![]() |
Futuremark släpper nya 3DMark den 4 februari
Finska Futuremark avslöjar att nya multiplattformsorienterade 3DMark är på ingång, men inledningsvis handlar det enbart om en version för Microsoft Windows.
Läs artikeln |
Låter bra det här :D
|
|
då ska mitt 4850 brinna upp :D
|
och vad hände med mad onion?
|
Citat:
|
Ska bli mycket intressant att se SweClockers test
|
Trevligt! :)
Det märks ju att 3Dmark11 börjar bli lite gammalt, och att det är "inflation" i poängen för de allra senaste monsterdatorerna. (I prestanda-läge då, inte Xtreme) |
Älskar att det blir jämförbara resultat! Ska bli kul att se om telefonerna har kört om netbooksen i prestanda än.
Skulle också vara väldigt nice om det gick att köra det på konsolerna |
Citat:
|
Citat:
(Saknar mitt hd4850) Skickades från m.sweclockers.com |
Citat:
Futuremark har sina rötter i den finska demoscenen där dom kallade sig Remedy... sedermera kallade dom sig Onion och sen Futuremark. |
Jag ska prova detta innan jag uppgraderar min dator. Då kan jag jämföra mina scores :)
|
Känns fel med en så kantig "bläckfisk" (ej "tentaklerna") bakom den hög-tessellerade svärd-viftningen. (Tror inte den alltid är i bakgrunden).
|
Citat:
Fungerade prima :) skall leta upp en slimmad fläkt och testa. Så här blev det tills jag byter fläkt. http://www.underground-gamer.com/imagebucket/48702.jpeg |
Men vafan, nödvändigt med dx9, då blir det som när spelkonsollerna kom, utvecklingen går bakåt...
|
Citat:
|
Släppt nu!
Här exvis. ~17,7 FPS på sista! Yikes! Citat:
|
Filen är nästan 1 GB stor, känns ju nästan som att man laddar ner ett virus. :P
|
Tänkte köpa på Steam men finns inte där än :/
|
Citat:
Jag fick 16 fps med mittt GTX 690 |
Citat:
Märkligt nog har jag sett flera med 680 SLI som haft identisk eller lägre(!) graphics-score. Visst är mina kort fabriksöverklockade men särskilt det ena kortet har nästan inget extra utrymme för ytterligare överklockning. Skulle tro att moderkort, minne och såna där små saker gör de små skillnaderna här. |
Hmm okej. Min cpu är bara klockad med 3% också. Mer överklockning på den kanske höjer någon fps till?
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:27. |