Sidan 3 av 6 12 3 456

Verktyg Visningsval
2013-01-28, 20:08   #61

DuNdErPuFfRaN

Medlem

DuNdErPuFfRaNs avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: aug 2010

creds till röda laget, well done / Nvidia fan

Logitech G19 - Logitech G9 - CM-Storm Sirus - LG Flatron w2453TQ
DuNdErPuFfRaN är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:09   #62

jookeer

Medlem

jookeers avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2003

Jissess, pervest sjukt, somliga har för mycket pengar ...
http://mufon.com/ http://beforeitsnews.com/
jookeer är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:13   #63

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Citat:
Först ut är den i sammanhanget låga upplösningen, och det märks redan har tydligt att Hitman: Absolution gillar grafikkort från AMD.
Det är ju klart, Hitman är ett AMD spel.
2013-01-28, 20:13   #64

Skrotnisse92

Medlem

Skrotnisse92s avatar

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bandite Visa inlägg
Off-topic men ändå inte, jag reagerade på en mening i sammanfattningen:

"Trasiga drivrutiner gör dock att grafikkortet aldrig får glänsa ordentligt, vilket knappast är resultatet man vill se med en investering för närmare 14 000 kronor."

Investering... Vi ser det ofta på forumet, att personer har "investerat" i någon pryl eller komponent.
Jag skulle inte kalla inköp av datorkomponenter för en investering. Definitionen av en investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Rent monetärt är inköp av elektronik av slutkund alltid en direkt förlustaffär. Ser man istället till värdet av vad pengarna ger i förbättrad, reell eller upplevd, prestanda och därmed förbättrad spelupplevelse, då kan det väl möjligtvis vara en investering...? Fast njae...
Avkastning behöver inte vara i pengar, utan i tex spelupplevelse
2013-01-28, 20:16   #65

Techno_Bass

Medlem

Techno_Basss avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: feb 2006

Måste verkligen berömma er för denna otroliga recension! Gissar på att detta test inte var gjort på en dag !?

Dock blev jag väldigt rädd då ni inte fick 2st quadkort att fungera ihop. Är 2st på detta forum som jag sett som kör med 2st 690 kort och man undrar ju om dom har samma problem?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr.Snoze Visa inlägg
Varför har dom inte gjort någon spel test i 1080p Pga det är den vanligaste skärm storleken tror jag, Så att man liksom kan gämföra med sin egna setup liksom
Köper man detta kortet och lirar i 1080p är man inte frisk
*************************CPU+GPUer vattenkylt***********************
Min Dator: http://www.sweclockers.com/galleri/1...20-watercooled
Techno_Bass är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:23   #66

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Andreas D Visa inlägg
Finns ingen poäng med att mäta strömförbrukningen för en konfiguration som är i stort sett oanvändbar.
Har svårt att tro att den är oanvändbar, då flera "datortillverkare" levererar datorer med dubble GTX690. Är nog bara ni som inte får till det.
2013-01-28, 20:24   #67

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av biorrith Visa inlägg
Datorer som inte kräver ström. Utveckla gärna
Du vet vad jag menar. Fast det inte var exakt rätt skrivet, tekniska termer kan vara lätt att fela på i skrift, men inte det man menar
Och om du inte fattar det, så tycker jag synd om dig.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2013-01-28, 20:25   #68

Ramblemoe

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bandite Visa inlägg
Off-topic men ändå inte, jag reagerade på en mening i sammanfattningen:

"Trasiga drivrutiner gör dock att grafikkortet aldrig får glänsa ordentligt, vilket knappast är resultatet man vill se med en investering för närmare 14 000 kronor."

Investering... Vi ser det ofta på forumet, att personer har "investerat" i någon pryl eller komponent.
Jag skulle inte kalla inköp av datorkomponenter för en investering. Definitionen av en investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Rent monetärt är inköp av elektronik av slutkund alltid en direkt förlustaffär. Ser man istället till värdet av vad pengarna ger i förbättrad, reell eller upplevd, prestanda och därmed förbättrad spelupplevelse, då kan det väl möjligtvis vara en investering...? Fast njae...
Har du samma ståndpunkt kring andra hobbyämnen? I de flesta sporter så skulle iaf jag tala om att "investera" i bättre utrustning. Jag kommer inte börja dra in pengar med mitt korplag, men jag kanske har roligare när jag spelar med bra utrustning?
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3
Ramblemoe är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:26   #69

OlleEilasson

Medlem

OlleEilassons avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: jul 2012

Snälla kan ni inte göra en film på detta test
OlleEilasson är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:28   #70

Ignostic

Medlem

Ignostics avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2011

Är ganska säker på att jag aldrig kommer köpa ett grafikkort för över 10 000 men jag skulle väldigt gärna betala en rimlig summa extra för en liknande kylning på nästa kort jag köper.

Lite off topic:
Tänkte på att prestandaindex inte är med här vilket jag förvisso kan förstå i detta fallet men jag har ändå en liten poängtering att göra om just prestandaindexet;
Det saknas mycket...när det gäller grafikkort så tycker jag iaf att 650TI är rimligt att ha med. När det gäller processorer så känns det väl ändå väldigt rimligt att ha med förra generationens mest rekommenderade cpu här på swec(?), i5 2500k.
Vill man jämföra ny processor 1 och 2 så funkar det ganska bra här på swec men om man vill se en generation bakåt så får man googla iväg någon annan stans...
2013-01-28, 20:32   #71

topfuel

Medlem

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ignostic Visa inlägg
Är ganska säker på att jag aldrig kommer köpa ett grafikkort för över 10 000 men jag skulle väldigt gärna betala en rimlig summa extra för en liknande kylning på nästa kort jag köper.

Lite off topic:
Tänkte på att prestandaindex inte är med här vilket jag förvisso kan förstå i detta fallet men jag har ändå en liten poängtering att göra om just prestandaindexet;
Det saknas mycket...när det gäller grafikkort så tycker jag iaf att 650TI är rimligt att ha med. När det gäller processorer så känns det väl ändå väldigt rimligt att ha med förra generationens mest rekommenderade cpu här på swec(?), i5 2500k.
Vill man jämföra ny processor 1 och 2 så funkar det ganska bra här på swec men om man vill se en generation bakåt så får man googla iväg någon annan stans...
Tycker det vore häftigt jag med. Inte för att jag behöver det men intressant att se hur mycket fps du kan få av ett CPU byte!
2013-01-28, 20:42   #72

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Vill man ha strömsnålt (?) Då har man flera olika burkar!!

Typ en speldator (som man vet kräver ström) En speldator ska kräva ström

En strömsnål HTPC (som inte kräver ström)
En server (som inte kräver ström)
En nerladdningsdator (som inte kräver ström)

Etc etc
Så, istället för en ordentlige dator som drar 70W vid lätt användning så ska man ha en spel dator som man startar och stänger av i tid och otid, och sedan en HTPC, en server och en nerladdningsdator som alla drar 50-70W konstant? Jag vill ha kraft nog i min HTPC att köra Full HD oaccelererat. Dessutom vill jag ha en strömsnål dator för att jag vill ha den både liten och tyst samtidigt, för att jag inte vill ha ett stort åbäke, att ändå skaffa ett stort åbäke och desstuom 3-4 extra datorer sparar inte plats.

Så vad sägs om att istället ha en 3570K vid 0.9v, ett Radeon 7950 som undervoltat drar betydligt mindre än ett 7870 och därmed överlägset snålare än all konkurrens. Sedan stoppa detta i ett mATX med gott luftflöde och som är mindre än vissa ITX. Och då ha en dator som trots att den är µATX och mindre än vissa ITX och därmed inte tar någon plats att tala om, är tyst även vid tung belastning, inte drar mer än 50W idle, och som kan tanka filer, spela upp film och spela tunga spel i en liten smidig datorhörna. Att ha en dator för varenda sak jag gör känns inte bara omotiverat, utan jävligt kontraproduktivt.
Aleshi är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:46   #73

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ignostic Visa inlägg

Lite off topic:

För det första så är det en jävla jobb att göra om alla tester en gång till med alla grafikkort bara för att kunna ge ett bra prestandaindex, de kan inte återanvända gamla benches eftersom drivrutinerna har gjort väldigt stora skillnader sedan sist. Dessutom så ska de visa grafikkortens prestanda, ska du begränsa dem med PCI 2.0 8x eller något bara för att få med en 2500K och sedan också eventuellt processorbegränsa testen i onödan så döljer du bara grafikkortens prestanda. Vill du veta hur många frames i BF3 din processor kan mata så kolla en processor recension, sedan kollar du ut ett grafikkort i en grafikkortsrecension.
Aleshi är inte uppkopplad
2013-01-28, 20:54   #74

Funkeman

Medlem

Plats: Sollentuna

Registrerad: maj 2006

Riktigt imponerande recension. Nästan lite synd att ni inte skriver på Engelska så ni kan få lite internationell cred.

Angående kortet så kan man inte säga annat än att Asus verkligen vet hur man bygger datorkomponenter. Snacka om monster. Synd att AMD inte riktigt kan leverera samma kvalitet genom hela kedjan.
2013-01-28, 21:00   #75

Minsc S2

Medlem

Minsc S2s avatar

Plats: Ystad

Registrerad: jan 2012

Med risk för att starta ett Nvidia vs AMD flame-war (det är inte min avsikt!), var det bara jag som reagerade på att GTX 680 slog HD 7970, och GTX 680 SLI slog HD 7970 CF, i varenda test och upplösning, förutom i Hitman Absolution x1440?

Nu körde korten visserligen i stock-speed (antar jag iallafall), men ibland var gapen ganska stora. Går verkligen HD 7970 att OC:a så mycket att det både kommer ikapp och går om ett lika OC:at GTX 680?

F.ö. väldigt intressant att dom även recenserade Radeon Pro.
CPU: I7-3930k @ 4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: GTX 780 Twinfrozr SLI // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830 128 GB // HDD: 1+2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 8.1 Pro N // Skärmar: BenQ XL2420T + 2st BenQ GL2450 // Konsol: PS1, SNES, N64, Wii, Wii U.
Minsc S2 är inte uppkopplad
2013-01-28, 21:00   #76

tedeman1998

Medlem

tedeman1998s avatar

Registrerad: jan 2012

Jag har ocklockat 6990 som lägger detta i Hitman Absolution iallafall på FPS?
2013-01-28, 21:00   #77

Kuvion

Medlem

Kuvions avatar

Registrerad: okt 2010

Först och främst, tack för en bra artikel, det är bra med det nya fokuset på renderingstider och microstuttering i recensioner.
Det finns dock ett grundläggande fel i sektionen som handlar om Cataclyst 13.2 Beta. I den artikeln på techreport som länkades står det att den nya 13.2 betan bara innehåller fixar för specifika DirectX 9 - baserade titlar. De speltitlar som testas i den här recensionen är ju uteslutande DirectX 11 vilket alltså inte är vad drivrutinen är till för att fixa. Mer generella förbättringar kommer med senare drivrutiner. Det är alltså inte alls konstigt att det inte syns några skillnader mellan drivrutinerna!

Länk till artikeln:
http://techreport.com/review/24218/a...on-frame-times
2013-01-28, 21:04   #78

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
Så, istället för en ordentlige dator som drar 70W vid lätt användning så ska man ha en spel dator som man startar och stänger av i tid och otid, och sedan en HTPC, en server och en nerladdningsdator som alla drar 50-70W konstant? Jag vill ha kraft nog i min HTPC att köra Full HD oaccelererat. Dessutom vill jag ha en strömsnål dator för att jag vill ha den både liten och tyst samtidigt, för att jag inte vill ha ett stort åbäke, att ändå skaffa ett stort åbäke och desstuom 3-4 extra datorer sparar inte plats.

Så vad sägs om att istället ha en 3570K vid 0.9v, ett Radeon 7950 som undervoltat drar betydligt mindre än ett 7870 och därmed överlägset snålare än all konkurrens. Sedan stoppa detta i ett mATX med gott luftflöde och som är mindre än vissa ITX. Och då ha en dator som trots att den är µATX och mindre än vissa ITX och därmed inte tar någon plats att tala om, är tyst även vid tung belastning, inte drar mer än 50W idle, och som kan tanka filer, spela upp film och spela tunga spel i en liten smidig datorhörna. Att ha en dator för varenda sak jag gör känns inte bara omotiverat, utan jävligt kontraproduktivt.

Att ha en dator för varenda sak.

Jag kan mycket väl förstå att det känns omotiverat.

Men att det skulle vara mer till skada än hjälp ? Nja! Håller inte med alls

Allting har sitt syfte!

Och att ha en dator för varje syfte är inte bara skönt, det är otroligt bekvämt med!!

Senast redigerad av skog1s 2013-01-28 klockan 21:27.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2013-01-28, 21:09   #79

Ignostic

Medlem

Ignostics avatar

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
För det första så är det en jävla jobb att göra om alla tester en gång till med alla grafikkort bara för att kunna ge ett bra prestandaindex, de kan inte återanvända gamla benches eftersom drivrutinerna har gjort väldigt stora skillnader sedan sist. Dessutom så ska de visa grafikkortens prestanda, ska du begränsa dem med PCI 2.0 8x eller något bara för att få med en 2500K och sedan också eventuellt processorbegränsa testen i onödan så döljer du bara grafikkortens prestanda. Vill du veta hur många frames i BF3 din processor kan mata så kolla en processor recension, sedan kollar du ut ett grafikkort i en grafikkortsrecension.
- 2500K hade inte behövt något nytt test.
- 650Ti är ett populärt kort.
- Nej, självklart inte begränsa grafikkortens prestanda...vad skulle vara poängen? 2500K kan köra med PCI E 3.0 och jag skrev dessutom inget om att alla kort ska testas med alla processorer.
- Då får man gå till en annan sida och det är precis den poängen jag försökte göra.
2013-01-28, 21:10   #80

Luxor ABC80

Medlem

Plats: Sölvesborg

Först av allt: En super test. Tack SweC. Äntligen får man problemet med microstuttering/Jitter synligt. Och testen med Radeon Pro visar på en lösning. Hoppas bara att AMD kan lära sig och implementera det i sina drivrutiner.

Sen ROG Ares II: Tyvärr så är det ett hipsters kort. Häftigt utseende men för dyrt och för sent. Något för hipsters att skryta med men för oss andra bara korkat.
Man får 2st 7970 med http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vg...70.html?c=2182 för ca 8500-9000:-. Och med den configen så kan man fm överklocka bättre än Arers II. Coolare utseende . 4500:- lägre pris.
2013-01-28, 21:13   #81

citronvalen

Medlem

citronvalens avatar

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kuvion Visa inlägg
Först och främst, tack för en bra artikel, det är bra med det nya fokuset på renderingstider och microstuttering i recensioner.
Det finns dock ett grundläggande fel i sektionen som handlar om Cataclyst 13.2 Beta. I den artikeln på techreport som länkades står det att den nya 13.2 betan bara innehåller fixar för specifika DirectX 9 - baserade titlar. De speltitlar som testas i den här recensionen är ju uteslutande DirectX 11 vilket alltså inte är vad drivrutinen är till för att fixa. Mer generella förbättringar kommer med senare drivrutiner. Det är alltså inte alls konstigt att det inte syns några skillnader mellan drivrutinerna!

Länk till artikeln:
http://techreport.com/review/24218/a...on-frame-times
Exakt det konstateras ju även i texten. Antagligen är resultaten med bara för att undvika kommentarer som "det är löst i nya 13.2 beta, all is well".
Citat:
Observera att det handlar om läckt testmjukvara, helt utan stöd eller support från AMD. Viktigt att påpeka är att drivrutinen endast fokuserar på att lösa specifika renderingsproblem i utvalda titlar, lite som en demonstration där AMD visar vad som förhoppningsvis komma skall. För att undvika onödiga diskussioner och antaganden passar redaktionen trots det på att inhämta några snabba resultat.
citronvalen är inte uppkopplad
2013-01-28, 21:14   #82

destoxes

Medlem

destoxess avatar

Plats: Tjörn

Registrerad: aug 2012

Lite förståelse måste man ju ha för att det tog sån tid, 2 exemplar lät inte smärtfritt!

Skickades från m.sweclockers.com
2013-01-28, 21:21   #83

Layon

Medlem

Layons avatar

Registrerad: sep 2008

Hade gärna beskådat ett test i åtminstone ett spel med PCIe gen2 vs 3.0; sedan gärna ett test hur mycket en phenom 2 965 tappar mot detta tests CPU, blir ju först intressant när man har ett sådant monsterkort.
Finns ändå nästan ingen mening jämfört med
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...moms#prodlista
Layon är inte uppkopplad
2013-01-28, 21:22   #84

Kuvion

Medlem

Kuvions avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av citronvalen Visa inlägg
Exakt det konstateras ju även i texten. Antagligen är resultaten med bara för att undvika kommentarer som "det är löst i nya 13.2 beta, all is well".
Du missade poängen med mitt inlägg. AMD har själva sagt att 13.2 drivaren inte kommer att hjälpa bortsett från specifika dx9-spel och då är det ju meningslöst att testa helt andra spel
2013-01-28, 21:22   #85

celoz

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2009

Förstår inte folk som klagar på "men 2x 7970 CF är ju så mycket prisvärdare!"... Detta kort produceras i vad, 1000 exemplar? Detta är till för de tusen personer som vill ha det bara för att. + Asus får sin marknadsföring. Det är inte mer med det.
celoz är uppkopplad nu
2013-01-28, 21:25   #86

Jacob

Jacob Hugosson
Redaktör

Jacobs avatar

Plats: Sandviken

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av citronvalen Visa inlägg
Du slog huvudet på spiken med det påståendet!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.
Jacob är uppkopplad nu
2013-01-28, 21:26   #87

Burks

Medlem

Burkss avatar

Plats: Son

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DuNdErPuFfRaN Visa inlägg
creds till röda laget, well done / Nvidia fan
Men detta är ju inte en skapelse av Amd utan Asus, som använder sig av amd delar.

Hur menar du?
Burks är inte uppkopplad
2013-01-28, 21:27   #88

citronvalen

Medlem

citronvalens avatar

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kuvion Visa inlägg
Du missade poängen med mitt inlägg. AMD har själva sagt att 13.2 drivaren inte kommer att hjälpa bortsett från specifika dx9-spel och då är det ju meningslöst att testa helt andra spel
Jo, precis, jag är med på det och vet att Jonas och Emil sade samma sak i en fredagspanel. Som jag fattar texten vill de helt enkelt bara ha med siffrorna för sakens skull så det inte blir massa tjafs, trots att drivrutinen bara är för specifika spel. Oavsett vad som verkligen är fallet har ju 13.2 beta redan blivit lite "nätmyt" som den perfekta drivrutinen som lagar alla frametimes, vilket som du säger inte är sant.
citronvalen är inte uppkopplad
2013-01-28, 21:29   #89

Dravond

Medlem

Dravonds avatar

Plats: En av dem

Registrerad: nov 2008

Lyfter på hatten för ett mycket trevligt och utförligt test, väldigt synd med quad GPU dock hade varit ren hårdvaru porr att se...
Och även om Swec kanske inte är störst i världen är det mycket bra att fler tjatar på AMD att fixa sina drivrutiner, DFC såg intressant ut men vid en snabb titt påminde det en del om V-sync vilket man ju inte borde behöva när man showar hur dumt mycket pengar man har...
Mobo:Gigabyte 880ga-ud3ha CPU: phenom x4 955 @stock RAM: 4Gb corsair 1333mhz GPU: nvidia 460, 768mb @ stock, Diskar:2x samsung f3 1tb, intel x25m 80gb Låda|Antec three hundred Nätagg corsair cx600|| Bärbar: Acer 4820TG, Intel i5 450, 8Gb ram, AMD 5650, Intel 320 120Gb SSD & 1TB HDD, 9cells batteri
Dravond är inte uppkopplad
2013-01-28, 21:29   #90

bandite

Medlem

bandites avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ramblemoe Visa inlägg
Har du samma ståndpunkt kring andra hobbyämnen? I de flesta sporter så skulle iaf jag tala om att "investera" i bättre utrustning. Jag kommer inte börja dra in pengar med mitt korplag, men jag kanske har roligare när jag spelar med bra utrustning?
Ja det har jag faktiskt, eftersom jag är språk-facist!

Jag vet att en hobby kostar pengar. Men det är inte en investering. Enligt mitt sätt att se det, så byter inte investeringen "valuta" under tidens gång.
En aktiepost kostar X kr, och ökar (förhoppningsvis) till X kr+avkastning över tid. Money in money out.
Investera kärlek och tid i en annan person och du får kanske en fru/man och familj... Men du investerar inte X pengar i en kvinna och förväntar dig kärlek tillbaka! Det är för övrigt olagligt enligt svensk lag.

Skämt åsido. Ekonomiskt sett, är hobbies en direkt förlustaffär. Det beror såklart på hobbyn, men generellt tror jag vi är få som kommer ut med mer pengar på andra sidan. Men du har rätt i att du köper bättre prestanda och därmed en bättre spelupplevelse. Men det är ingen investering, det är konsumtion.
| Core i7 4930K | ASUS Rampage IV Black | Corsair Dominator Platinum 32GB 2133MHz CL9 | 2x EVGA GTX 780 Ti SC | Mushkin Scorpion DeLuxe 480GB PCI-e SSD | Sound Blaster Zx | Watercooling by Aquacomputer.de | Overlord Tempest X270OC S-IPS 2560x1440@100Hz |
bandite är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker