Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Granter
Ja men nu råkar de vara så att de är ett GAMING tangentbord och inte ett KONTORS tangentbord.
Numpadden på tangentbord är meninglöst, kan nog använda båda mina händer och trycka in siffror bra mycket snabbare en dem flesta som använder 1hand på numpadden (den andra handen har ni inte fokus till att göra något annat med iaf), Om man nu jobbar med att skriva in siffror så kan ju de vara en sak som ni uppskattar man majoriteten gör inte de så de är precis som den fasta telefonen, en sak som bör försvinna med tiden...
Saken med g15 är att de är SÅ STOORT! Små tangentbord uppskattas utav alla för att de gör de lättare att få plats med saker på bordet och att ställa tangentbordet som man vill utan att de ska ta i saker. Att ta bort numpadden på qpaded mitt så skulle de vara ca 7cm extra
Jag förstår hur du resonerar, men jag tycker att du inte ser helheten i det hela. Det finns faktiskt en hel del folk också som använder sin dator till annat än endast gaming, som jobb och räkningar tex. Då har man stor hjälp av numpad funktionen.
Det finns faktiskt människor som vill ha en lite sportigare bil till vardags. Men för det så tar man inte racelicens och sliter ur all inredning i bilen bara för man tycker det är trevligt med lite mer effekt i bruksbilen.
Det finns faktiskt människor som tycker om att titta på film hemma, men för det så bygger man inte om hela vardagsrummet till en SF bio.
Det finns människor som tycker om hamburgare, men för det så bygger man inte om köket till en hamburgebar.
Jag älskar mitt Gaming tangentbord fast det har numpad funktion. Fördelen är att min dator blir mer allsidig och jag kan använda den till annat än spel.