![]() |
Intels nya vd kan presenteras i februari
I maj månad avgår Intels vd Paul Otellini. Efterträdaren kan presenteras inom några veckor på en säljkonferens för partnertillverkare.
Läs artikeln |
Hej, herr Efterträdare
Vi ber dig härmed å det ödmjukaste att inte överge socklade processorer i de högre klasserna. Med vänlig hälsning SweClockers P.S. Släpp gärna in AMD i matchen. |
Citat:
Tack |
Citat:
Citat:
|
Citat:
http://forums.anandtech.com/showpost...&postcount=570 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Skickades från m.sweclockers.com |
Citat:
|
Vilket företag vill ha konkurrens? Lol, tror inte att Intel lider av "stockholmssyndromet". Dem är nog rätt nöjda med att vara på topp och fördelen att göra lite som dem vill. Så länge kunderna är nöjda och har munnen stängda så...
Nej, om det finns någon värdighet kvar i AMDs processor avdelning så får dem sluta tycka synd om sig själva och börja investera i rätt saker (ja - marknadsföring också) och anställa bättre folk! |
Tycker Intel hjälper AMD att ta sig in på surfplattor bara det att AMD inte verkar kunna leverera, kommer inte Intel in i surfplattor så ser jag ingen framtid för AMD tyvärr.
Citat:
Citat:
Jag tycker det är så tråkigt att allt bara ska handla om surfplattor, låg strömförbrukning, batteritid och integrerad grafik nu för tiden. AMD vill inte konkurrera i entusiastsegmentet och det är därför vi betalar 2500 kr för en 3770K och 4500 kr för en 3930K. Det är visserligen inga orimliga priser, men 4500 kr är mycket pengar. :( |
Citat:
Intel har alltid haft en riktigt hög prislapp på sina premiumprocessorer så länge jag kan minnas. När AMD utklassade P4EE med sin FX-serie så låg priserna fortfarande riktigt högt, P4EE låg på ~9000:- pch en FX-55 gick på runt ~7000:-. http://www.sweclockers.com/recension...ghz/6#pagehead (Athlon 4000+ i testet kostade knappt ens en tusenlapp om jag minns rätt) Intel har haft samma nivå hur länge som helst oavsett deras prestandanivå och det har inte ändrats. Så att säga att vi betalar mycket pengar för Intel-processorer är inget ovanligt för det har alltid varit så. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:06. |