Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Minsc S2
Det är helt och fullt möjligt. Värme stiger ju. Monteras h100 i topp eller än värre som utblås sugs varmluft rakt igenom radiatorn. H80 slår helt enkelt en h100 i vissa konfigurationer av den anledningen. Har man utblås i topp så brukar värmen rent naturligt ta den vägen ut. H80 som tar in luft utrifrån i är det jag blivit rekommenderad och ett par rejäla fläktar i topp om man vill ha ett luftflöde som inte moterkar naturen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
fantomsmurfen
Om inte annat så visar de här testerna att en rejäl luftkylare är den bästa kompromissen mellan ljudnivå och kylprestanda.
Jo, det har ju gällt ett tag faktiskt. Å andra sidan är det inte helt svart på vitt. Även om Corsair uppvisar högre dBa betyder inte det att ljudet per automatik är störande. Missljud eller ojämna fläktar kan, även om de är tystare, kan upplevas mer störande. Men, jo, generellt sett är luftkylare den föredragna lösningen om man vill ha så låg ljudnivå som möjligt. Problemet med de slutna vätskekylningssystemen är ju att fläktarna måste köra på så höga varvtal för att bräcka de tunga luftkylarna.
Ett sista litet P.S. så är ju den här typen av kylsystem overkill om man inte skall överklocka. De
räcker ju, helt enkelt. Så för min del skulle jag väl kunna överväga att skaffa det för att kunna vråla: "Release the Kraken!" varje gång jag slår på datorn. Bara det är ju värt några hundralappar.