Fredagspanelen 50: Haswell på Computex, Asus Ares II testat och tv-avgift för datorer

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 50: Haswell på Computex, Asus Ares II testat och tv-avgift för datorer

Flitens lampa lyser och det är ingen brist på högintressanta diskussionsämnen i veckans avsnitt av Fredagspanelen. Jonas och Emil tar upp de senaste veckornas hetaste händelser, inklusive alla äventyr i SweClockers testlabb.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det tog sin lilla tid
Edit. riktigt långt avsnitt också

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Alltid lika trevligt med fredagspanel:D!

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

Som Batman sa, långt avsnitt. Därför orkar jag inte kolla hela xD

Permalänk
Medlem

Varför inte lägga upp panelerna som vanliga filer ?
För utube är verkligen uselt numera, 10 sec tittande 30 sec buffrande.
En torrent vore inte helt fel, och skulle skona SWC's bandbredd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte lägga upp panelerna som vanliga filer ?
För utube är verkligen uselt numera, 10 sec tittande 30 sec buffrande.
En torrent vore inte helt fel, och skulle skona SWC's bandbredd.

Det vore super!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag måste nu bara försöka slita mig från snookern på Eurosport

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig!

Permalänk
Medlem

ojj... Hade helt missat att det skulle komma något idag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte lägga upp panelerna som vanliga filer ?
För utube är verkligen uselt numera, 10 sec tittande 30 sec buffrande.
En torrent vore inte helt fel, och skulle skona SWC's bandbredd.

Alternativt att SweClockers börjar använda sig av en riktig kompetent plattform, t.ex. Vimeo. Slipper all komprimering som YouTube har, så kan man titta i riktigt schysst kvalité också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte lägga upp panelerna som vanliga filer ?
För utube är verkligen uselt numera, 10 sec tittande 30 sec buffrande.
En torrent vore inte helt fel, och skulle skona SWC's bandbredd.

Skrivet av Rba:

Det vore super!

Låter som en riktigt go' idé. Lägg upp en tråd i http://www.sweclockers.com/forum/feedback

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vilja påstå att ganska många jobbar efter "veckor"...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Långt och bra! Tummen upp!

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte lägga upp panelerna som vanliga filer ?
För utube är verkligen uselt numera, 10 sec tittande 30 sec buffrande.
En torrent vore inte helt fel, och skulle skona SWC's bandbredd.

För att det går att göra på youtube.:) -->
http://www.chromeextensions.org/utilities/chrome-youtube-down...

Fantastiskt nog så brukar hela video nedladdningar bli färdiga på mindre tid än vad det tar att buffra motsvarande.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem

Snackar ni om Googles web-kalender? (jag använder aldrig den)
För Googles kalender i Android visar ju faktiskt veckonummer. Både på månads-vy och i vecko-vy.

Permalänk
Medlem

Bara för mig som Youtube HD laggar groteskt mycket? Tråkigt då Fredagspanelen lider lite av att bilden hakar efter på ljudet...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Chips, dipp och coca cola.

Oj förlåt Fredagspanel du är också bjuden!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

För första gången på länge kommer jag på mig själv med att vilja ladda ner en film som torrent istället för att se den på youtube. Någon som har lyckats ladda ner 720p-versionen kanske kan lägga upp en torrent?

Permalänk

man kan jö mäta frame times i afterburner nu eller så har jag bara missat det tidigare kan man inte bara expotera dem på nått sätt

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

För första gången på länge kommer jag på mig själv med att vilja ladda ner en film som torrent istället för att se den på youtube. Någon som har lyckats ladda ner 720p-versionen kanske kan lägga upp en torrent?

Du kan ju annars ladda hem själva flashfilen, finns ju några smarta tillägg speciellt till Firefox, körde på det förut innan FF tyvärr vart totalt oanvändbart för mig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Bara för mig som Youtube HD laggar groteskt mycket? Tråkigt då Fredagspanelen lider lite av att bilden hakar efter på ljudet...

Youtube har varit extremt segt för mig dom senaste veckorna. Om jag ska kolla på en 10 min video i 720p så tar det 25 min med allt buffer... går att kolla i 480p men då ser det så fult ut

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

"Fota falukorven". Jaså, är det sådana foton du har i ditt Lightroom Emil?

Permalänk
Medlem

Jag gick in på vecka.nu innan han hann säga att man inte behövde.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

För mig funkar youtube jämt... Förstår inte vad alla klagar på...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

"Skit samma!"

Permalänk
Medlem

Helt underbart som vanligt grabbar!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

För mig funkar youtube jämt... Förstår inte vad alla klagar på...

Jag har haft väldiga problem med att youtube både krashar och är segt, speciellt nu på slutet. Om du t.ex. vill testa med att få krasher så är det bara att hålla på att "hoppa runt" vart man är i filmer så kommer krashen snart. Då krashar allt som har med flash att göra. Youtube är riktigt problemfyllt.

Permalänk
Skrivet av Burain:

Jag har haft väldiga problem med att youtube både krashar och är segt, speciellt nu på slutet. Om du vill testa med att få krasher så är det bara att hålla på att "hoppa runt" vart man är i filmer så kommer krashen snart. Då krashar allt som har med flash att göra. Youtube är riktigt problemfyllt.

Blir inte så för mig... Men men har väll bara tur;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Youtube funkar fint, kommer inte ihåg sist det buffra eller cracha, kör bara 720p, är det lägre tittar jag sällan.

Trvlig panel som vanligt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Dell skärmen de snackade om är inte mindre än 2713H den nya 27-tummare som Dell släppte förra månaden.