Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Bread_
Skulle gärna se någon belägg för att konsoller är en döende produktgrupp! Tror snarare tvärt om, om dem har tänkt till lite nu och gör en komplett media lösning, Som kan kombinera flera produktgrupper i en burk tror jag nästa generations konsoller kommer vara en riktig hit!
Hoppas väldigt mycket på PS4 och att kunna slänga BD-spelaren och HTPC'n och köra ett trevligt allt i ett koncept med spel och annan underhållning i ett. Är fullt medveten om att man kan göra likannde saker med PS3 men själv hoppas jag på en mycket mer utvecklad upplevelse. Imponerar mediadelen tillsammans med attraktiva release titlar så blir det utan tvekan PS4 vid release!
Precis! Ett påstått läckt dokument om Microsofts nästa Xbox beskriver just det du tänker på.
http://winsupersite.com/article/xbox...preview-143462
Citat:
LeafBox
Den här konsol vs PC diskussionen är lite felplacerad tycker jag.
Jag tror ingen köper en konsol för att ha "en kraftig spelmaskin". Utan man köper nog en konsol för att kunna njuta av sina favoritspel som fastnat i konsol-världen. Forza, Halo, GranTurismo, osv.
Dvs det finns ingen mening att köpa en dator över en konsol bara för att datorn har mer power.
Jag kan dock förstå att man vill ha lite mer kraft i konsollerna så man slipper hålla tillbaka tekniken.
Konsoler är enkelhet, handkontroll, i regel soffa och relativt stor skärm i ett större luftigare rum, flera spelare. Datorer är mer pilleri, mus och tangentbord, högre skärmupplösning för HC-lirarna, intimare, själv på maskinen :-)
Citat:
Aleshi
Lär ju inte vara bulldozer i den färdiga konsolen. Lär nog bli Piledriver i så fall. Hursomhelst ser den ut att bli en hel del kraftigare än microsofts nästa konsol. Om nu 8 jaguarkärnor stämmer så måste en Piledriver vara rätt lågt klockad för att inte vara överlägsen.
Tror du inte det kan bli Steamroller?
Citat:
DavidtheDoom
Du är en av få på detta forum.

Iaf relativt få.
SweClockers = Swedish Overclockers.
Överklockning har absolut inget med bekvämlighet att göra och många gillar att pilla med hårdvara och konfigurera så man får precis sitt egna unika system som man själv vill ha det.
(Säger absolut inte att det ena är bättre än det andra utan det är mer ett förklarande till varför du upplever varför folk tycker att konsoler är trist (på vad jag gissar du menar är detta forum)).
Hoppas de lämnar öppenhet för uppgraderingar av dotterkort eller processor uppgraderingar i konsolerna längre fram.
Smart drag för AMD och längre livstid på nästa generation konsol (på gott och ont), dåligt för konsumenten som måste betala mer för att få en processor/moderkort med socket/periferikontakter.
Troligen en avlägsen dröm.
(Kul att amd kommer finnas i många hem framöver och att intel inte fick vara med, någon som vet varför inte intel fick tävla lite om det?)
De kanske kräver högre standard och kontroll om användarupplevelsen kanske?
Jag gillar bägge världar :-)
Tror inte de gör uppgraderingsbara konsoler, då fler hela konceptet. Liknande saker förr har gått illa (64DD, MEga CD, 32X etc.)
Intel vill ha strikt koll på hela kedjan, ända till försäljning, de har sina vinstmarginaler och säljer nog inte ut något IP om de inte får vara med på hela konsolprojektet. Men då behöver de inte sälja ut nått IP… Microsoft fick ju betala dyrt för att få deras PIII-Celeron till första Xbox, liksom till Nvidia. Därefter var Microsoft inte lika glada för att ha med dem… Sony får känna på samma sak nu med Nvidia, men de hade inte mycket val.
AMD har bättre CPU+GPU-lösningar. Och AMD ger mest pang för pengarna.