Citat:
Ursprungligen inskrivet av
rektor
I recensionen står det att den har högg byggkvalité.
Men den ser ganska plastig ut och nåt för 12 åriga pojkar som gillar transformers.
kan meddela att större delen av chassit är av metall och den glansiga vita finishen kan göra att den ser plastig ut på bild
men sidorna vid meshen är av plast och toppen annars är resten av metall
Citat:
SimonZes
My bad! Men som sagt det va inte ett påhopp mot chassit i recensionen. Bara något jag reflekterade över. Annars ni som har detta chassit har ni burit runt på chassit någon längre tid? Har ni tyckt att det fungerar bra?
har haft det ca 1 månad och burit över det till grannen varje vecka och lanat (200m enkel väg) och kan inte påstå att handtaget är dåligt hade kunnat vara lite smalare för att passa ännu bättre i handen men är helt ok
sedan finns det en bygel i bakkant (oxå fastnitat i chassit) vilket väger upp då man bär så blir väldigt behagligt men dock så är inte den bygel gummerad
många säger att den ska hålla för 50 kg själv har jag läst 45Kg men för övrigt så är der VÄLDIGT mycke datadelar för att komma upp i den vikten
(rättar mig själv enligt länken som tobbe nedan visar så säger HardwareCanucks att handtaget klarar upp till 43 KG)
http://www.youtube.com/watch?v=tfkuK...IKcAbg&index=6
Citat:
YspiloN^
Hmm, men om man har två på sidan och två fram blir det väl ändå "mer" luft in i lådan än om man
bara har två stycken fram? Eller är jag ute och cyklar

nej det stämmer rent teoretiskt att fler fläktar innebär mer luft men då får man tänka på olika vinklar hur luften kommer in och hur chassit är utformat m.m
men hdd burarna har rails med i princip täckta sidor så tar du bort meshen i fronten då den levereras så är det i väldigt få hål för luft att passera och det blir inte effektift ( kan försöka fixa en bild/länk om du vill det) men däremot kan du fixa in fläktar med led på sidan som är täckt (med lite modd) beroende på hur du väljer att montera burarna som en upplysningseffekt om du är typen som gillar att det lyser
men är du kreativ och händigt kan du säker få till det riktigt bra
kan själv säga att jag hade valt den svarta modellen men då den inte kom med sidopanel med fönster så blev det den vita
byggkvaliten är inget att klaga på och det är gott om utrymme i chassit och faller mig väldigt bra i smaken
dock förstår jag inte alla som påstår att det är skitkvalite/plastigt
man måste veta någon som har/ha ett själv för att kunna uttala sig på den punkten,
smaken är olika så bara för att en tycker att den är skitdålig så betyder det inte att det är så
men alla kommentarar angående utseende kan jag inte säga något om för dom flesta kan se vad en bild visar och säga vad man tycker utifrån deras personliga åsikter