Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2013-02-02, 13:53   #61

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Allexz Visa inlägg
Vad tråkigt att jag inte kan se fredagspanelen då telia trafficshapar youtube så hårt att jag inte ens kan streama i 360p!
Byta Bredbandsleverantör. Det kan du väl göra? Bara att lyfta telefonen så är det fixat.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2013-02-02, 14:04   #62

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

Citat:
Vad tråkigt att jag inte kan se fredagspanelen då telia trafficshapar youtube så hårt att jag inte ens kan streama i 360p!
Proxy
Sheik Yerbouti är inte uppkopplad Folding
2013-02-02, 14:34   #63

emilakered

Emil Åkered
Redaktör

emilakereds avatar

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JonnyRocker Visa inlägg
Har jag missat något, eller har det nämnts när det skall börja visas videos om dom omtalade hembesöken?
Det börjar kännas som att det är dags snart, man är ju riktigt nyfiken hur det skall arta sig.
Tyvärr ligger det projektet på is tills vidare, även om det absolut inte är helt nedlagt. För att göra en lång historia kort innebär kraven på en sådan produktion att vi antagligen måste plocka in extern hjälp, vilket vi inte tittat närmare på ännu. Det är något vi inte riktigt insåg från början, utan problemet har blivit allt tydligare ju mer vi planerat.

Vi vill helt enkelt ha riktigt bra kvalitet på satsningen och har inte möjlighet att lösa allt själva, det skulle bland annat ta för mycket tid och energi från "vanligt" material. Nyheter, recensioner och andra artiklar är fortfarande själva kärnan för vad SweClockers gör, där tror jag varken ni läsare eller vi i redaktionen vill se för mycket kompromisser.

Så, sammanfattningsvis: "Hemma hos"-satsningen finns fortfarande, men det är i dagsläget osäkert när första "säsongen" blir verklighet. Jag ska försöka komma ihåg att nämna det i nästa panel.
▪ Media -> Pentium G3220 - B85M-ITX - HD 7770 - 8 GB DDR3 - 240 GB SSD
▪ Konsol -> Playstation 4 - Wii U
emilakered är uppkopplad nu
2013-02-02, 15:21   #64

JonnyRocker

Medlem

JonnyRockers avatar

Plats: Live long

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Emil B Visa inlägg
Tyvärr ligger det projektet på is tills vidare, även om det absolut inte är helt nedlagt. För att göra en lång historia kort innebär kraven på en sådan produktion att vi antagligen måste plocka in extern hjälp, vilket vi inte tittat närmare på ännu. Det är något vi inte riktigt insåg från början, utan problemet har blivit allt tydligare ju mer vi planerat.

Vi vill helt enkelt ha riktigt bra kvalitet på satsningen och har inte möjlighet att lösa allt själva, det skulle bland annat ta för mycket tid och energi från "vanligt" material. Nyheter, recensioner och andra artiklar är fortfarande själva kärnan för vad SweClockers gör, där tror jag varken ni läsare eller vi i redaktionen vill se för mycket kompromisser.

Så, sammanfattningsvis: "Hemma hos"-satsningen finns fortfarande, men det är i dagsläget osäkert när första "säsongen" blir verklighet. Jag ska försöka komma ihåg att nämna det i nästa panel.
Det är precis det jag har påpekat i flera år nu, att ni måste anställa mer folk så att vi kan få ännu mer högkvalitativ läsning och videos.
Det är ju inte meningen att ni ska behöva jobba ihjäl er, bara för att vi vill ha mer av era trevliga tester och reportage.
Asus P5Q-Premium / Core 2 Duo E8400 / Corsair XMS2 DDR2 1066MHz 2x2GB / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Corsair HX 520w / Xigmatek HDT-S1283 / Samsung SSD 830 64GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Antec Sonata Elite / BENQ FP241W 24# /
Fri frakt Inet
Chappy 80cc
JonnyRocker är inte uppkopplad
2013-02-02, 15:47   #65

SebboD

Avstängd

Registrerad: maj 2012

Kan ni inte lägga upp fredagspanelen på iTunes också? Det finns nämligen stöd för att lägga upp video-podcasts (eller vad det nu kallas) på iTunes!

iPhone 5S - iPad Air
SebboD är inte uppkopplad
2013-02-02, 16:07   #66

som99

Medlem

som99s avatar

Plats: Ucklum

Registrerad: apr 2005

Bra fredagspanel som vanligt, tackar.
Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se
som99 är uppkopplad nu
2013-02-02, 16:11   #67

screamin-daemon

Moderator

screamin-daemons avatar

Registrerad: jan 2005

Citat:
Youtube har ju väldiga problem och har haft det ett bra tag, tveksamt att det är Telias fel (har dock hört om dessa isp-begränsningar). Läs dessa trådar, kanske finns en lösning där:

http://www.sweclockers.com/forum/14-.../#post13146270
http://www.sweclockers.com/forum/14-...agarna-er-med/

PS: Sharpkeys är ett litet program som gör att man kan mappa bort/ändra tangenternas funktion, du verkar ju ha grava problem med din caps-lock.
http://www.randyrants.com/sharpkeys/

Senast redigerad av Daemon 2013-02-07 klockan 01:46. Anledning: Caps-lock från citerat inlägg bortredigerat.
2013-02-02, 16:23   #68

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Byta Bredbandsleverantör. Det kan du väl göra? Bara att lyfta telefonen så är det fixat.
Nej, om jag vill ha fiber så finns det tyvärr bara 1 alternativ här

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sheik Yerbouti Visa inlägg
Proxy
Jepp, att det ska behövas är bara skrämmande :/

Citat:
Ursprungligen inskrivet av screamin-daemon Visa inlägg
Youtube har ju väldiga problem och har haft det ett bra tag, tveksamt att det är Telias fel (har dock hört om dessa isp-begränsningar). Läs dessa trådar, kanske finns en lösning där:

http://www.sweclockers.com/forum/14-.../#post13146270
http://www.sweclockers.com/forum/14-...agarna-er-med/

PS: Sharpkeys är ett litet program som gör att man kan mappa bort/ändra tangenternas funktion, du verkar ju ha grava problem med din caps-lock.
http://www.randyrants.com/sharpkeys/
Tyvärr så är det inga problem med youtube i sig, eller ja, det kan jag ju knappast förneka att det finns... MEN det räcker med att titta genom en proxy i t.ex Nederländerna så går det 3x snabbare än via Telia dvs trafficshaping.
2013-02-02, 19:29   #69

simon253

Medlem

simon253s avatar

Plats: Kinna

Registrerad: dec 2010

Citat:
troligtvis inte Telia,s fel för många har haft problem med Youtube

Stryker är inget p12 chassi. det är ju hur nice som helst!
2013-02-02, 20:02   #70

skogsvilden

Medlem

skogsvildens avatar

Plats: Bollnäs

Registrerad: sep 2007

Men jag upplever inte att 7970 Crossfire krånglar på något vis, vet inte om jag vågar gräva i detta då det kan förstöra den annars finfina känslan.
Riggen: 2x Xeon E5-2620 @ 12x2,3 Ghz - Asus Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - 2x R9 290 in CF - 3x HP ZR24W 24" - 2x Samsung 840 500GB in raid0 - Asus Xonar DX - 2x Noctua NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS on HP Proliant MicroServer Gen 8 - Intel Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb
skogsvilden är inte uppkopplad Folding
2013-02-03, 13:40   #71

Holic

Medlem

Holics avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dj christian Visa inlägg
Dell skärmen de snackade om är inte mindre än 2713H den nya 27-tummare som Dell släppte förra månaden.
Du svara mig på denna frågan i en annan tråd, hoppas lite på att dom har fler än en skärm.
Kanske är lite egoistisk nu då ja letar efter 27" skärm personligen, men ett test på några olika 27" vore ju inte fel
2013-02-04, 11:33   #72

GonAce

Medlem

GonAces avatar

Plats: Örebro

Registrerad: okt 2001

Måste bara påpeka XBMC snacket, så går det fasen knappt att använda med de teman som finns i fullverision idag, dock finns det ett lovande tema under utveckling som gör XBMC värt att använda.

Så till alla er som kört XBMC och inte längre vill gråta blod varje gång man måste se det bedrövliga interfacet ta en titt här:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146690
2013-02-04, 12:11   #73

radx

Medlem

radxs avatar

Registrerad: maj 2004

Jag hoppas verkligen inte ni slutar använda YouTube (YT). Även om YT har mycket problem med belastning eller vad de nu beror på så är det helheten som de är bäst på. Jag gillar att kunna se videorna på både min mobil, platta eller dator. Om man ska köra med Vimeo så tycker jag inte de funkar lika bra. Speciellt inte på Mobilenheter. Dessutom gillar jag att YT skickar mig ett mail varje gång ett nytt klipp kommer upp och att de dessutom kommer upp i min "feed" på YT. Det finns massa schysta saker helt enkelt som väldigt få andra levererar lika bra.

En fråga bara, varför visar inte YT rätt antal visningar för er på Swec? Känns ju märkligt då er sida embeddar videon ifrån YT, visserligen genom ert valda skinn, men ändå. Jag är medveten om att första timmarna så brukar räknaren fastna runt 300, men efter några dagar bör ju den stämma? Som sagt, nyfiken bara
Dator [i7 2700K@4,5Ghz | FD R4 | 32GB | Asus GTX780 DCII | Intel 120GB SSD | Samsung 250GB SSD | 2 x PA246] Htpc [Min Guide] [Streacom FC8 | Intel i3 3225 | 8GB DDR3 | ASRock Z77E-ITX | [Samsung UE55D8005] Mobil [Nexus 5 4.4.4 + Xposed] Platta [Nexus 7 4G 2013 32GB 4.4.4] @Swedroid
radx är inte uppkopplad
2013-02-04, 12:33   #74

Jaaay2k

Medlem

Jaaay2ks avatar

Plats: Sverige

Registrerad: apr 2007

Ironi & Sarkasm <3 Det är så härligt när ni gör det! Jävla gnäll spikar som inte förstår skönheten i det!
2013-02-04, 12:41   #75

emilakered

Emil Åkered
Redaktör

emilakereds avatar

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av radx Visa inlägg
En fråga bara, varför visar inte YT rätt antal visningar för er på Swec? Känns ju märkligt då er sida embeddar videon ifrån YT, visserligen genom ert valda skinn, men ändå. Jag är medveten om att första timmarna så brukar räknaren fastna runt 300, men efter några dagar bör ju den stämma? Som sagt, nyfiken bara
Det tekniska svaret är att vi inte bara använder ett "skin", utan att helt fristående spelare. Den kommunicerar med Youtube via deras API, och där räknas helt enkelt inte visningarna. Det gäller inte bara oss, utan alla som kör tredjepartsspelare i olika sammanhang.

Anledningen är antagligen tvådelad. Dels vill Youtube uppmuntra användning av egna spelaren (med egen reklam, givetvis), dels skulle det bli alldeles för lätt att fuska med visningarna om dessa bara kunde "skickas in" via API. Deras egen inbäddade spelare har de betydligt mer kontroll över, och med den räknas också visningarna precis som vanligt.

Sammanfattningsvis blir resultatet att inga visningar via spelaren på SweClockers räknas, vilket är den stora majoriteten. Den siffran som syns på Youtube är alltså endast de som går in direkt genom prenumeration eller liknande, samt användare som kikar via till exempel mobiltelefon. Det gör det svårt för oss att veta exakt antal, vi kan dock uppskatta runt 20-30 000 för panelen baserat på andra mätningar.
▪ Media -> Pentium G3220 - B85M-ITX - HD 7770 - 8 GB DDR3 - 240 GB SSD
▪ Konsol -> Playstation 4 - Wii U
emilakered är uppkopplad nu
2013-02-04, 13:00   #76

radx

Medlem

radxs avatar

Registrerad: maj 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Emil B Visa inlägg
Det tekniska svaret är att vi inte bara använder ett "skin", utan att helt fristående spelare. Den kommunicerar med Youtube via deras API, och där räknas helt enkelt inte visningarna. Det gäller inte bara oss, utan alla som kör tredjepartsspelare i olika sammanhang.

Anledningen är antagligen tvådelad. Dels vill Youtube uppmuntra användning av egna spelaren (med egen reklam, givetvis), dels skulle det bli alldeles för lätt att fuska med visningarna om dessa bara kunde "skickas in" via API. Deras egen inbäddade spelare har de betydligt mer kontroll över, och med den räknas också visningarna precis som vanligt.

Sammanfattningsvis blir resultatet att inga visningar via spelaren på SweClockers räknas, vilket är den stora majoriteten. Den siffran som syns på Youtube är alltså endast de som går in direkt genom prenumeration eller liknande, samt användare som kikar via till exempel mobiltelefon. Det gör det svårt för oss att veta exakt antal, vi kan dock uppskatta runt 20-30 000 för panelen baserat på andra mätningar.
Tack för ett utförligt svar. Jag hade ingen aning att inte visningar via API:t räknades med. Faktum är att jag brukar se er panel, och de mesta andra av YT-innehåll via XBMC. XBMC använder ju som bekant dessa API:n också. De jag uppskattar också med API:et är att de är reklamfritt.

Jag antar att om ni hade stört er på det så hade ni slutat använda er separata spelare och kört den vanliga embeddade playern.
Dator [i7 2700K@4,5Ghz | FD R4 | 32GB | Asus GTX780 DCII | Intel 120GB SSD | Samsung 250GB SSD | 2 x PA246] Htpc [Min Guide] [Streacom FC8 | Intel i3 3225 | 8GB DDR3 | ASRock Z77E-ITX | [Samsung UE55D8005] Mobil [Nexus 5 4.4.4 + Xposed] Platta [Nexus 7 4G 2013 32GB 4.4.4] @Swedroid
radx är inte uppkopplad
2013-02-04, 14:39   #77

boomhowler

Medlem

Registrerad: okt 2011

Till Emil: Ett helt underbart verktyg för att automatisera att skapa plot:ar av data.

http://matplotlib.org

PM:a en exempelfil (eller maila om ni kommer åt min email på något smidigt sätt) av ert utdata så kan jag se om jag har något färdigt script som passar.
boomhowler är inte uppkopplad
2013-02-05, 14:29   #78

lynar

Medlem

lynars avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: feb 2005

Jag tycker ni ska återintroducera stolarna.. Ser så hemskt ut att ni ska behöva stå sådär..
Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)
lynar är inte uppkopplad
2013-02-06, 22:41   #79

flodisar

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2007

Emil & Jonas, fortsätt med sarkasm och ironi. Det ger en lättsam och trevlig stämning i panelen!
Förstår inte att folk klagar på det...
WCG-dator: |Intel 3930K 3.2GHz @ 4.3GHz| |Asus Sabertooth X79| |Corsair Force 3 120GB| |Quad Channel 32GB Team Xtreem 2.133GHz @ 10-11-11-20-1T| |Phanteks PH-TC14PE| |Sapphire HD7970 3GB @ 1125/7200MHz| |Seasonic S12 600W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|
flodisar är inte uppkopplad
2013-02-25, 10:17   #80

sageen

Medlem

sageens avatar

Plats: Gävle

Registrerad: feb 2013

Gött!

Fredagspanelen är lika bra varje gång! Sitter med ett små flin egenom hela avsnittet som vanligt, tackar. Mer ironi till folket!
Mvh
sageen är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker