Amazon lägger upp GTA V för PC/Windows

Permalänk
Melding Plague

Amazon lägger upp GTA V för PC/Windows

Grand Theft Auto V kommer till PC/Windows, åtminstone om man får tro e-handelsjätten Amazon, som nu lagt upp spelet i det europeiska sortimentet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gött.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

GTA V för PC har legat uppe sedan förra året på Komplett.se

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumungi:

GTA V för PC har legat uppe sedan förra året på Komplett.se

det är dock bara lite svenska "små" butiker tänk på de.. jämfört med Amazon som är typ störst i Världen på de dom gör? (rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vaffö inte till Wii U

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

hurr, durr, vi fixar det till 8 år gamla ps3 och xbox 360 som snart byts ut och väntar ett halvår med att släppa det till pc spelarna (som fortfarande spelar föregångaren)

Permalänk

Hade förväntat mig detta men ändå rätt skönt att höra:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Vaffö inte till Wii U

Frågan är ju vem som är intresserad av GTA och använder Wii.

Permalänk
Medlem

Ja,precis. Det här säger ingenting mer än att en massa andra butiker redan har lagt upp det. Eller har Amazon en välkänt striktare policy där de enbart lägger upp bekräftade produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Ja,precis. Det här säger ingenting mer än att en massa andra butiker redan har lagt upp det. Eller har Amazon en välkänt striktare policy där de enbart lägger upp bekräftade produkter?

Hahaha, Webhallen har ju lagt upp det! Då måste det ju komma till pc!

Jag menar, hur länge har dom inte haft "Ps4" samt "xbox 720" ute?

Permalänk
Entusiast

Spelar egentligen inte en så stor roll i och med att Rockstar inte har sagt något om en PC-version och då blir den ooptimerad som fan ändå =/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Blir väldigt orolig av trailern.. Nu mer visar dom ju inget av hur spelet kommer vara. Bara animerade scriptade småsnuttar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hahaha, Webhallen har ju lagt upp det! Då måste det ju komma till pc!

Jag menar, hur länge har dom inte haft "Ps4" samt "xbox 720" ute?

Och framförallt så har vi ju detta efterlängtade spel också !

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av norrby89:

det är dock bara lite svenska "små" butiker tänk på de.. jämfört med Amazon som är typ störst i Världen på de dom gör? (rätta mig om jag har fel)

Skrivet av Aloysius:

Ja,precis. Det här säger ingenting mer än att en massa andra butiker redan har lagt upp det. Eller har Amazon en välkänt striktare policy där de enbart lägger upp bekräftade produkter?

Det känns som att en produkt i Amazons sortiment har lite mer tyngd än motsvarande hos svenska handlare, ja. Noterar med att det verkligen är Amazon som leverantör, inte någon samarbetsbutik.

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag att Rockstar kan dra åt ***.

Jag tänker inte vara glad över att de äntligen beslutat att göra en budget konsol-port av ett 8 månader gammalt spel.

Då leker jag hellre med ett garnnystan eller nått. Men det är kanske bara jag...

Permalänk
Inaktiv

Säkert en felskrivning som hängt med. Finns ju en uppsjö av bisarra saker man kan köpa i livsmedelsbutiker pga felskrivningar, men det betyder inte att det går att handla för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv är jag en sån daäg knäppgök som bara köper spel via STEAM. Numera köper jag bara spel som finns till både linux och windows för att stödja portandet. Finns inte så många ännu (62st) men det är ju bara beta och det funkar riktigt bra och kommer säkert öka i raskare takt då stabila versionen av steam kommer ut.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Snusfri

Finns en läckt bild på ett dokument där någon högt uppsatt på Rockstar bekräftar att GTA V kommer till PC.
Det skall enligt det dokumentet släppas samtidigt som till konsollerna.

Stämmer inte det att det inte kommer till PC så blir det tyvärr inget köp för mig, GTA skall spelas på PC just för att upplevelsen blir så mycket bättre samt alla underbara moddar som finns.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Köpt mig en xbox360 kontroll till pcn och håller på att spela igenom 4an, längtar grymt mkt efter 5an

Permalänk
Medlem

Det lite lustigt att Rockstar Games inte lägger lite extra krut på PC versionerna till sina spel.

Bra synd att inte Red Dead Redemption kom till pc för då hade jag köpt det direkt :/

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Finns en läckt bild på ett dokument där någon högt uppsatt på Rockstar bekräftar att GTA V kommer till PC.
Det skall enligt det dokumentet släppas samtidigt som till konsollerna.

Stämmer inte det att det inte kommer till PC så blir det tyvärr inget köp för mig, GTA skall spelas på PC just för att upplevelsen blir så mycket bättre samt alla underbara moddar som finns.

lust att leta reda på bilden kanske?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Själv är jag en sån daäg knäppgök som bara köper spel via STEAM.

Att vilja uppnå ett monopol är bara dumt, så väldigt dumt. Steamworks kanske har några balla funktioner men i slutändan är det antikonkurrensmässigt.

GTA4 till PC var inte dåligt optimerat, det hade höga krav (fyrkärnigt och 1GB VRAM, före sin tid).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hoppas verkligen GTA V kommer på PC, men som sagt, är inte nöjd innan Rockastar själva går ut med den nyheten.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer samtidigt som konsol, det hade varit kalas.

Permalänk
Medlem

Föga oväntat. Ta av foliehatten ni som fortfarande sitter på era konspirationsteorier om varför Rockstar inte skulle släppa GTA V till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

hurr, durr, vi fixar det till 8 år gamla ps3 och xbox 360 som snart byts ut och väntar ett halvår med att släppa det till pc spelarna (som fortfarande spelar föregångaren)

Jag tror att de släpper till PS3 och 360 för att det sitter så många som har en av dom konsolerna. Men jag tror att dom även kommer släppa GTAV till PS4 och 720.

Permalänk
Medlem

Sämsta trailern jag någonsin sett. Det var noll gameplay.

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem

Sluta oroa er, det kommer till PC och det kommer att gå och modda, det tar väl högst 12 månader innan vi har en pc version. Det är inte EA Games vi snackar om här utan Rockstar Games som faktiskt bryr sig lite om spelarna och inte bara pengar!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

hurr, durr, vi fixar det till 8 år gamla ps3 och xbox 360 som snart byts ut och väntar ett halvår med att släppa det till pc spelarna (som fortfarande spelar föregångaren)

Hurr, durr, det är inte ALLS så att Rockstar har jobbat på Gta V i runt 4-5 år när det inte ens var snack om nytt xbox/Ps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini