Har detta chassi, lägger till min recension:
Fick ta ut mitt nyköpta 3000kr moderkort 3ggr under montering i detta chassi... dom små "guld" stiften som monteras i lådan för att fästa moderkortet, 4 stycken av dom gick sönder / bröts itu / hamna i "gänglås" när dom skulle av.... Slutade med att jag gick till min "datorkyrkogård" och hämtade gamla (från ett tidigare moderkort) och använda och dom fungerar ypperligt, tillslut fick jag på moderkortet! Kanske otur och fick nå skit exemplar, vem vet...
(Och nej jag är inte ny va det gäller montering så det är ingen ny börjar miss att dom drogs åt för hårt eller liknande... byggt datorer i över 20 år.)
Använder du dig av interna 3.5 mekaniska hårddiskar? Håll dig UNDAN, anordningen för att montera diskarna fungerar , visst, men själva anordningen i sig själv? Den ger VIBRATIONER i lådan, har du dessutom lådan på skrivbordet som mig, bör nämnas att diskarna sitter i huvudhöjd, låter nå jävligt, det där jävla vibrationsljudet, folk som haft det vet vad jag talar om... har fått vika poster stickers och "monterat" tillfälligt mellan hårddisk lådorna för att ta bort vibrationerna... detta fick jag på mitt gamla Cm Haf X hightower EFTER 3 års användning, det är förståeligt, men inte på ett helt nytt exemplar!
Den inbyggda knappen för LED belysning och fläktstyrningen ger ifrån sig ett högt ljud varje gång du klickar på den, finns ingen avstängning av det heller, den går alltså inte via pc speaker som många väljer i dagens läge att inte installera, utan ett eget chip på topp modulen! STÖRANDE, och e du inte ungkarl och har familj / fruga, så får du en rak höger / lavett på natten om du spelar och vill ändra rpm på fläktarna
Om du köper ett moderkort och får med en 2.5 adapter för t.ex USB3 och även har en card-reader/fläkt styrning (etc) i formatet 2.5, kan du glömma att använda båda, du får bara med 2 stålskenor ("adapter" för att montera 2.5 enheter i 5.25 sloten) (som förövrigt är riktigt värdelösa och jobbiga att montera). Men det finns uttag/plats för 2 st 2.5 i 5.25 enheterna på lådan, konstigt att dom gjort så, men bara skickat med skenor för 1 enhet! Bör till lägga att du måste skruva fast 5.25 enheter "oldschool" skruvar rakt in i lådan, inga smarta klick rails / tysta funktioner här inte! Dåligt det förväntar man sig i denna prisklass.
In och utgång för luften på hårddiskfläktarna saknar dammfilter.
"Förvaringslådan" längst ner i lådan blir obrukbar om du vill ha in dina 2st 120mm fläktar i botten av lådan.
Ska du som mig ha radiator (H100i) till din cpu så måste du ta bort topp fläkten (200mm), och rekommenderas att du tar bort luft filtret, förstår inte varför den sitter på toppen där det är utsug av luft,... den stoppar bara luft!
För och nackdelar:
+ Rymligt
+ Fläktarna som följer med är tysta och behagliga!
+ Sido fönstret (om än lite för litet i min smak)
+ Standard (enligt mig) kabel dragning på baksidan, du får plats o dra kablarna!
---------------------------------------------------------
- Fläkt/Led controllern ger ifrån sig ett högt ljud/pip (när du byter rpm / stänger av/på led:n)
- Vibrationer i chassit från 3.5 enhets anordningen (jag sitter på SSD med NYA mekaniska 3.5 enheter enbart för lagring, låter ändå)
- Inga dammfilter för sido hårddisk fläktarna
- Riktigt usla (och för få) rails för 2.5 till 5.25 montering (tradig montering och kräver small skruvmejsel)
- Usla tillbehör (skruvar för montering)
- Många funktioner blir obrukbara beroende på din setup
Rekommenderas INTE, jag personligen ångar mitt köp!
Satsa på ett Haf X om du vill ha ett hightower, är din ekonomi bra, kör på nå helt ANNAT!
Ps.
Antagligen gillar man hur chassit ser ut eller så gör man det inte, så enkelt e det!
Smaken är som baken!
Jag gillar designen, och den ger utrymme för mycket modning om man nu gillar sånt!!!
Ds.