Xi3 visar moduldatorn X7A med AMD Trinity

Permalänk
Melding Plague

Xi3 visar moduldatorn X7A med AMD Trinity

Små, kubformade datorlådor med många kombinationsmöjligheter är vad Xi3 ställer ut på CES 2013 i Las Vegas, alla med AMD A-serien "Trinity" under skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fin den var, skulle inte säga nej till en sådan som htpc

Permalänk

Xi3 har en köpare om det kommer 4+ moduls varianter inom snar framtid

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

På tala om Valve och deras projekt där så kan jag tipsa om en artikel på AB som handlar om ett annat projekt från Valve...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article16044442.a...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

XiTree

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

På tala om Valve och deras projekt där så kan jag tipsa om en artikel på AB som handlar om ett annat projekt från Valve...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article16044442.a...

Aftonbladet har fel.

Permalänk
Entusiast

Ful som stryk i.m.o.
Men det är ganska hägtigt hur pass mycket prestanda de har kört in i den lilla kuben

Permalänk
Medlem

Hoppas den kommer i svart. Hade sett toksnyggt ut!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag är kanske knäpp, men jag vågar inte riktigt tro på hypen kring detta. Vore ju ballers, men det känns lite väl mycket guld å gröna skogar. Det är en AMD trinity i, som visserligen verkar klara BF3 på low settings med 20-30fps i SP vilket är häftigt. Men för att detta skall kunna bli en attraktiv "steambox", även om vi ännu inte sett hur denna slutligen kommer att se ut, krävs det väl en ganska mycket bättre grafikdel/PSU, vilket i sin tur torde innebära en kraftig värmeutveckling, vilket i sin tur kommer göra att det blir svårt att hålla formfaktorn (känns ju som att mITX är på gränsen för gaming)?

/En försiktigt positiv undrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Aftonbladet har fel.

Jo men då är ju allt som vanligt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Aftonbladet har fel.

Jag skrev aldrig att de hade rätt

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd

Kan man stacka dom?

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på varför men det är nånting med idén om kubformade och ultrakompakta persondatorer, som samtidigt är modifierbara och någorlunda kompetenta, som är extremt tilltalande.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd

Nä, Sweclockers är inte kompis med Windows 8 PC. Enda webbläsaren där det går att förstora med att tappa på känt mobilmanér är IE 10 och eftersom Swe fortfarande kör med gamla trötta Flash så blir man snuvad på filmerna. Måste vara lika för Ipad och nya Androidtablet?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Tycker de såg skitläckra ut, prislappen var väl lite saftig men men.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Söt liten pryl!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på trams*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Stackningsbar? Får mig att tänka på gamla goda Amiga Walker. Kommer aldrig ihåg om den blev vaporware, men den var en intressant ide.... Även om den såg ut som en brödrost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Aftonbladet har fel.

The Verge gjorde en intervju med Gabe Newell (CEO för Valve) där berättar han vad dom har för planer för sin egna steambox.

http://www.theverge.com/2013/1/8/3852144/gabe-newell-intervie...

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com