Citat:
Ursprungligen inskrivet av MrNeikter
Amen för fasen? Jag hoppas att du bara trollar...
Ja.. Det finns fortfarande ett antal andra tillverkare kvar, det är jag mycket väl medveten...
...men en stor tillverkare mindre är lika med mindre konkurrens.. Det spelar ingen roll hur du vrider och vänder på korten.
Mindre konkurrens = Högre priser + Långsammare produktutveckling.
Eh, nu måste det väl ändå vara du som trollar. Det är inte ett linjärt förhållande mellan antalet aktörer och konkurrens som leder till en ökad utvecklingstakt. Det är ett komplicerat förhållande som beror på en mängd faktorer. Att oroa sig över minskad konkurrens på en marknad med så många aktörer som den för routrar och nätverksutrustning är på gränsen till paranoia.
Det börjar bli lite tröttsamt med alla domedagsprofetior som skriks ut här varje gång ett företag försvinner. Det är inte så enkelt. Jag har inte sett några som helst indikationer på att det skulle råda osunda konkurrensförhållanden på denna marknad. En aktör mer eller mindre kommer inte påverka något här. Det som är tråkigt är att en tillverkare som är kända för att tillverka bra saker säljer till ett företag som tillverkar billig skit.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av judgen
De var så dåliga (relativt) att Cisco inte ville kalla dem för Cisco produkter. Det säger en del.
Det står Cisco rätt tydligt på min Linksys router. Märket heter Linksys by Cisco. Deras hemsida ligger under cisco.com och har en stor cisco-logga i hörnet.
Jag har en sån här router, en Linksys E4200. Tydligen skäms Cisco så mycket för den att satt en stor lysande Cisco-logga på den.
http://home.cisco.com/en-eu/products/routers/E4200
Tror du behöver läsa på lite på konceptet varumärke och varför ett företag väljer att sälja produkter under olika varumärken.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
|