Haha, va kul. Kanske man kan få sig en liten titt på ChromeOS
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Friterad
Vad är meningen med en 320GB hårddisk egentligen? Alltså vad ska man ha på ett webbaserat os?
Lika bra att köra på en liten SSD så går det fortare och så slipper man oväsendet som en hdd gör ifrån sig.
Varför inte en till exempel 32GB SSD? Borde vara tillräckligt för de få saker man kan ha på datorn.
Ja fan. Precis vad jag tänkte.
Skulle hellre ha 32/64GB SSD med sinnessjukt snabb uppstart
Citat:
w00t0b0t
Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte 1,1 Ghz väldigt, väldigt, dåligt för en nyare dator? Visserligen är väl C710:s målgrupp knappast gamers, men min gamla Netbook klockade 1,4 Ghz, vilket jag tyckte var för dåligt så jag införskaffade mig en ny.
Visst är det det, men samtidigt så är ju ChromeOS extremt mycket resurssnålare än vad Windows är.
Citat:
Tobbe_Nilsson
Jag har en Chromebook hemma, den är helt underbar. Tar cirka 5 sekunder att boota upp (vilken laptop klarar det?) och är faktiskt rätt snabb inne i operativsystemet. Fast allt man använder finns ju på webben så inte direkt något som tar någon kraft. Den har en batteritid på 5 timmar som jag har och är väldigt liten och lätt. Perfekta laptopen om det enda man behöver är tillgång till internet.
Låter gött. Det sitter en SSD i den va?