Rykte: Specifikationerna för Xbox "Durango"

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Specifikationerna för Xbox "Durango"

Rykteskvarnen arbetar för fullt inför de stundade offentliggöranden av nästa generations spelkonsoler. Nu är vad som uppges vara fulla specifikationer för Xbox "Durango" ute i det vilda.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det bringar lite framgång för AMD då.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Xbox 720, Xbox 8, Xbox Durango ...Nej, Xbox Fail låter som ett mer passande namn.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

köpa nån av nästa generations konsoler eller lägga pengarna på nya delar Det är frågan......

Permalänk
Medlem

Kommer PS4 vara 50% snabbare än Xbox 720 (eller Durango)? Då blir det inget Xbox.
Väldigt konstigt i så fall dock, varför skulle MS ta risken att göra en så mycket långsammare enhet än Sony
och förlora stora delar av marknaden?

Permalänk
Entusiast

Wifi från början? Woah, dom är generösa denna gången.

Men octarcore låter ju asnajs, kan ju bara resultera i bättre stöd för många trådar i spel

Permalänk
Hjälpsam

Kommer ni ihåg på den tiden som konsoller hade cutting-edge hårdvara i sig?

Never more, never again.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Kul för AMD. Jag kommer köpa Playstation 4 förutsatt att den kommer till rätt pris. Sen om nästa Xbox är svagare eller kraftfullare är inget jag bryr mig direkt om. Det är spelen man köper en spelkonsol för i första hand. Sen skulle jag inte vilja ha en ny Wii eller Wii U utan hoppas att prestandan går framåt som det bör.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Ge mig en anledning till att köpa en konsol vad ska jag använda dem till förutom att slösa mer pengar på dem ? de har inte ens gratis online spelar läge.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag nästan gått över helt till xbox för spelande, så blir intressant o se vad man ska välja i nästa generation. Lutar åt xbox eftersom jag redan har spel dit eller kanske wii u.

Skrivet av Waowt:

Kommer PS4 vara 50% snabbare än Xbox 720 (eller Durango)? Då blir det inget Xbox.
Väldigt konstigt i så fall dock, varför skulle MS ta risken att göra en så mycket långsammare enhet än Sony
och förlora stora delar av marknaden?

Vad jag läst är la PS3 även den snabbare än 360 fast det inte märks i multiplattforms spel eftersom de optimeras till den klenare hårdvaran. (kan säkert vara ps3 fanboys som lurat mig dock )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Att PS4 skulle vara 50% snabbare ska nog tas med en nypa salt då det fortfarande kan komma att ändras, så ingen idé att börja tjaffsa nu

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Kommer PS4 vara 50% snabbare än Xbox 720 (eller Durango)? Då blir det inget Xbox.
Väldigt konstigt i så fall dock, varför skulle MS ta risken att göra en så mycket långsammare enhet än Sony
och förlora stora delar av marknaden?

Priset? Om detta stämmer kommer Xbox 720 med största sannolikhet ha en mer attraktiv prislapp än vad PS4 kommer att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad jag läst är la PS3 även den snabbare än 360 fast det inte märks i multiplattforms spel eftersom de optimeras till den klenare hårdvaran. (kan säkert vara ps3 fanboys som lurat mig dock )

En 360 är byggd ungefär som en PC, vilket inte en PS3 är i grunden, så det är enklare för utvecklarna att utveckla spel för 360it och sen porta till PS3, därav är spelen i de flesta fallen bättre optimerade på xboxet än på PS3an. Däremot är PS3an kraftfullare, bara det utnyttjas för sällan.

OT: Förut hade jag spikat att det blev ett xbox för forza 5 lär släppas till kommande xboxet men efter fått ett PS3 av tjejen och dessutom äger en PS vita nu så kommer det helt klart bli ett PS även nästa generation. Less på alla mainstream lir som kommer till xboxet, halo, gears of war, sure de är sjukt bra men ger inget direkt som man inte redan upplevt. PS har helt klart flera unika upplevelser när man kollar konsoll exklusiva lir.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas Durango har en passande prislapp. Läser en kurs i utveckling mot Kinect så vill gärna köpa nästa Xbox. Gör mig inte så mycket om det inte är topprestanda då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Personligen har jag nästan gått över helt till xbox för spelande, så blir intressant o se vad man ska välja i nästa generation. Lutar åt xbox eftersom jag redan har spel dit eller kanske wii u.

Vad jag läst är la PS3 även den snabbare än 360 fast det inte märks i multiplattforms spel eftersom de optimeras till den klenare hårdvaran. (kan säkert vara ps3 fanboys som lurat mig dock )

Nej ps3an har några flera flops än 360n.

Men i verkligheten har xbox snyggare spel.

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som skräp
Detta är dock goda nyheter för oss PC-gamers. Förhoppningsvis kommer nya spel ha stöd för 8 trådar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Personligen har jag nästan gått över helt till xbox för spelande, så blir intressant o se vad man ska välja i nästa generation. Lutar åt xbox eftersom jag redan har spel dit eller kanske wii u.

Vad jag läst är la PS3 även den snabbare än 360 fast det inte märks i multiplattforms spel eftersom de optimeras till den klenare hårdvaran. (kan säkert vara ps3 fanboys som lurat mig dock )

PS3 hårdvaran ska teoretiskt sett vara bättre, men svårare att optimera för (komplicerad arkitektur).

Att PS4 och Xboxen är baserad på samma plattform (mer eller mindre), så borde det vara positivt för utvecklare som får lägre utvecklingskostnader (mindre separat optimering). Dock är det negativt för samtliga PC spelare iom. att hårdvaran förbättras såpass lite.
Det är även positivt för AMD som får en säker inkomstpost inom en överskådlig period in i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Wifi från början? Woah, dom är generösa denna gången.

Men octarcore låter ju asnajs, kan ju bara resultera i bättre stöd för många trådar i spel

Det är vad siten gissar.
Såklart är det wifi från början det är det i xbox slim idag.

Sluta ta allt som skrivs från gissningar och rykten på allvar

Permalänk

Det jag hoppas på här är att spel börjar äntligen utnyttja fler trådar och GPGPU

Skrivet av lang666:

Sluta ta allt som skrivs från gissningar och rykten på allvar

Det har snackats om att det är AMD som bygger kretsarna hur länge som helst och då är det ungefär så här det kommer se ut.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

PS3 hårdvaran ska teoretiskt sett vara bättre, men svårare att optimera för (komplicerad arkitektur).

Att PS4 och Xboxen är baserad på samma plattform (mer eller mindre), så borde det vara positivt för utvecklare som får lägre utvecklingskostnader (mindre separat optimering). Dock är det negativt för samtliga PC spelare iom. att hårdvaran förbättras såpass lite.
Det är även positivt för AMD som får en säker inkomstpost inom en överskådlig period in i framtiden.

Det vet du inget om. har du fått ett devkit från båda eller?

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att det främst är cpu-prestanda som skiljer. PS3 har också högre processorprestanda än 360. Där har vi redan sett hur det gått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Det vet du inget om. har du fått ett devkit från båda eller?

Jag vet inte, men det påstod jag inte heller, skrev att det borde vara så.

När jag jag skrev plattform, syftade jag på krets och hårdvara, inte mjukvara och OS.

För övrigt hoppas jag att det inte stämmer utan att hårdvaran är kraftfullare än specifikationerna som det ryktas om.

lite väl
Permalänk
Medlem

Annat som kan spela in är ju att Durango tycks ha dubbelt så mycket minne som den ryktade PS4 OCH, det snabba cacheminnet lär göra stor skillnad, precis som för 360. Den som lever får se.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Bra för AMD om detta är sant!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Keeper of Traditions

Oj oj oj, riktiga prestandamonster det här!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har inte följt utvecklingen... Har det sagts något om bakåtkompatibilitet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

768 GCN kärnor, luktar lite HD7830 OEM edition från äldre nyhet. Om det är Pitcairn så bådar det gott då det är nog den mest energieffektiva kretsen på marknaden.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Krysslåda Durango

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Många CPU-trådar känns underbart, men är inte lika förtjust i det faktum att de blir såpass lågt klockade. AMD64 känns som helt rätt val av arkitektur, det kommer ge bättre funktionalitet över plattformarna. Fördelen med att de valt låg CPU-klock är att det är mindre risk att den kommer flaska på PC-sidan. Kanske kvittar också pga tätare hårdvaruintegration på konsolerna. Det kommer också tvinga fram en snabbare GPU-utveckling vilket känns positivt.

Nu håller jag tummarna för OpenGL också så det öppnar för mer linuxgaming.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har inte följt utvecklingen... Har det sagts något om bakåtkompatibilitet?

Med PC-spel antagligen hahaha