Sidan 2 av 4 1 2 34
 
Verktyg Visningsval
2013-01-18, 17:56   #31

Kyroz

Medlem

Plats: /dev/null

Registrerad: nov 2004

Säger egentligen inte så mycket. Hoppet mellan exempelvis Xbox och Xbox 360 var ju helt enormt rent hårdvarumässigt, skillnaderna är väl ännu större mellan PS2 - PS3.

733Mhz P3 mot 3-kärnig PowerPC på 3.2Ghz eller Emotion Engine vs Cell.
Kyroz är inte uppkopplad
2013-01-18, 17:57   #32

asconakille

Medlem

Plats: Åmål

Registrerad: maj 2008

Så det kostar ca 12 miljarder att utveckla ett spel??
__________________
MSI Z97 Gaming 5, Intel i5 4690k, Asus R9 280X DCII, Corsair Vengeance LP 2x4096MB, HDD 4TB, SSD Samsung 840 128GB, Corsair HX650, Corsair H80i, Fractal Design Arc midi, BenQ GW2450HM.
asconakille är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:00   #33

rularn

Medlem

Registrerad: sep 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wifi Visa inlägg
Surfa omkring på diverse forum och läs vad den stora massan har att säga om kommande konsoler, särskilt när rykten om ytterst högpresterande grafikprocessor ska användas, så kommer din uppfattning att ändras. Helt ärligt verkar många tro att de nya konsolerna kommer prestera som en högklassig speldator.
Den stora massan surfar inte omkring på diverse forum, och bryr sig definitivt inte om högpresterande grafikprocessorer.
rularn är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:04   #34

Chenz

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av asconakille Visa inlägg
Så det kostar ca 12 miljarder att utveckla ett spel??
Med 10x mer detaljerade modeller och texturer skulle det göra det, påstår han. Kanske är en överdrift, men en sådan ökning skulle öka utvecklingstiden rejält.
Chenz är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:09   #35

Gender Bender

Medlem

Gender Benders avatar

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hawkeyee Visa inlägg
Men..... varför inte satsa stort när dom enda ska hålla i 10år grafikmässigt....
Förmodligen för att nästa generation INTE ska hålla så länge. Det var ett stort misstag rent ekonomiskt av både Sony och Microsoft att satsa på så bra komponenter som man gjorde. Kollar man vilken konsol som drog in mest pengar så var det Wii, som valde att stå kvar ett kast rent prestandamässigt. Både Sony och Microsoft lär lägga sig i 4000kr-klassen med sina konsoler, med hårdvara som motsvarar det priset. Sist så motsvarade hårdvaran nästan det dubbla priset av vad konsolerna kostade i handeln.
__________________
Intel i5 2500K @ 4.6 GHz | ASUS P8P67 PRO | Gigabyte Geforce GTX 680 | 16GB Corsair XMS3 Vengeance | Fractal Design Define XL
Gender Bender är inte uppkopplad Folding
2013-01-18, 18:18   #36

zwete

Medlem

Plats: Södertälje

Registrerad: jul 2009

Jag tror att nästa generations xbox också kommer öka fokuset på den som en underhållningscentral i vardagsrummet, 1080p som standard och bakåtkompabilitet med 360'n.
__________________
Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.
zwete är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:26   #37

Wifi

Medlem

Wifis avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rularn Visa inlägg
Den stora massan surfar inte omkring på diverse forum, och bryr sig definitivt inte om högpresterande grafikprocessorer.
Jag syftade självklart på den stora massan som är ute på internet och diverse forum. Den andra stora massan följer bara reklamskyltar och kändisar.
Wifi är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:29   #38

sKRUVARN

Medlem

Registrerad: okt 2005

Majoriteten här verkar ha helt missat vad han säger i artikeln, han jämför hur stort klivet kommer bli i jämförelsevis med tidigare generationer, alltså vi kommer typ inte se ett lika stort kliv som tex SNES->PS i grafik. Även om det skulle sitta ett GeForce 680 i PS4 så hade nog inte klivit kunnat jämföras med vissa tidigare generationsskiften. Den säger ju inte att dom kommer snåla med hårdvara utan att den visuella förbättringen inte kommer bli lika påtaglig denna gången.

Antar att förbättringen kommer bli något i stil med BF3konsol>BF3 på PC, är säkert rätt många som inte ens ser skillnad på det så är ju inte direkt galet det han säger. Tänk på att Crysis är från 2007 och vi ser fortfarande inte spel på PC som ser så mycket bättre ut fast vi sitter på mycket kraftfullare hårdvara.

Senast redigerad av sKRUVARN 2013-01-18 klockan 18:52.
sKRUVARN är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:33   #39

Zotamedu

Entusiast

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p Visa inlägg
"I en intervju med OXM uppger Thompson att en tiofaldig ökning av detaljrikedomen skulle ge "löjligt höga" utvecklingskostnader."

Fattar inte denna kommentar, en spelutvecklare måste väl inte ha superkrävande grafik i spelet bara för att konsolen klarar av det? Visst kanske det är onödigt att utveckla en superkonsol som klarar allt när utvecklare inte kan utveckla spel som utnyttjar konsolen för att det är för dyrt, men jag tror knappast det kommer hända ändå?
I dagens grafikhysteri måste de det. Många värderar ju ett spels kvalité primärt efter grafiken och spelet i sig i andra hand vilket inte är så bra för någon inblandad. Vore bättre om de i första hand satsade på att göra ett bra spel och sedan la de på grafik efter tid och budget, inte tvärt om.
__________________
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2013-01-18, 18:36   #40

Nioreh83

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sKRUVARN Visa inlägg
Majoriteten här verkar ha helt missat vad han säger i artikeln, han jämför hur stort klivet kommer bli i jämförelsevis med tidigare generationer, alltså vi kommer typ inte se ett lika stort kliv som tex SNES->PS i grafik. Även om det skulle sitta ett GeForce 680 i PS4 så hade nog inte klivit kunnat jämföras med vissa tidigare generationsskiften. Den säger ju inte att dom kommer snåla med hårdvara utan att den visuella förbättringen inte kommer bli lika påtaglig denna gången.

Antar att förbättringen kommer bli något i stil med BF3konsol>BF3 på PC, är säkert rätt många som inte ens ser skillnad på det så är ju inte direkt galet det han säger.
Precis!!

Folk här verkar tolka detta som att hårdvaran i nästa xbox inte är särskilt mycket bättre. Det säger han ju ingenting om. Han säger bara att de inte tänker lägga pengar på att göra spelen så himla mycket bättre. Allt han säger går därmed att överföra till PC-utveckling. Även om nästa generations xbox skulle motsvara 1000 xbox 360s så skulle de inte ha råd att ta vara på kraften.
__________________
Core i7 860 @ 3.8GHz HT on | Gigabyte P55M-UD4 | 4 GiB Corsair Dominator | Sapphire R9 290X Tri-X | Intel X25-M 160GB
Nioreh83 är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:42   #41

lolflakes

Medlem

Registrerad: nov 2011

Folk kommer tappa intresset för deras konsoler väldigt snabbt om hårdvaran inte uppgraderas rejält. Det kommer bli en förlustaffär för dem..
__________________
Windows 7 | Intel Core i5 4670 K | GTX 680 2 GB | 8 GB RAM | 120 GB SSD | 1 TB HDD
lolflakes är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:42   #42

klk

Medlem

Plats: Norden

Registrerad: okt 2008

tvivlar på att nästa generation konsoler kommer sälja speciellt bra. en viktig kundgrupp är föräldrar till barn som köper spel till dem. de kan idag köpa en mobil eller surfplatta som barnen spelar på och troligtvis är det en mer lockande produkt.
klk är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:43   #43

Zotamedu

Entusiast

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av asconakille Visa inlägg
Så det kostar ca 12 miljarder att utveckla ett spel??
Låter lite väl mycket men ryktena säger att det kostade ca 50 miljoner dollar att utveckla Modern Warfare 2. Med reklam och distributionskostnader är den totala budgeten uppskattad till 200 miljoner dollar. Så lägg till ett kommatecken mellan ettan och tvåan (tur att det inte är flashback) så stämmer det nog rätt bra med vad de stora titlarna kostar att utveckla idag.
__________________
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2013-01-18, 18:43   #44

Pewtah

Medlem

Pewtahs avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lolflakes Visa inlägg
Folk kommer tappa intresset för deras konsoler väldigt snabbt om hårdvaran inte uppgraderas rejält. Det kommer bli en förlustaffär för dem..
Tvivlar på det så länge det levereras trippelA titlar såsom CoD, hallå etc.

Wii är ju ett praktexempel på detta.
Pewtah är inte uppkopplad Folding
2013-01-18, 18:47   #45

Robin2

Medlem

Registrerad: okt 2006

Kvinnan på bilden behöver seriöst lära sig använda ögonfransborsten. Vem fan har tagit den bilden och tyckt att den ser ok ut? lol
__________________
Robin2 är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:47   #46

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Självklart är det som rubriken säger.

Spelen förr kom med stora förbättringar hela tiden och man fick WOW känsla, idag är det inte på samma sätt på någonting egentligen, det är många som säger. Delvis tror jag spelen är redan så bra grafiskt sätt i grunden att man aldrig kommer få samma stora upplevelse av skillnader mellan generationer osv och förbättringarna blir mindre synliga och utmärkande.

Sen tror jag varken Sony eller Microsoft vill göra samma misstag att skapa för dyra konsoler, så de kompromissar nog noga på prestanda och tillverkningskostnad.
RobCar är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:54   #47

Arazand

Medlem

Arazands avatar

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2011

Även om jag helt är på tåget att spel handlar om att ha kul, gameplay före grafik etc. Men spelets gameplay är givetvis direkt begränsad till vad konsollen kan göra tekniskt.
__________________
- MB: Asrock Extreme4 Gen3 - CPU: i5 2500K - PSU: Corsair TX750M - GPU: ASUS GTX680 DCII TOP - RAM: Corsair Vengence LP 8 GB CL9 - Case: Fractal Design Define R3(White) - CPU-cooler: ThermalRight Silver Arrow - SSD: Corsair Force 3 120 GB -

Tyst och drick ditt divätemonoxid!
Arazand är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:55   #48

Dallebull

Medlem

Dallebulls avatar

Plats: Örnsköldsvik

Registrerad: dec 2011

Hmm, vad jag vet så gör dom väll högdetaljerade modeller som de sedan nerfar för att hålla sig till "polygon budgeten", så jag förstår inte varför det skulle kosta mer?
Förstår dock att dom inte fläskar i något som ett 680/7970. då enbart ett sånt kort antagligen kostar mer än hälften mot vad dessa konsoller kommer kosta när de släpps.

Nu är ju inte konsoller o PC samma sak heller, då konsollerna använder hårdvaran effektivare iom att spelen är skrivna just för den, till skillnad från PC spel. Men ändå... Tänk er om ett spel skrivits specifiekt för ett 680, vilken grafik man skulle kunnat kräma ur!
__________________
Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...
Dallebull är inte uppkopplad
2013-01-18, 18:59   #49

dennis126

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2012

jag ser att många pratar om powerPC men han säger att det skulle bli dyrare att utveckla spel och då spelar det ingen roll vilket format det är datorn kommer alltså kanske inte utvecklas så mycket häller även om den har goda marginaler för det så jag tror det ligger nåt i det han säger.
dennis126 är inte uppkopplad
2013-01-18, 19:03   #50

Startrance

Medlem

Startrances avatar

Plats: Umeå

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bjoen Visa inlägg
Förstår inte detta alls, kommer ju vara en dominerande faktor inom spelvärlden länge och så gör de detta.
Kanske blir fler PC spelare då.
Man kan alltid hoppas, jag hoppas verkligen att detta leder till att fler människor hoppar över till Steam & PC och kör Big picture, verkar vara ett riktigt intressant koncept!
__________________
Intel Core i5-4670K 4.2 GHz / 6MB / Socket 1150 - Noctua CPU-Kylare NH-D14
Chassi NZXT Phantom 820 White - G.Skill Ares 32GB DDR3 PC-12800 1600MHz
ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OC - ASUS Z87-PRO - ATX / Z87
Samsung 840 Series SSD 250GB / 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB / 1x Segate barracuda 3TB
Be quiet! (PSU) Straight Power CM E9 680W
Startrance är inte uppkopplad
2013-01-18, 19:42   #51

Pollux89

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2010

"i praktiken att innebära att konsolens grafiska prestanda blir sex gånger snabbare än 360 "
http://feber.se/spel/art/234721/xbox...r_bluray_men_/

Känns som en helt okej prestandaökning ändå..

Om det stämmer att Ps4 kör 7670 ist för 6670 och även cf med cpu:n så blir det 12+ gånger xbox 360:s prestanda?
Är ju helt klart ett trevligt lyft om detta stämmer. hoppas hoppas
__________________
Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | MSI GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |
Pollux89 är inte uppkopplad
2013-01-18, 19:43   #52

harith

Medlem

Plats: luleå

Registrerad: aug 2010

skulle stats på att förbättrningen ligger kring 3-4 gånger bättre än 360. typ 1080p@60fps verison av 360/ps3 spel är vad jag tror den kommer liga i kraft messigt
harith är inte uppkopplad
2013-01-18, 20:42   #53

Schnitz

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: nov 2005

Vad är det för fas vi befinner oss i, the dark ages? Inte för att jag bryr mig om mainstream-konsoler, men visst saknar man ofta utvecklingstakten när sisådär 3 år gjorde enorma framsteg inom spelvärlden och highend-datorer. Om man inte är intresserad av mobiltelefoner så kommer det inte direkt mycket nytt att verkligen fascineras över.

Senast redigerad av Schnitz 2013-01-18 klockan 21:05.
__________________
Desktop: Sabertooth 990FX || FX-8320E || Radeon 280X
Server: Celeron J1900 | 8GB DDR3 | PicoPSU-80 | 2+2 TB HDD
Schnitz är inte uppkopplad
2013-01-18, 20:58   #54

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Jag förstår inte vad problemet är. Highpoly modeller och högupplösta texturer skapas ju alltid i vilket fall, men bakas/skalas ner längre fram i utvecklingen för att optimera materialet för de system som dom är begränsade till. På den fronten så krävs inte något som helst extra arbete eller pengar för att skapa snyggare ingame material. Om utvecklare sen dessutom vågar ta steget till ordentlig tessellation så kommer dom snarare få mindre jobb att göra iom ett betydligt effektivare och dessutom snyggare system för "LOD".

Se tex på Skyrim som ett praktexempel. Det skeppades med hemskt lågupplösta texturer. Kostade det Bethesda pengar att släppa sitt HD Texture Pack till PC kort därefter? Nej, det var ett paket som bestod av texturer i sin ursprungliga storlek, som deras artister blev tvungna att totalförstöra pga konsollernas nuvarande hårdvara. Jag kan inte ens föreställa mig hur besvikna dom måste ha känt sig över den soppan av deras verk som skeppades med det fulla spelet. Och se sen hur otroligt vackert spelet kan bli med diverse moddar som till stor del är skapade av amatörer och nybörjare.

De kända spelmotorerna i sig har ju inte heller direkt slutat att utvecklas sen nuvarande generationen av konsoller släpptes för ~7 år sedan. Dom kan skapa helt otroliga miljöer och stödjer moderna tekniker för rendering, men det finns bara ingen som nyttjar det än. Det finns ingen anledning till att spendera många miljoner dollar på att återuppfinna hjulet.

Så den där Thompson är inte annat än en riktigt jävla pajas. Inte är det väl konstigt att dessa stora spelföretagen är på väg ut på gatan för att ge plats åt nytänkande indie-utvecklare och kickstarter-projekt.

Senast redigerad av Mr. Bravo 2013-01-18 klockan 22:10.
__________________
Intel i7 3770k @4.5Ghz | Corsair H80i | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel 510 120GB SSD, Samsung EVO 840 250GB SSD & Seagate 7200rpm 2TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | Eizo 27" EV2736W
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2013-01-18, 21:06   #55

MugiMugi

Medlem

MugiMugis avatar

Plats: Borås

Registrerad: jul 2004

Personligen tycker jag inte grafiken är konsollens största problem just nu, det är Ram minnet, tack vare det förbaskadde lilla minnet de har så kan man inte göra hur som hellst, det är snarare den dödande faktorn mellan konsol spel och PC spel, inte grafiskt. Det går alltid att lägga till extra polygoner, bättre texturer o.s.v.

Men när t.ex. ban design och annat relaterat tar stryk på grund av att man tekniskt sett har runt 256MB minne så är det ett problem.

Jag hoppas ENORMT mycket på att ryktena stämmer om 4-8GB ram stämmer, för detta hade gjort såååå mycket mer än ett super snabbt grafik kort.
__________________
Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 8GB DDR3, Plextor M3 Pro 128GB. AMD Radeon R9 280X
Arbetsdator: IB i7-3770k Z77A-GD65, 16GB DDR3, 2x Corsair Force GT 120GB.
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS4, PS3, Xbox 360, Wii U, PS Vita, 3DSXL, PS2, Xbox, +++
MugiMugi är uppkopplad nu
2013-01-18, 21:14   #56

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Vågar man hoppas att konsollerna dör ut nu då, äntligen?
__________________
PC-burkar, C-64:or och en Amiga ...
backfeed är uppkopplad nu
2013-01-18, 22:58   #57

PerZerk

Medlem

PerZerks avatar

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sKRUVARN Visa inlägg
Majoriteten här verkar ha helt missat vad han säger i artikeln, han jämför hur stort klivet kommer bli i jämförelsevis med tidigare generationer, alltså vi kommer typ inte se ett lika stort kliv som tex SNES->PS i grafik. Även om det skulle sitta ett GeForce 680 i PS4 så hade nog inte klivit kunnat jämföras med vissa tidigare generationsskiften. Den säger ju inte att dom kommer snåla med hårdvara utan att den visuella förbättringen inte kommer bli lika påtaglig denna gången.

Antar att förbättringen kommer bli något i stil med BF3konsol>BF3 på PC, är säkert rätt många som inte ens ser skillnad på det så är ju inte direkt galet det han säger. Tänk på att Crysis är från 2007 och vi ser fortfarande inte spel på PC som ser så mycket bättre ut fast vi sitter på mycket kraftfullare hårdvara.
Witcher 2, Metro 2033
Bara för att nämna några av dom spelen som kan få den mest påkostade datorn att gå på knäna
__________________
i7 2600 4GHz | Arctic i30 | Asus P8Z68-V/GEN3 | 16GB | 2x EVGA GTX 680 SC SLI | X-FI Xtreme Audio PCI-E | HDD 300GB | HDD 1TB | 2st Sony DVD-RW 24x | FSP Aurum 700W | Win7 Pro x64 | MX-518 | CPU-Z, 3DMark 11 // Pavilion m6-1052eo | i5 3210m 3GHz | 8GB | HD 7670m 1GB | 120GB SSD | Win7 Pro x64 // DIR-600 B5 FW: 2.17 / Netgear Prosafe GS105 / GS108
PerZerk är inte uppkopplad
2013-01-18, 23:42   #58

xapa112

Medlem

xapa112s avatar

Plats: ::1

Registrerad: aug 2012

Inte för att jag är speciellt intresserad av konsoller osv, men jag tycler att det är dags för 60fps att bli standard. Det är 2013, och jag tippar att de kommet gå för runt 6-7k. För det priset kan du få en go dator.

Skickades från m.sweclockers.com
__________________
3570K @4,2GHz CM Hyper212 EVO Fractal R4 Asus P8Z77-v lx2 ¶Sapphire HD7950 @925MHz¶
2x samsung 500GB Intel 520 SSD 120GB Corsair 8GB 1600MHz Corsair CX600 (euw ska köpa XFX) Creative Audigy 2 ZS
AKG K500 M-Audio Fast track MkII
Nikon D3100 + 18-55 + 55-200 + 50mm
xapa112 är inte uppkopplad Folding
2013-01-18, 23:48   #59

eXale

Medlem

eXales avatar

Plats: Lund

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ozzed Visa inlägg
Och vad är det för fel på att MÖJLIGHETEN finns där? Om spelutvecklarna tycker att det blir dyrt så kan de ju låta bli, men om man VILL kunna utveckla monstergrafik så bör man ges möjligheten i alla fall. Jälva trams är vad det är.
För att inte nämna att vi kanske äntligen kan ta oss ur "16 player" fällan som konsoler i princip sitter fast i.
eXale är inte uppkopplad
2013-01-18, 23:54   #60

Niczo

Medlem

Niczos avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xapa112 Visa inlägg
Inte för att jag är speciellt intresserad av konsoller osv, men jag tycler att det är dags för 60fps att bli standard. Det är 2013, och jag tippar att de kommet gå för runt 6-7k. För det priset kan du få en go dator.

Skickades från m.sweclockers.com
Word. 1080p i 60fps och de flesta vardagsrumsgamers blir nöjda.
Niczo är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker