SweClockers.com
Sidan 1 av 5 1 234 Sista »

SweClockers.com (http://www.sweclockers.com/forum/)
-   Nyhetskommentarer (http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/)
-   -   CM Storm Stryker (http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1183881-cm-storm-stryker/)

Nyhet 2013-01-29 17:48

CM Storm Stryker

Cooler Masters gamingdivision CM Storm slår ett slag för krävande entusiaster på språng med jätten Stryker, som nu får en omgång i SweClockers testlabb.

Läs artikeln

MrNubcake 2013-01-29 17:49

Den är lite "flashig" för min smak :p

r3mpuh 2013-01-29 17:51

Trodde först att det var en nyckel av något slag eller usb-minne.

NinetyTwo 2013-01-29 17:58

Påminner om deras HAF modeller, inget som faller mig i smaken direkt...

Black Zero 2013-01-29 18:01

Ha ha, skulle de ha datorburkar ståendes i Crysis spelen när man springer runt i kontor skulle det här chassit passa perfekt i de miljöerna.
Liknar något taget direkt från framtiden.

Ganska snyggt ändå. Fast jag föredrar svart!

Ninjaflipp 2013-01-29 18:04

Måste CM försöka få sina chassin att se så p12 ut som möjligt hela tiden?

Alling 2013-01-29 18:08

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrNubcake (Inlägg 13170679)
Den är lite "flashig" för min smak :p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clemizh (Inlägg 13170704)
Påminner om deras HAF modeller, inget som faller mig i smaken direkt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjaflipp (Inlägg 13170728)

Jag förstår inte detta utbredda ogillande mot häftiga chassin. Det verkar som att ett chassi måste vara ett helt kalt, slätt rätblock för att få SweClockers gillande. Det får knappt finnas en power-LED eller ett fläktgaller enligt många här.

Själv tycker jag om just den här stilen. Jag har ett HAF X och även om jag inte hade valt det idag, pga dess storlek, gillar jag utseendet. Jag älskar mesh! Stryker var ännu snyggare än HAF X och har dessutom ett handtag. Jag hade bytt ut mitt mot ett sånt på studs.

SneakyButcher 2013-01-29 18:08

Haha vilka negativa kommentarer. :P
Visst verkar ju som att alla på sweclockers forum snarare diggar chassin i Fractal design R4-looken, men snälla, så flashigt är det inte. Verkar ju vara ett bra chassi helt klart. :)

Dual-Tjur 2013-01-29 18:09

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh (Inlägg 13170685)

haha, ungefär min tanke

trodde det var någon kringutrustning eller sjukhusutrustning när jag tittade på bilden en stund utan att ha läst rubriken.

mille666 2013-01-29 18:15

Genomful XD

Yooriitzz 2013-01-29 18:15

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HurMycket (Inlägg 13170738)
Jag förstår inte detta utbredda ogillande mot häftiga chassin. Det verkar som att ett chassi måste vara ett helt kalt, slätt rätblock för att få SweClockers gillande. Det får knappt finnas en power-LED eller ett fläktgaller enligt många här.

Själv tycker jag om just den här stilen. Jag har ett HAF X och även om jag inte hade valt det idag, pga dess storlek, gillar jag utseendet. Jag älskar mesh! Stryker var ännu snyggare än HAF X och har dessutom ett handtag. Jag hade bytt ut mitt mot ett sånt på studs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneakyButcher (Inlägg 13170740)
Haha vilka negativa kommentarer. :P
Visst verkar ju som att alla på sweclockers forum snarare diggar chassin i Fractal design R4-looken, men snälla, så flashigt är det inte. Verkar ju vara ett bra chassi helt klart. :)

Eller hur apfränt chassi det här. Åt helskotta med R4. Fulare chassit har inte skådats.

MuffinManxD 2013-01-29 18:16

Kul att ni recenserar det! Jag har en kompis som har just det chassit!

MatrixAxel 2013-01-29 18:23

Längtade efter denna! letade efter den i förrgår! Haha. trevligt trevligt Sweclockers ! :)

Sensuella Sven 2013-01-29 18:28

Fulaste chassit jag sett på väldigt länge.

zonar 2013-01-29 18:37

Kan vi inte börja med utmärkelsen årets fulast chassi?
/z

Laxxen. 2013-01-29 18:38

Hah trodde jag med xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh (Inlägg 13170685)

siferhumen 2013-01-29 18:43

Väntat på att detta resonerat :)
Och det blev exakt samma uppfatning som jag hade, men den svarta cm storm trooper är mycket snyggare (bara för den är svart) den vita färgen förstör chassit helt.

Oliver91 2013-01-29 18:48

Cooler Master bygger kvalitetschassin men designen faller mig inte riktigt i smaken, bytte ut mitt HAF 912+ eftersom det var så förbannat fult :p annars var det betydligt bättre kvalitet på det chassit än mitt Fractal Design jag har nu men utseendet och ljudisoleringen vinner :)

exroz 2013-01-29 18:49

Tråkigt...
Väldigt likt tidigare modeller. Få skillnader från mitt CM Storm Sniper som lanserades för minst 4 år sen.

Säkert ett bra chassi ändå, men det verkar ju inte hända så mycket hos CM.

SwedenVirre 2013-01-29 18:57

Verkade som ett sjysst chassi och inte minst såg det bra ut!

Själv gillar jag också Mesh(finns ju en synt grupp med ;) ) Och tycker det ser bra ut!

Som tidigare sa att R4 kan dra dit pepparn växer då det är fult(har ägt ett FD Mini, men alla ser likadana ut)

Tummen upp för en bra recension och snyggt chassi!

evulme 2013-01-29 19:03

Vad de gnälls!! Precis som om man måste gnälla på chassin bara för att de är belysning etc.. tyckte de var helt ok. Bra recension också :)

_MmattiasS_ 2013-01-29 19:12

Killar... Jag tror det finns en anledning till att det inte står något om utséendet i artikeln, utan de fokuserar på annat. Vad man gillar för chassin är personligt, och det är ingenting man kan utgå ifrån när man skriver en recension.

Citat:

Antar att det är många som köper dem. HAF-serien säljer ju bra. Dessutom har smaken ingenting med ålder att göra. Det skulle vara jättekul om ni i alla fall slutade hävda att alla som inte gilliar svarta rätblock är barn. Jag har själv ett lian li a05 atm, så det är inte så att jag känner mig träffad eller något sånt. Bara otroligt tråkigt att se sånt här. Särskilt när det oftast är folk som säger såna här saker som sen går och gnäller på att forumet har blivit så tråkigt det senaste, och (här kommer det igen) att det bara är massa p12or överallt.

Har någon "p12a" någonsin kommenterat "varför måste fractal alltid få sina chassin att se så tråkiga ut hela tiden? De lyser ju inte ens!". Inte vad jag har sett, och jag har sett mycket. Om ni nu tror er vara äldre än de andra, försök att visa det också, och bete er som vuxna människor. Om det nu måste gnällas på utséendet (kommentarerna är väl ändå till för att folk ska kunna ge sina synpunkter?), så prova att skriva att du inte gillar utséendet, i stället för att hävda att alla som tycker annorlunda måste vara 12.

Skrotnisse92 2013-01-29 19:18

Visserligen är meshet det enda jag inte riktigt gillar med utseendet på det här chassit, och möjligen att det är för stort för mig idag. Jag tycker det är skitsnyggt med vitt och svart kombon. Visst, led är väl ingen favorit och knapparna verkade lite spaceade. Men annars verkar det fett nice. Dock så vet jag att jag knappast kommer skaffa det då det är alldeles för stort mig.

Snyggt chassi, bra recension, bra chassi, snygg Jonas. Jovars.

Sheik Yerbouti 2013-01-29 19:21

[Att recensera ett chassi] 1,5 år [efter lanseringen] är lite överdrivet.

Att det var fult är min subjektiva åsikt som jag mest nämnde i förbifarten:)

PappyOdaniel 2013-01-29 19:28

Jag har själv en CM Storm Trooper och en Phantek-14 CPU fläkt precis som i recensionen :D En perfekt kombination säger jag bara!
Och chassit är helt underbart!

Esseboy 2013-01-29 19:32

Jag tycker att ni bara klagar och inte ser till vilken målgrupp denna produkt är riktad...

Jag älskar Mesh, och starwars utseende, så här ser ju vapen armor med mera ut i spel? WTF vart är Starwars nördarna?!

Jag gillar inte Fractal degins R1,R2,R3 o.s.v men inte klagar jag och säger att utmärkelsen till fulaste chassit? Nej jag fattar att det passar in och sticker inte ut för mycket i era hem och vardagsrum!

Så kom inte hit och larva er med era ogenomtänkta genom hatiska kommentarer för då kan ni lika bra sticka till youtube och slåss med trollen!

//Irriterad "seriös" teknik nörd...

imBertil 2013-01-29 19:41

Sweclockers och deras jävla R4 våga sticka ut

Gratzner 2013-01-29 19:42

Citat:

Då dom är en av världens största chassitillverkare så har dom uppenbarligen lyckats göra något rätt och du är antagligen inte deras målgrupp, speciellt inte hos CM Storm.

YspiloN^ 2013-01-29 19:45

Bra recension! Blev ju inte mindre sugen på att köpa det nu! :D

Jag har funderat ett tag på detta chassi, men jag har en liten fundering till er som har det!

Kan man på något sätt montera fläktar fram även om buren är vänd som den är på filmen så att man
har två fläktar på sidorna också?
Alltså med buntband eller liknande, eftersom jag vill ha bra med luft in i chassit.

xpanterx 2013-01-29 19:45

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HurMycket (Inlägg 13170738)

Håller med! Är nöjd med mitt HAF X men skulle vilja ha ett som är ännu mer "Steampunk/Mad Max/Sci-Fi" :).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:03.
Sidan 1 av 5 1 234 Sista »