Permalänk
Melding Plague

CM Storm Stryker

Cooler Masters gamingdivision CM Storm slår ett slag för krävande entusiaster på språng med jätten Stryker, som nu får en omgång i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den är lite "flashig" för min smak

Permalänk
Avstängd

Trodde först att det var en nyckel av något slag eller usb-minne.

Permalänk

Påminner om deras HAF modeller, inget som faller mig i smaken direkt...

Permalänk
Inaktiv

Ha ha, skulle de ha datorburkar ståendes i Crysis spelen när man springer runt i kontor skulle det här chassit passa perfekt i de miljöerna.
Liknar något taget direkt från framtiden.

Ganska snyggt ändå. Fast jag föredrar svart!

Permalänk
Medlem

Måste CM försöka få sina chassin att se så p12 ut som möjligt hela tiden?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MrNubcake:

Den är lite "flashig" för min smak

Skrivet av Clemizh:

Påminner om deras HAF modeller, inget som faller mig i smaken direkt...

Skrivet av Ninjaflipp:

Måste CM försöka få sina chassin att se så p12 ut som möjligt hela tiden?

Jag förstår inte detta utbredda ogillande mot häftiga chassin. Det verkar som att ett chassi måste vara ett helt kalt, slätt rätblock för att få SweClockers gillande. Det får knappt finnas en power-LED eller ett fläktgaller enligt många här.

Själv tycker jag om just den här stilen. Jag har ett HAF X och även om jag inte hade valt det idag, pga dess storlek, gillar jag utseendet. Jag älskar mesh! Stryker var ännu snyggare än HAF X och har dessutom ett handtag. Jag hade bytt ut mitt mot ett sånt på studs.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Haha vilka negativa kommentarer.
Visst verkar ju som att alla på sweclockers forum snarare diggar chassin i Fractal design R4-looken, men snälla, så flashigt är det inte. Verkar ju vara ett bra chassi helt klart.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Trodde först att det var en nyckel av något slag eller usb-minne.

haha, ungefär min tanke

trodde det var någon kringutrustning eller sjukhusutrustning när jag tittade på bilden en stund utan att ha läst rubriken.

Permalänk
Medlem

Genomful XD

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag förstår inte detta utbredda ogillande mot häftiga chassin. Det verkar som att ett chassi måste vara ett helt kalt, slätt rätblock för att få SweClockers gillande. Det får knappt finnas en power-LED eller ett fläktgaller enligt många här.

Själv tycker jag om just den här stilen. Jag har ett HAF X och även om jag inte hade valt det idag, pga dess storlek, gillar jag utseendet. Jag älskar mesh! Stryker var ännu snyggare än HAF X och har dessutom ett handtag. Jag hade bytt ut mitt mot ett sånt på studs.

Skrivet av SneakyButcher:

Haha vilka negativa kommentarer.
Visst verkar ju som att alla på sweclockers forum snarare diggar chassin i Fractal design R4-looken, men snälla, så flashigt är det inte. Verkar ju vara ett bra chassi helt klart.

Eller hur apfränt chassi det här. Åt helskotta med R4. Fulare chassit har inte skådats.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Kul att ni recenserar det! Jag har en kompis som har just det chassit!

Permalänk

Längtade efter denna! letade efter den i förrgår! Haha. trevligt trevligt Sweclockers !

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Avstängd

Fulaste chassit jag sett på väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte börja med utmärkelsen årets fulast chassi?
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Hah trodde jag med xD

Skrivet av r3mpuh:

Trodde först att det var en nyckel av något slag eller usb-minne.

Visa signatur

MAIN: i9-10980xe | ASUS Prime X299-DELUXE II | Corsair Dominator 128gb | Samsung 1TB nvme

Permalänk

Väntat på att detta resonerat
Och det blev exakt samma uppfatning som jag hade, men den svarta cm storm trooper är mycket snyggare (bara för den är svart) den vita färgen förstör chassit helt.

Permalänk
Medlem

Cooler Master bygger kvalitetschassin men designen faller mig inte riktigt i smaken, bytte ut mitt HAF 912+ eftersom det var så förbannat fult annars var det betydligt bättre kvalitet på det chassit än mitt Fractal Design jag har nu men utseendet och ljudisoleringen vinner

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tråkigt...
Väldigt likt tidigare modeller. Få skillnader från mitt CM Storm Sniper som lanserades för minst 4 år sen.

Säkert ett bra chassi ändå, men det verkar ju inte hända så mycket hos CM.

Permalänk

Verkade som ett sjysst chassi och inte minst såg det bra ut!

Själv gillar jag också Mesh(finns ju en synt grupp med ) Och tycker det ser bra ut!

Som tidigare sa att R4 kan dra dit pepparn växer då det är fult(har ägt ett FD Mini, men alla ser likadana ut)

Tummen upp för en bra recension och snyggt chassi!

Permalänk
Medlem

Vad de gnälls!! Precis som om man måste gnälla på chassin bara för att de är belysning etc.. tyckte de var helt ok. Bra recension också

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Killar... Jag tror det finns en anledning till att det inte står något om utséendet i artikeln, utan de fokuserar på annat. Vad man gillar för chassin är personligt, och det är ingenting man kan utgå ifrån när man skriver en recension.

Skrivet av Ninjaflipp:

Måste CM försöka få sina chassin att se så p12 ut som möjligt hela tiden?

Antar att det är många som köper dem. HAF-serien säljer ju bra. Dessutom har smaken ingenting med ålder att göra. Det skulle vara jättekul om ni i alla fall slutade hävda att alla som inte gilliar svarta rätblock är barn. Jag har själv ett lian li a05 atm, så det är inte så att jag känner mig träffad eller något sånt. Bara otroligt tråkigt att se sånt här. Särskilt när det oftast är folk som säger såna här saker som sen går och gnäller på att forumet har blivit så tråkigt det senaste, och (här kommer det igen) att det bara är massa p12or överallt.

Har någon "p12a" någonsin kommenterat "varför måste fractal alltid få sina chassin att se så tråkiga ut hela tiden? De lyser ju inte ens!". Inte vad jag har sett, och jag har sett mycket. Om ni nu tror er vara äldre än de andra, försök att visa det också, och bete er som vuxna människor. Om det nu måste gnällas på utséendet (kommentarerna är väl ändå till för att folk ska kunna ge sina synpunkter?), så prova att skriva att du inte gillar utséendet, i stället för att hävda att alla som tycker annorlunda måste vara 12.

Permalänk
Medlem

Visserligen är meshet det enda jag inte riktigt gillar med utseendet på det här chassit, och möjligen att det är för stort för mig idag. Jag tycker det är skitsnyggt med vitt och svart kombon. Visst, led är väl ingen favorit och knapparna verkade lite spaceade. Men annars verkar det fett nice. Dock så vet jag att jag knappast kommer skaffa det då det är alldeles för stort mig.

Snyggt chassi, bra recension, bra chassi, snygg Jonas. Jovars.

Permalänk
Medlem

[Att recensera ett chassi] 1,5 år [efter lanseringen] är lite överdrivet.

Att det var fult är min subjektiva åsikt som jag mest nämnde i förbifarten:)

Citat av borttaget inlägg borttaget. Vissa förtydliganden gjorda inom hakparenteser för att sammanhanget ska framgå trots mina raderingar.
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Jag har själv en CM Storm Trooper och en Phantek-14 CPU fläkt precis som i recensionen En perfekt kombination säger jag bara!
Och chassit är helt underbart!

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att ni bara klagar och inte ser till vilken målgrupp denna produkt är riktad...

Jag älskar Mesh, och starwars utseende, så här ser ju vapen armor med mera ut i spel? WTF vart är Starwars nördarna?!

Jag gillar inte Fractal degins R1,R2,R3 o.s.v men inte klagar jag och säger att utmärkelsen till fulaste chassit? Nej jag fattar att det passar in och sticker inte ut för mycket i era hem och vardagsrum!

Så kom inte hit och larva er med era ogenomtänkta genom hatiska kommentarer för då kan ni lika bra sticka till youtube och slåss med trollen!

//Irriterad "seriös" teknik nörd...

§1.2 rensat
Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Sweclockers och deras jävla R4 våga sticka ut

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2 Ghz - Phanteks - Windforce Gtx 670 - MSI GD65 - Plextor M3 120 GB - WD Black 1tb - XFX Pro 750w - CM Storm QuickFire Rapid - Mionix Naos 5000 - M-Audio av40 - Samsung 950d 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Måste CM försöka få sina chassin att se så p12 ut som möjligt hela tiden?

Då dom är en av världens största chassitillverkare så har dom uppenbarligen lyckats göra något rätt och du är antagligen inte deras målgrupp, speciellt inte hos CM Storm.

Otrevlig kommentar borttagen.
Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Bra recension! Blev ju inte mindre sugen på att köpa det nu!

Jag har funderat ett tag på detta chassi, men jag har en liten fundering till er som har det!

Kan man på något sätt montera fläktar fram även om buren är vänd som den är på filmen så att man
har två fläktar på sidorna också?
Alltså med buntband eller liknande, eftersom jag vill ha bra med luft in i chassit.

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag förstår inte detta utbredda ogillande mot häftiga chassin. Det verkar som att ett chassi måste vara ett helt kalt, slätt rätblock för att få SweClockers gillande. Det får knappt finnas en power-LED eller ett fläktgaller enligt många här.

Själv tycker jag om just den här stilen. Jag har ett HAF X och även om jag inte hade valt det idag, pga dess storlek, gillar jag utseendet. Jag älskar mesh! Stryker var ännu snyggare än HAF X och har dessutom ett handtag. Jag hade bytt ut mitt mot ett sånt på studs.

Håller med! Är nöjd med mitt HAF X men skulle vilja ha ett som är ännu mer "Steampunk/Mad Max/Sci-Fi" :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]