Detta tangentbord kanske hade varit intressant om det kom för två år sedan, just nu ligger konkurrenterna mil före Logitech om man ska se till funktionerna. Att det inte är något inbyggt minne förstör ju hela idén med ett tangentbord av denna sort.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Igelkott
Jag håller inte med om att bruna inte lämpar sig till spel. Definitivt inte.
Det finns fler spel än fps, där röda kanske är att föredra. Däremot är röda värdelösa i tex starcraft enligt mig.
Det (enda) jag inte gillar med detta tangentbordet är att det väljer wasd åt mig. Corsairs idé att välja helt själv vilka tangenter som lyser är kanon!
Det är väl ändå Ducky's idé om att man kan välja vilka knappar som ska lysa och inte. Eller har Corsair släppt något jag missat före Shine II från Ducky kom?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
kazen_90
Det är inte bara brytarna, utan väsentlig skillnad i konstruktionen.
Det finns billigare mekaniska tangentbord, med lägre prispåslag. Följdaktligen är dessa av lägre kvalitet.
Skickades från m.sweclockers.com
Det är verkligen inte priset som sätter kvalitén på mekaniska tangentbord. Tangentbord för 700kr kan vara bättre än tangentbord för 1500kr. Och det är nästan fler dyra tangentbord som är dåliga än billiga i dagsläget.
Antar att anledningen till detta är att dyra tangentbord oftast har massa bling, som gör att de ser påkostade ut, sedan visar det sig att de är tillverkade av den sämsta OEMen på marknaden för att hålla nere kostnaderna.