Spelveckan: Antichamber, Dungeonland

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Antichamber, Dungeonland

Det psykologiska pusselspelet Antichamber samsas med samarbetsvänliga Dungeonland i veckans spelrapport. Visceral Games försvarar Dead Space 3 som konsolportning och Valves största konkurrent är Apple.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen en ny en!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Verkar som trevliga spel

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk

ovanliga spel
Verkar väl bra

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Synd, vill ha mer MoH!
Förra var faktiskt bra, och då gjorde DICE Multiplayerdelen..

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tror inte på ett ord Visceral Games säger, endast lathet. Kanske kan vi bara spela i 30 fps också.

Permalänk

Antichamber verkar något rubbat...

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

"...The game was solid, but the focus on combat authenticity did not resonate with consumers. Critics were polarized and gave the game scores which were, frankly, lower than it deserved."

Nope. Allmänheten verkade ganska enig om att det var det SÄMSTA MoH spelet som NÅGONSIN kommit ut.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Har följt utvecklingen av Antichamber så jäkla länge nu, från början verkade det enormt intressant men långsamt, allt eftersom gameplay trailers kommer upp, sjönk intresset. Nu när det släppts tror jag inte ens jag kommer köpa det :/

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Dungeonland är ett så jävla ballt spel....

Permalänk
Medlem

Dungeonland verkar extremt kul att spela med vännerna, blir ett måsta att införskaffa.

Permalänk
Medlem

Problemet med antichamber är att man måste ha gudalikt tålamod för att fortsätta när man fastnat 20 minuter på ett pussel. Tycker spelet borde vara bättre på att ge ledtrådar om det märker att man är fast, eller iaf någon form av motivation. Det är dumt men måste säga att man känner sig lite korkad om man måste kolla upp lösningen på nätet

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem

Folk gillar inte Warfighter för att det är autentiskt? LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Har följt utvecklingen av Antichamber så jäkla länge nu, från början verkade det enormt intressant men långsamt, allt eftersom gameplay trailers kommer upp, sjönk intresset. Nu när det släppts tror jag inte ens jag kommer köpa det :/

Jasså? Varför då?

Det jag sett av spelet var sjukt häftigt:
https://www.youtube.com/watch?v=fXty2JYIjPo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag tror du gjort några missar i valuta konverteringen..
10$ = 63kr
10€ = 86kr

Oj, läste priset ovan, från andra spelet, my bad :<

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Tror inte på ett ord Visceral Games säger, endast lathet. Kanske kan vi bara spela i 30 fps också.

Håller helt med, det är uppenbart att det är lathet beskriven med finare ord. Vill de inte att folk ska tro att PC är starkare än 7 år gamla konsoler eller? Om någon är dum nog att tro det kanske det är dags för dem att vakna upp, inte att Visceral Games fortsätter försöka hålla den fasaden uppe.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Håller helt med, det är uppenbart att det är lathet beskriven med finare ord. Vill de inte att folk ska tro att PC är starkare än 7 år gamla konsoler eller? Om någon är dum nog att tro det kanske det är dags för dem att vakna upp, inte att Visceral Games fortsätter försöka hålla den fasaden uppe.

Går det inte åt mindre arbetstid på PC-versionen då den är portad?? För är det så så vill jag att spelet ska vara billigare än vad nysläppta PC-spel är idag. betalar max 200 kr i så fall.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rourke:

Problemet med antichamber är att man måste ha gudalikt tålamod för att fortsätta när man fastnat 20 minuter på ett pussel. Tycker spelet borde vara bättre på att ge ledtrådar om det märker att man är fast, eller iaf någon form av motivation. Det är dumt men måste säga att man känner sig lite korkad om man måste kolla upp lösningen på nätet

Tycker själv att det bara är bra att vi får fler svårare spel. De flesta spel idag är alldeles för enkla att klara av då de har anpassats för att vara riktade mot alla. Känns nästan som en renässans, eller återgång till 80-90 talet, där spel kräver lite tankeverksamhet.

Permalänk
Medlem

Mitt Qpad MK-85 höll på att råka ut för en "olycka" när jag spelade Antichamber igår.........

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Går det inte åt mindre arbetstid på PC-versionen då den är portad?? För är det så så vill jag att spelet ska vara billigare än vad nysläppta PC-spel är idag. betalar max 200 kr i så fall.

Jo, det går minimal tid åt PC versionen, portningen innebär ju att de utvecklar spelet för konsollerna och sen gör små ändringar för att den ska funka på PC också, vilket nästan alltid leder till prestandaproblem, då de helt skitit i att optimera för PC, riktigt dåliga kontroller, då menyer och spelet självt är anpassat för en kontroller, inte för mus, ryser bara jag tänker på hur dåligt musen funkade i Bioshock, sen har de sällan tänkt på att man sitter närmare en datorskärm än man gör en TV, vilket gör att man behöver högre FOV, dock spelar detta inte lika stor roll i en third person shooter som Dead Space.

Kan lova dig att du inte kommer få spelet för 200 spänn vid release, det är ju trotts allt EA som släpper det, vi får bara hoppas att de inte har mage att ta 500-600 spänn för det på PC.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

DungeonLand har nog den bästa reklamfilmen och speeker-manuset jag sett och hört på länge.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Har spelat Antichamber i två timmar nu, kan säga att jag älskar det.

Permalänk
Medlem

Har precis kört in Steam Big Picture på min HTPC och letar nu efter bra spel för handkontroll (köpte bl.a Giana sisters). Såg ett spel med namnet DIVO http://store.steampowered.com/app/230760/ precis har släppts på steam. Verkar lite smått gulligt och passar förmodligen bra till "TV-spel". Någon som kan rekommendera det?

Jag gissar på att varken Antichamber eller Dungeonland är så bra att spela med handkontroll.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Har precis kört in Steam Big Picture på min HTPC och letar nu efter bra spel för handkontroll (köpte bl.a Giana sisters). Såg ett spel med namnet DIVO http://store.steampowered.com/app/230760/ precis har släppts på steam. Verkar lite smått gulligt och passar förmodligen bra till "TV-spel". Någon som kan rekommendera det?

Jag gissar på att varken Antichamber eller Dungeonland är så bra att spela med handkontroll.

Antichamber skulle nog kännas rätt segt med kontroll, ungefär som ett FPS spel... FPS + Handkontroll = Epiiiskt fail..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Jasså? Varför då?

Det jag sett av spelet var sjukt häftigt:
https://www.youtube.com/watch?v=fXty2JYIjPo

Jag vet faktiskt inte riktigt. Han säger att det ska vara ett spel där endast lösningen på pusslet är det svåra, när du klurat ut den tar det inte mer än 5 sekunder att klara banan. Ju mer jag kollar på trailers och gameplay desto mer verkar detta inte stämma, men antagligen inhandlar jag det och testar själv, är ju inte direkt snordyrt.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

Antichambers första halva var riktigt bra med en hel del mindfuck och nytänkande, kluriga och roliga pussel. Tyvärr glömde utvecklaren bort att fortsätta med den typen av pussel som gjorde spelet unikt i den andra halvan. Det blev lite som att Braid inte skulle introducera ny spelmekanik i varje kapitel eller som att Portal inte skulle introducerat propulsion gel eller de andra.
Antichamber hamnar inte på någon av mina topplistor, men det var definitivt värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Men Sonic & All-stars Racing: Transformed, då? Har spelat det i 6h nu och fullkomligt älskar det Helt underbar musik som är moderniserade versioner på gamla 16-bits favoriterna man spelade förr

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Avstängd

När DICE nu portar Frostbite till Mac OS X så borde dom även porta det till Linux samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

När DICE nu portar Frostbite till Mac OS X så borde dom även porta det till Linux samtidigt.

Ja, man kan ju alltid hoppas..

Skrivet av ghandpivot:

Jag vet faktiskt inte riktigt. Han säger att det ska vara ett spel där endast lösningen på pusslet är det svåra, när du klurat ut den tar det inte mer än 5 sekunder att klara banan. Ju mer jag kollar på trailers och gameplay desto mer verkar detta inte stämma, men antagligen inhandlar jag det och testar själv, är ju inte direkt snordyrt.

Ja, det har du rätt i.

Dock köper jag majoriteten av mina spel för 5€ :3
Steam reor och indie bundles FTW.

Permalänk
Medlem

Antichamber är livsfarligt, bara man startar det så har det gått 3h....

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb