.

Permalänk

Coolt med Android till en spelkonsoll! (Ja jag vet, många spelar på sina telefoner osv)
Men bara 720p? Högre upplösningar till folket!

Permalänk

Kanske blir en julklapp till mig själv

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

500 dollars!? Då köper jag hellre en handkontroll och kör via Steam big picuture på TVn

Men det finns verkligen en marknad för den här typen av konsoller, gillade det jag såg.

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt att ha en sån men 500$, nja då köper jag hellre en xbox kontroll

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Grymt intressant!

Men mer för oss med lite mindre plånböcker:

http://gametel.se/

(y)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

500 dollar? Nja. Då kan jag lika väl köpa mig en Tegra 4 tablet som jag sedan parar ihop med min PS3 kontroller och får dessutom många fler användningsområden.

Öhh, hur hade du tänkt spela Skyrim på din vanliga tablet?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt men alldeles för dyrt i mina ögon. 2500 i Sverige hade varit lagom.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Coolt med Android till en spelkonsoll! (Ja jag vet, många spelar på sina telefoner osv)
Men bara 720p? Högre upplösningar till folket!

Luuuugn nu, tänk på att skärmen är på 5" och enheten ska ju med fördel kunna dra runt de flesta spel med fullgod prestanda. Så hellre de än att det hackar.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Jag förstår inte riktigt meningen, den är för stor för att släpa runt på och för liten att spela på. Om man ska ha den i TV:n kan man ju lika gärna ha en riktig konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Jag förstår inte riktigt meningen, den är för stor för att släpa runt på och för liten att spela på. Om man ska ha den i TV:n kan man ju lika gärna ha en riktig konsol.

Meningen är att göra toabesöken roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Öhh, hur hade du tänkt spela Skyrim på din vanliga tablet?

Streamingen funkar på andra enheter också, det är en app och ett program på datorn som heter Splashtop... Jag spelade bf3 på min galaxy nexus häromdagen för att testa, var lite svårt dock eftersom alla tryck på skärmen översattes till musklick så jag skjöt bara hejvilt omkring mig:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Luuuugn nu, tänk på att skärmen är på 5" och enheten ska ju med fördel kunna dra runt de flesta spel med fullgod prestanda. Så hellre de än att det hackar.

PS Vita är bara 960x540 själv. Då var det ändå en specialihopkokad SoC som var kraftigare än mobiler/surfplattor då om tiden. PS Vita gör det redan möjligt att bygga spel mot middleware som rullar på PS Vita och Androidtelefoner och -surfplattor. Detta är ju i förlängningen bara samma sak. En bra plattform ger fördelar, och Android ger bredd. Att optimera för något som är helt orimligt i Androidvärlden hade ju inte givit särskilt mycket, meningen är att det ska vara enkelt att anpassa spelen som redan rullar på Android, eller har spelmotorer (interna eller tredje part) som kan bygga mot Android om de så vill eller när de väljer detta. Självklart konvergerar dessa plattformar också. Dessa SoCar klarar ju redan 4k video, det börjar komma saker med avkodare för HEVC. Det är inte så konstigt om tekniken som en gång i tiden drevs framåt av konsoler, in i mobiler också går tillbaka till konsoler. Saker som strömningstjänster såg vi till spelkonsolerna först, dessa flyttade in i våra internetuppkopplade apparater med mobiloperativen sen och nu flyttar spelen också in dit då det är så kraftfulla plattformar.

Och det är ju inte som att PS3 eller Xbox 360 renderar spelen i särskilt hög upplösning eller att alla sitter på spel/grafikkort som orkar dra runt 1080p 60 fps med AA och AF.

Tittar vi på surfplattor så är det knappt några som kan dra runt spel på ursprungsupplösningen. Här måste man såklart tänka på vad man vill ha ut av skärmen. Vilka egenskaper det är som gäller. Batteritid, vikt och sådana saker också. På vikten av en 3:e och 4:e generation iPad får du plats med en hel (slate) x86-64-dator, och batteriet är kraftigare än det i MacBook Air 11.6. Det handlar inte bara om att snåla här. Tegra 4 är knappast så bra som Nvidia vill få det att låta, så att allt skulle flyta på i 1920x1080 30/60 fps på storleken av en handkontroll, med acceptabel vikt, batteritid osv kanske är för mycket att hoppas på som vanligt. Det är inte heller så att du kan anklaga 1080p phablets för bra batteritid.

Permalänk
Medlem

4000:- för lite roligare toalettbesök?

Tack, men nej tack....

Permalänk
Medlem

Hur fungerar den här streamingprylen? Om man tar tex need for speed, då ska man köpa det till tex sin windowsdator, sedan måste man väl starta spelet antar jag på windowsdatorn?
Är lite som "här får du en tv på 3", starta en blueray 55":aren i vardagsrummet så kan du sitta och titta på 3":aren istället."

Känns som att för de pengarna kan man köpa en http://www.swedroid.se/androidbaserade-spelkonsolen-ouya-nar-... eller http://www.swedroid.se/gamestick-ny-spelkonsol-med-android/ och en kompetent telefon istället.

Permalänk
Medlem

tyvärr så sjönk intresset när han sa att den kändes som en xbox dosa då jag inte kan med dom, man måste ha fel på händerna om man ska klara av att hålla i dom.

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av bengtz:

tyvärr så sjönk intresset när han sa att den kändes som en xbox dosa då jag inte kan med dom, man måste ha fel på händerna om man ska klara av att hålla i dom.

Är nog snarare du som har fel på händerna eftersom den har fått många priser för att den är så skön att hålla i samt ergonomisk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det är många som klagar på att Shield inte är portabel, men jag tycker det verkar mer som en utmanare till Nintendo Wii U. Denna kontroll verkar ju plocka Wii U's koncept och applicera det på datorn, dvs streama spel trådlöst. Samtidigt plockar den ju fördelarna från tex. nya konsolen Ouya genom Android.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

tyvärr så sjönk intresset när han sa att den kändes som en xbox dosa då jag inte kan med dom, man måste ha fel på händerna om man ska klara av att hålla i dom.

Horribelt med tillbehör som är formade efter händerna. Alla dessa ungdomar som fått sina händer växta efter handkontrollen inte kan spela bekvämt på dem.

Permalänk
Skrivet av bengtz:

tyvärr så sjönk intresset när han sa att den kändes som en xbox dosa då jag inte kan med dom, man måste ha fel på händerna om man ska klara av att hålla i dom.

Verkar vara ett vanligt funktionshinder som har drabbat 76 miljoner människor världen över.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Ultimate gameboy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Förstår inte varför man ska streama från datorn? Kan man inte lika gärna spela på datorn isåfall?

Annars verkar den cool, förutom prislappen :/